Tubes....It's what make music music!
Geen ECP-poort instellen. Gewoon EPP of bidirectioneel.
Specs? Zie ondertitel...
Bedankt,. dat was het
Op zaterdag 21 juli 2001 09:39 schreef DaDaJoker het volgende:
Geen ECP-poort instellen. Gewoon EPP of bidirectioneel.
Heel vreemd moet ik zeggen dat een netwerk probleem wordt opgelost dooe een LPT instellingen. Of kon je op allebei de computers niet printen
Als ie z'n poort verkeerd heeft staan kan ie inderdaad niet op beide printers printen, lijkt me zo...
/edit
computers, bedoel ik
/edit
/edit
computers, bedoel ik
/edit
Specs? Zie ondertitel...
kon alleen op 1 pc printen,....heb in bios allebij op epp gezet,.dacht dat dat de oplossing was,..mooi niet...pc2 heeft nog steeds poortfout
Op zaterdag 21 juli 2001 09:47 schreef TrailBlazer het volgende:
Heel vreemd moet ik zeggen dat een netwerk probleem wordt opgelost dooe een LPT instellingen. Of kon je op allebei de computers niet printen
Sommige HP's kunnen niet gedeeld worden zit er in gebakken vondt het ook vaag maar staat ergens in handleidingOp zaterdag 21 juli 2001 11:37 schreef silitek het volgende:
kon alleen op 1 pc printen,....heb in bios allebij op epp gezet,.dacht dat dat de oplossing was,..mooi niet...pc2 heeft nog steeds poortfout
[..]
Ik veronderstel dat je maar 2 pc's hebt ?
probeer dit eens :
Op pc1 (waar printer aanhangt), de printer installeren zoals je het gewoon bent om te doen.
printer testen (testprint), en als dit goed werkt is pc1 klaar
Het enige wat je hier nog hoeft te doen is de printer 'delen' (sharen).
Vergeet ook niet in je netwerk-instellingen om files en printers te delen.
Pc2:
Ook hier gewoon je printer installeren zoals op pc1.
Ga nu naar de instellingen van je printer kijken (deze computer, configuratiescherm, printers. Klik hier (rechtermuisklik) op je printer die je net geinstalleerd hebt.
klik dan op 'properties' (ben de nederlandstalige naam vergeten , dus daarom maar de engelse benaming
daar staat ergens (weeral in het engels bij mij : 'print to the following port'
klik op 'toevoegen' (add port).
vink 'netwerk' aan, en zet in de witte balk daar net onder \\jouw-server-naam\jouw-printer-naam.
bij mij is dit \\server\epson
Let er wel even op dat je je printer op PC1 maar 1 naam geeft (dus niet 'epson stylus color 400', want dit zal 99% niet werken.
klik overal op 'ok' tot wanneer je weer in je windows bureaublad komt, en normaal gezien moet pc2 nu kunnen printen
ps : uw fout was dus dat je bij pc2 de printer NIET naar de lpt poort moet laten printen, maar wel via de server ...
ps : de benaming van de printer (epson) is hier als voorbeeld he
probeer dit eens :
Op pc1 (waar printer aanhangt), de printer installeren zoals je het gewoon bent om te doen.
printer testen (testprint), en als dit goed werkt is pc1 klaar
Het enige wat je hier nog hoeft te doen is de printer 'delen' (sharen).
Vergeet ook niet in je netwerk-instellingen om files en printers te delen.
Pc2:
Ook hier gewoon je printer installeren zoals op pc1.
Ga nu naar de instellingen van je printer kijken (deze computer, configuratiescherm, printers. Klik hier (rechtermuisklik) op je printer die je net geinstalleerd hebt.
klik dan op 'properties' (ben de nederlandstalige naam vergeten , dus daarom maar de engelse benaming
daar staat ergens (weeral in het engels bij mij : 'print to the following port'
klik op 'toevoegen' (add port).
vink 'netwerk' aan, en zet in de witte balk daar net onder \\jouw-server-naam\jouw-printer-naam.
bij mij is dit \\server\epson
Let er wel even op dat je je printer op PC1 maar 1 naam geeft (dus niet 'epson stylus color 400', want dit zal 99% niet werken.
klik overal op 'ok' tot wanneer je weer in je windows bureaublad komt, en normaal gezien moet pc2 nu kunnen printen
ps : uw fout was dus dat je bij pc2 de printer NIET naar de lpt poort moet laten printen, maar wel via de server ...
ps : de benaming van de printer (epson) is hier als voorbeeld he
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Verwijderd
Welke HP's bedoel je hiermee?Op zaterdag 21 juli 2001 16:44 schreef TrailBlazer het volgende:
[..]
