Het is alweer een jaartje of .....wanneer kwam de I5 duo core uit, dat ik een nieuwe desktop in elkaar gesleuteld heb. Daarom nu de vraag om even mee te kijken
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn oude systeem krijgt het niet voor elkaar om mijn 4k vakantie film materiaal te bewerken. Adobe Premiere werkt niet lekker mee echter doe ik dit niet zo vaak vandaar dat timeline performance belangrijker is dan het resultaat exporteren. Of de machine nu 1 of 2 dagen nodig zou hebben voor het eindresultaat maakt me eigenlijk niks uit.
Ik weet dat er andere software is zoals Sony Vegas en Blender. Als die programma's efficiënter kunnen omgaan met de hardware dan is die switch ook nog wel een optie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij budget dacht ik aan 900 - 1100 euro met de verzendkosten. Als er goede argumenten zijn om erover te gaan, zoals een i9 die langer meegaat als een AMD dan kan ik daar misschien nog mee leven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Big tower kast voor een ATX moederbord heb ik reeds
- Samsung 250GB SSD
- 2TB Seagate HD + 1TB WD
- Synology NAS met 4TB
- Toetsenbord, muis, monitor is reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor AMD dacht ik hieraan:
Voor Intel dacht ik hieraan:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met Intel heb ik altijd goede ervaringen gehad. In het verleden heb ik wel AMD gehad maar ben elke keer weer bij Intel terecht gekomen. Dat wil niet zeggen dat het nu perse een Intel moet zijn maar de per core performance lijkt bij Intel nog steeds hoger te liggen waarbij ik niet weet hoe Premiere schaalt als er 8 cores zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen
Ga je overklokken?
Overklokken is niet aan de orde.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Zijn er betere componenten voor hetzelfde budget te krijgen?
2. Past de combinatie bijvoorbeeld de Intel met het moederbord en het RAM geheugen?
3. Wat betreft de videokaart was ik nog erover aan het denken om van een Tweaker een tweedehands kaart te kopen. Op het moment van aankoop moet ik dan bekijken wat er te koop is.
4. Is het verstandiger om toch een 1080 te nemen of een Radeon 580? Meestal komt NVidia er beter uit bij de testen vandaar dat ik in eerste instantie een 1060 gekozen heb
5. 16GB is een start en ik wil wel een moederbord waar ruimte is voor 4 RAM reepjes.
6. Is de standaard processor koeler in dit geval voldoende?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn oude systeem krijgt het niet voor elkaar om mijn 4k vakantie film materiaal te bewerken. Adobe Premiere werkt niet lekker mee echter doe ik dit niet zo vaak vandaar dat timeline performance belangrijker is dan het resultaat exporteren. Of de machine nu 1 of 2 dagen nodig zou hebben voor het eindresultaat maakt me eigenlijk niks uit.
Ik weet dat er andere software is zoals Sony Vegas en Blender. Als die programma's efficiënter kunnen omgaan met de hardware dan is die switch ook nog wel een optie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij budget dacht ik aan 900 - 1100 euro met de verzendkosten. Als er goede argumenten zijn om erover te gaan, zoals een i9 die langer meegaat als een AMD dan kan ik daar misschien nog mee leven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Big tower kast voor een ATX moederbord heb ik reeds
- Samsung 250GB SSD
- 2TB Seagate HD + 1TB WD
- Synology NAS met 4TB
- Toetsenbord, muis, monitor is reeds aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor AMD dacht ik hieraan:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 326,- | € 326,- |
1 | Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) | € 114,- | € 114,- |
1 | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 | € 280,- | € 280,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 939,85 |
Voor Intel dacht ik hieraan:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-9700K Boxed | € 470,69 | € 470,69 |
1 | Gigabyte Z370 AORUS Gaming K3 | € 127,90 | € 127,90 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 | € 280,- | € 280,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.098,44 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met Intel heb ik altijd goede ervaringen gehad. In het verleden heb ik wel AMD gehad maar ben elke keer weer bij Intel terecht gekomen. Dat wil niet zeggen dat het nu perse een Intel moet zijn maar de per core performance lijkt bij Intel nog steeds hoger te liggen waarbij ik niet weet hoe Premiere schaalt als er 8 cores zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen
Ga je overklokken?
Overklokken is niet aan de orde.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Zijn er betere componenten voor hetzelfde budget te krijgen?
2. Past de combinatie bijvoorbeeld de Intel met het moederbord en het RAM geheugen?
3. Wat betreft de videokaart was ik nog erover aan het denken om van een Tweaker een tweedehands kaart te kopen. Op het moment van aankoop moet ik dan bekijken wat er te koop is.
4. Is het verstandiger om toch een 1080 te nemen of een Radeon 580? Meestal komt NVidia er beter uit bij de testen vandaar dat ik in eerste instantie een 1060 gekozen heb
5. 16GB is een start en ik wil wel een moederbord waar ruimte is voor 4 RAM reepjes.
6. Is de standaard processor koeler in dit geval voldoende?