[Excel]: Automatisch een bestaand tabblad naam geven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 20:27
Is het mogelijk (zonder gebruik van Macro's) om vooraf gemaakte tabbladen (deze hebben namelijk al een bepaalde lay-out) een naam te geven die correpsonderen met ingevoerde waarden in het eerste tabblad?
Dus bijv de waarde in tabblad 1 CEL L4 moet de naam worden van het 7e tabblad (die dus al aangemaakt is, en bijv "leeg1" heet), de waarde uit L5 wordt dan de naam van het 8e tabblad die nu "leeg 2" heet etc.

Ik wil dit graag zonder macro's regelen aangezien er veel gewerkt wordt op iPads (school) en dan werken de functies met macro's helaas niet.

Beste antwoord (via Goofyduck384 op 16-11-2018 12:51)

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:22:En stel dat ik het dan wel met macro's oplos, welke programmacode zou ik dan moeten gebruiken (rechtmuisklik op eerste tabblad en dan bij programmacode) om bijv de waarde in tabblad 1 CEL L4 de naam te laten worden worden van het 7e tabblad (die dus al aangemaakt is, en bijv "leeg1" heet), de waarde uit L5 wordt dan de naam van het 8e tabblad die nu "leeg 2" heet etc.
Bijvoorbeeld deze (niet door rechts te klikken, maar door een knop op het eerste blad te plaatsen en daar onderstaande macro aan toe te wijzen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Sub macro1()
Dim x As Integer, y As Integer
x = 7: y = 4
With Sheets(1)
Do Until x > Sheets.Count Or IsEmpty(.Range("L" & y))
Sheets(x).Name = .Range("L" & y).Value
x = x + 1: y = y + 1
Loop
End With
End Sub

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nee.

Iets langer antwoord: Natuurlijk kan dat wel, met het handje. Maar een soort van automagisch niet.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Goofyduck384
oke helder, jammer, maar begrijpelijk. Dan moet er voor dit document maar gewerkt worden op een vaste pc.
En stel dat ik het dan wel met macro's oplos, welke programmacode zou ik dan moeten gebruiken (rechtmuisklik op eerste tabblad en dan bij programmacode) om bijv de waarde in tabblad 1 CEL L4 de naam te laten worden worden van het 7e tabblad (die dus al aangemaakt is, en bijv "leeg1" heet), de waarde uit L5 wordt dan de naam van het 8e tabblad die nu "leeg 2" heet etc.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:22:En stel dat ik het dan wel met macro's oplos, welke programmacode zou ik dan moeten gebruiken (rechtmuisklik op eerste tabblad en dan bij programmacode) om bijv de waarde in tabblad 1 CEL L4 de naam te laten worden worden van het 7e tabblad (die dus al aangemaakt is, en bijv "leeg1" heet), de waarde uit L5 wordt dan de naam van het 8e tabblad die nu "leeg 2" heet etc.
Bijvoorbeeld deze (niet door rechts te klikken, maar door een knop op het eerste blad te plaatsen en daar onderstaande macro aan toe te wijzen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Sub macro1()
Dim x As Integer, y As Integer
x = 7: y = 4
With Sheets(1)
Do Until x > Sheets.Count Or IsEmpty(.Range("L" & y))
Sheets(x).Name = .Range("L" & y).Value
x = x + 1: y = y + 1
Loop
End With
End Sub

• Goofyduck384
Wat bedoel je met “knop” ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"Command Button" / "Form Control". Je kan een "drukknop" in een Excel sheet zetten en daar weer handelingen aan hangen.

https://support.office.co...04-4964-bead-9c72c843a283

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Gelukt, bedankt! Dan maar in gebruik met macro’s. Moeten ze wat vaker de normale pc gebruiken.
Pagina: 1