Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Niels1608
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20-04 13:15
Mijn vraag

Kan HDMI 2.0 een 1080p 240Hz aan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een 1060 windforce 6gb. Ik weet dat de displayport 240hz aankan maar deze is al ingebruik.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al rond gekeken op internet maar het is heel erg verschillend. Sommigen zeggen dat het wel kan maar de meesten zeggen dat het niet mogelijk is. Wel zit er een HDMI kabel bij het scherm. De naam van het scherm is: "Dell Alienware AW2518HF". Doordat er een HDMI word meegeeverd neem ik aan dat het 240Hz aankan maar toch zegt de meerderheid dat het niet mogelijk is.

Alvast bedankt voor het reageren,

Niels

Beste antwoord (via Niels1608 op 13-11-2018 13:06)

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16:14

servies

Veni Vidi Servici

ja, dat kan.
Zie Wikipedia: HDMI
Nu is het de vraag of de je hardware het ook kan (misschien ergens nog een andere hardware/software begrenzing)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16:14

servies

Veni Vidi Servici

ja, dat kan.
Zie Wikipedia: HDMI
Nu is het de vraag of de je hardware het ook kan (misschien ergens nog een andere hardware/software begrenzing)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die Dell is toch een Freesync monitor? Mogelijk dat je met je Nvidia kaart dus niet het optimale uit de monitor weet te persen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gaat qua scherm dus om deze; pricewatch: Dell Alienware AW2518HF Zwart

Als je 100% zekerheid wilt, is er geen mogelijkheid om het apparaat dat al via displayport verbind via HDMI aan te sluiten en heeft dat de volle 240Hz wel nodig?

@MAX3400 Dat geldt alleen voor de FreeSync natuurlijk, waarom zou een monitor anders gaan presteren omdat een nVidia GPU aangesloten is? ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:21
Aangezien je een nvidia kaart hebt, zou ik iets meer geld inleggen voor de G-Sync variant: pricewatch: Dell Alienware AW2518H Zwart

Of als je het iets goedkoper wilt, maar deze heeft wel iets minder Hz (180 max, maar wel G-Sync): pricewatch: Acer Predator XB241H Rood, Zwart

Xbox Series X: BlazeMuis | 1950Wp Noord & Zuid - PVOutput

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@BlazeMuis Ik ga er van uit dat de TS het scherm al heeft, vanwege het feit dat er al iets is aangesloten op de dsplayport van het scherm. ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:21
CH4OS schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:37:
@BlazeMuis Ik ga er van uit dat de TS het scherm al heeft, vanwege het feit dat er al iets is aangesloten op de dsplayport van het scherm. ;)
Ik las het als de Displayport van de GPU zelf, mijn fout dan 8)7

Xbox Series X: BlazeMuis | 1950Wp Noord & Zuid - PVOutput

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Rtfm-vraagje: https://downloads.dell.co...%20guide_en-us.pdf#page11

Pagina 13:
HDMI Display Modes

HDTV, 1920 x 1080p @ 240 Hz
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True