Sommige HP's kunnen niet gedeeld worden zit er in gebakken vondt het ook vaag maar staat ergens in handleiding
De 720C is waarschijnlijk een voorbeeldje daarvan of niet
Die krijg je met oudere drivers en win2000 drivers ook gewoon via het netwerk aan de praat hoor.
/me is eigenlijk gewoon benieuwd welk type je nou bedoelt ::)
Verwijderd
idd de HP 720C zou volgens de manual niet gedeelt kunnen worden. Nou moet ik zeggen dat ik eens heb geprobeert om 'm te delen onder win2k wat niet gelukt is. Heb mij er ook verder niet in verdiept.
(Tips iemand??)
(Tips iemand??)
Verwijderd
De 10.1 drivers gebruiken op de computers waarop je geen win2k/XP hebt staan.
Die drivers moet je maar egens van internet af zien te vissen (Staan niet meer op de HP site).
Dan kan je gewoon via het netwerk printen. Doe ik hier ook met een samba-server en een HP720C en dat werkt perfect, dit in tegenstalling tot de laatste HP-drivers onder windows9X/ME.
Die drivers moet je maar egens van internet af zien te vissen (Staan niet meer op de HP site).
Dan kan je gewoon via het netwerk printen. Doe ik hier ook met een samba-server en een HP720C en dat werkt perfect, dit in tegenstalling tot de laatste HP-drivers onder windows9X/ME.
Toch naar dat dit er dan een paar berichten onder stond:Op zaterdag 21 juli 2001 22:39 schreef Negotiator het volgende:
[..]
lol... het was al opgelost hoor
...kon alleen op 1 pc printen,....heb in bios allebij op epp gezet,.dacht dat dat de oplossing was,..mooi niet...pc2 heeft nog steeds poortfout
Oke, hier onder hoe je het doet!
Je installeert op je server de printer, gewoon als lokale printer.... Daarna deel je deze als 'hp' bijvoorbeeld. Daarna installeer je ook op de clients de printer als lokale printer. daarna doe je rechtermuisknop op de printer --> details Onder een van deze tabbladen kun je porten binden. Je bindt lpt1 aan het netwerkadres voor je printer. ALs je deze als 'hp'hebt gedeeld wordt het dus bv. \\server\hp
je zet een vinkje voor 'opnieuw verbinden bij aanmelden' je geeft de hele zooi een reboot en voila, alles werkt!!!!
Dit kan trouwens niet specifiek bij de HP7x0.
Iedere printer kan dit!
Succes ermee! Mocht het toch niet lukken
Je installeert op je server de printer, gewoon als lokale printer.... Daarna deel je deze als 'hp' bijvoorbeeld. Daarna installeer je ook op de clients de printer als lokale printer. daarna doe je rechtermuisknop op de printer --> details Onder een van deze tabbladen kun je porten binden. Je bindt lpt1 aan het netwerkadres voor je printer. ALs je deze als 'hp'hebt gedeeld wordt het dus bv. \\server\hp
je zet een vinkje voor 'opnieuw verbinden bij aanmelden' je geeft de hele zooi een reboot en voila, alles werkt!!!!
Dit kan trouwens niet specifiek bij de HP7x0.
Iedere printer kan dit!
Succes ermee! Mocht het toch niet lukken
Verwijderd
Bovenstaande is dus niet waar.
Het werkt inderdaad voor bijna alle win-printers zo.
Dit kan alleen niet met de HP 10.3 drivers voor de HP720C!!
Daar moet je echt de oplossing die ik gaf voor gebruiken. (Dus 10.1 driver gebruiken)
Het werkt inderdaad voor bijna alle win-printers zo.
Dit kan alleen niet met de HP 10.3 drivers voor de HP720C!!
Daar moet je echt de oplossing die ik gaf voor gebruiken. (Dus 10.1 driver gebruiken)
Pagina: 1