Toon posts:

Goede koele/stille behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mr.KeffieKeffer
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-12-2021
Mijn vraag:
- Ik ben op zoek naar een nieuwe behuizing die compleet stil is maar ook een goede airflow heeft, genoeg stoffilters en minimaal een 360mm/280mm radiator support aan de bovenkant heeft.
Dit is vanwege dat mijn oude behuizing veel te luidruchtig is en het mij aardig stoort.
Ik ben tegen een RGB Festival op me kamer, anders had ik allang een H700i met alles wat HUE+ kon aansturen al gehad ;)

Relevante software en hardware die ik gebruik
- MSI Z370 Gaming Carbon Pro
- Intel i7-8700k 4.7Ghz OC
- Gigabyte GTX 1070 Gaming G1
- Corsair Vengeance LPX 2x8gb DDr4 3000Mhz
- Antec 900v2

(Be Quiet Silentloop 360mm)

Wat ik al gevonden heb:
- Be Quiet 801
- Fractal Design Meshify C (Te compact en veels te weinig ruimte voor lange videokaarten.
- Coolermaster Mastercase MC500P

Andere suggesties qua cases is ook goed!

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:43
De Fractal design R6,is wel een mooie kast,zonder te veel poespas\

pricewatch: Fractal Design Define R6 Black

Veel koel mogelijkheden en stil,je hebt ook een windowed versie er van als je dat liever hebt:

pricewatch: Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black
.

En ik neem aan dat je die Silent Loop 360mm gebruikt ?,die moet daar ook in passen

[Voor 32% gewijzigd door freaky35 op 13-11-2018 12:33]

• Mr.KeffieKeffer
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-12-2021
Het lieft heb ik een dichte kast met geen windows, Fractal had ik al naar gekeken, zal me er nog eens ingaan verdiepen.
De Silentloop wil inderdaad gaan gebruiken, heb nu nog in de doos staan sinds mijn Antec 900v2 geen radiators support.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:57

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mwah, ik moet ook zeggen, een Fractal R6 (zonder window) met het dak verwijderd voor een Radiator en vooral met HDD's voorin is niet echt super stil is. Je brengt juist de suis van de lucht van de fans die door een rad én stoffilter blazen naar buiten en de R6 is aan de voorkant (die naar mij toe staat) helemaal niet stil eigenlijk. Ik hoor nu het draaien van m'n HDD's, waar je dat bij de aan de voorkant erg dichte BQ kasten niet hebt.

Ik denk dat ik je in dat opzicht eerder de SB 601 / 801 ga aanraden. En ik zou inderdaad bij glas weg blijven, gezien dat ongeveer net zo goed dempt als het paneel eruit in mijn ervaring. Een plaat met foam erop werkt dan beter.

Een aanrader wat dat aangaat is Dynamat. Plak daarvan wat strips langs de hoeken en je hebt geen resonantie mee of geluid dat door kieren komt zetten. Laat ook geen lucht door, dus je hebt ook minder hoekjes schoon te maken door teveel positieve of negatieve druk. Op die manier kan je eigelijk iedere case ook zelf geluidsdicht maken.

Let wel, al deze zaken, inclusief BQ cases, zijn niet echt ideaal voor de koeling zelf. Meer airflow is simpelweg meer geluid en meer openingen waar geluid doorheen kan komen...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee