Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• codingmoeder
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 30-03-2019
Hoe onderscheid ik mij het effectiefste als junior programmeur eind 2019?
I.v.m. met zwangerschap en zwangerschapsverlof wil ik mijn tijd effectief gebruiken.

Welke harde en softe (communicatieve vaardigheden) competenties worden door junior programmeurs vaak over het hoofd gezien terwijl ze gelijkertijd essentieel zijn voor aanname, promotie met of zonder regulier diploma?

Hoe beargumenteer ik mijn competenties gezien ik niet beschik over een geacrediteerd diploma.
Mijn focus is nu om Java en SQL te leren ondanks een kleine uitstap om volledige .net applicatie met testen enz vanaf 0 te ontwikkelen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tipje; je werk afmaken?

2 van je 3 technische topics tot op heden, leek je het wel best te vinden wat we aan suggesties gaven. Je hebt er in ieder geval nooit meer op gereageerd, opgelost of niet.

En alvast een sollicitatievraagje voor je; welke eisen/wensen in een functie denk je zelf aan te kunnen voldoen met (zometeen) een kleine thuis?

Officieel mag een gezin geen belemmering zijn voor een sollicitatie / vacature maar ik kan me voorstellen dat 40 of 50 uur per week lastig(er) is voor je?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DeveloperNL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17:43
codingmoeder schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:35:
Hoe beargumenteer ik mijn competenties gezien ik niet beschik over een geacrediteerd diploma.
Geen idee wat je vooropleiding is, maar een MBO of HBO opleiding is over het algemeen gewoon prima. Zonder MBO, zou ik wel een gesprek met je aangaan, maar moet je wel een sterke persoonlijkheid hebben. Zeker bij grotere werkgevers en detacheerders is papiertje belangrijk. Bij kleinere product organisaties en start ups is het vaak wel mogelijk.

Het gaat meer ervaring in (grote) projecten. Ik doe zelf regelmatig intakes en sollicitaties en kijk dan meer wat voor projecten of werkgevers iemand gewerkt heeft, dan naar echt de opleiding. Daarnaast of er ook beetje een lijn in het CV zit. Als iemand eerst jaar php, dan .net, dan java en dan weer php, zal ik daar wel iets kritischer naar doorvragen. Alle ontwikkeltalen zijn zo sterk in beweging, dan lijkt het mij als programmeur niet heel wenselijk om al die talen bij te houden, en zie je dat javascript/typescript steeds belangrijker wordt.

Daarnaast is tegenwoordig Scrum/Agile heel belangrijk. Heb je bijvoorbeeld al een papiertje als Scrum Master, kan je bij wijze van spreken al morgen beginnen bij heel veel werkgevers en dat is het coderen vaak mooi meegenomen (is ook goed te doen vanaf thuis).
Mijn focus is nu om Java en SQL te leren ondanks een kleine uitstap om volledige .net applicatie met testen enz vanaf 0 te ontwikkelen.
Waar ik als potentieel opdrachtgever naar kijk is: Stel je beheerst .net 1 a 2 jaar. Zit er dan verbreding in, bijvoorbeeld javascript, css, html of een frontend framework zoals react, angular of zit er verdieping in (bijvoor Azure, kennis van een CMS, zoals sitecore of umbraco) of kennis van andere facetten met development (zoals devops, scrum master, build straat op zetten, automatisch testen, unit testen schrijven).

Tegenwoordig wil je developers breder in kunnen zetten, zeker in Agile teams is elk team lid verantwoordelijk voor de kwaliteit en wil je mensen die alles (durven) oppakken. Je wil mensen in je team die graag willen leren, teamspeler zijn en waar je op kunt vertrouwen en tegenwoordig kom je met dingen in aanraking die er 5 jaar geleden niet eens waren.

• codingmoeder
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 30-03-2019
Zulke reacties, daar ben ik naar opzoek.
DeveloperNL schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:22:
[...]

Geen idee wat je vooropleiding is, maar een MBO of HBO opleiding is over het algemeen gewoon prima. Zonder MBO, zou ik wel een gesprek met je aangaan, maar moet je wel een sterke persoonlijkheid hebben. Zeker bij grotere werkgevers en detacheerders is papiertje belangrijk. Bij kleinere product organisaties en start ups is het vaak wel mogelijk.

Het gaat meer ervaring in (grote) projecten. Ik doe zelf regelmatig intakes en sollicitaties en kijk dan meer wat voor projecten of werkgevers iemand gewerkt heeft, dan naar echt de opleiding. Daarnaast of er ook beetje een lijn in het CV zit. Als iemand eerst jaar php, dan .net, dan java en dan weer php, zal ik daar wel iets kritischer naar doorvragen. Alle ontwikkeltalen zijn zo sterk in beweging, dan lijkt het mij als programmeur niet heel wenselijk om al die talen bij te houden, en zie je dat javascript/typescript steeds belangrijker wordt.

Daarnaast is tegenwoordig Scrum/Agile heel belangrijk. Heb je bijvoorbeeld al een papiertje als Scrum Master, kan je bij wijze van spreken al morgen beginnen bij heel veel werkgevers en dat is het coderen vaak mooi meegenomen (is ook goed te doen vanaf thuis).

[...]

Waar ik als potentieel opdrachtgever naar kijk is: Stel je beheerst .net 1 a 2 jaar. Zit er dan verbreding in, bijvoorbeeld javascript, css, html of een frontend framework zoals react, angular of zit er verdieping in (bijvoor Azure, kennis van een CMS, zoals sitecore of umbraco) of kennis van andere facetten met development (zoals devops, scrum master, build straat op zetten, automatisch testen, unit testen schrijven).

Tegenwoordig wil je developers breder in kunnen zetten, zeker in Agile teams is elk team lid verantwoordelijk voor de kwaliteit en wil je mensen die alles (durven) oppakken. Je wil mensen in je team die graag willen leren, teamspeler zijn en waar je op kunt vertrouwen en tegenwoordig kom je met dingen in aanraking die er 5 jaar geleden niet eens waren.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True