Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Sinds de upgrade naar Mojave boot de Mac nogal traag. Dit probleem had ik ook op High Sierra, maar als drivers en modules eenmaal geupdated waren verdween dat uit zichzelf en was het met een paar seconden weer volledig geboot. Nu lijkt dat niet het geval, maar de verantwoordelijke aanwijzen blijkt lastig te zijn.

Nu heb je op Linux zo'n mooi tooltje, Bootchart, dat een grafiekje aanmaakt om te laten zien hoe lang de bak er over doet om te booten en waar het de meeste tijd aan heeft besteed (of het langst op heeft gewacht). Prachtig. Ik kan zoiets voor Mac echter helemaal nergens vinden, en het lijkt me dat dit wellicht ook niet eens mogelijk is. Maar misschien heeft het een of andere compleet vage naam en weet een Tweaker toevallig wel van het bestaan van zo'n tool en wat de naam er van is? :)

Eventueel ga ik natuurlijk een voor een modules en drivers eruit slopen om te zien welke het is, maar tijd besparen en het makkelijk houden is natuurlijk altijd fijner. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True