Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alibaba / Luim

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Betreft: nieuws: 'Alibaba kiest voor Luik als eerste Europese hub'
De Chinese tegenhanger van Amazon heeft een jaaromzet van omgerekend 11,4 miljard euro.
https://www.theverge.com/...dwarf-amazons-biggest-day
Alibaba’s 10th annual Singles Day sale, which took place yesterday on 11/11, racked up $30.8 billion in sales
Wie heeft er nu gelijk? Is de WINST 11.4 miljard of is de jaaromzet op T.net net aan een derde van de omzet van 1 dag?

[Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 13-11-2018 11:44]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• energydrank
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-03 09:19

energydrank

Sorry, Niet thuis!

in het artikel hier op tweakers gaat het om de Jaaromzet. bij het artikel op The Verge staat het als Sales voor alleen gisteren tijdens een actie. ik denk dat ze daarbij bedoelen letterlijk alleen Sales van alles wat verkocht is en nog niet zozeer de echte omzet.

Maar dat is dan weer wat een 19 jarige snotneus denkt he (ik heb dr zelf ook niet zoveel verstand van maar zo heb ik het tenminste opgevat) :+

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:43

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

energydrank schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:09:
in het artikel hier op tweakers gaat het om de Jaaromzet. bij het artikel op The Verge staat het als Sales voor alleen gisteren tijdens een actie. ik denk dat ze daarbij bedoelen letterlijk alleen Sales van alles wat verkocht is en nog niet zozeer de echte omzet.

Maar dat is dan weer wat een 19 jarige snotneus denkt he (ik heb dr zelf ook niet zoveel verstand van maar zo heb ik het tenminste opgevat) :+
Je omzet = wat je verkoopt. Wat je onder aan de streep over houdt na aftrek van alle kosten, heet winst. De berichten zijn hier dus inderdaad tegenstrijdig, maar het lijkt me toch sterk dat Alibaba in 1 dag voor 30,8 milJARD dollar aan spullen verkoopt. Je kunt dat bericht ook lezen als dat de totale omzet sinds het ontstaan van het bedrijf gisteren tot 30,8 miljard is gestegen. Geen idee of dat reeel is, maar het zou een verklaring kunnen zijn?

• sewer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:48
Nee, het was echt 30 miljard op die ene dag. Maar dan van het hele platform, inclusief alle zelfstandige verkopers die daar op opereren.

https://www.theverge.com/...dwarf-amazons-biggest-day

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:43

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ok. Allemachtig wat een geld...

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13-06 08:58

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
MAX3400 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:42:
Betreft: nieuws: 'Alibaba kiest voor Luik als eerste Europese hub'

Wie heeft er nu gelijk? Is de WINST 11.4 miljard of is de jaaromzet op T.net net aan een derde van de omzet van 1 dag?
Kwartaalomzet was 11.4 miljard voor zover ik kan zien, en op 11/11 hebben ze inderdaad 30.8 miljard omgezet (356 duizend per seconde 8)7)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Xtuv
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 19:55

Xtuv

Redacteur
De jaaromzet was omgerekend 31,9 miljard euro in FY2018. Aangepast :)
https://www.alibabagroup.com/en/news/press_pdf/p180504.pdf
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True