Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zehnder RF transmitter in Gira E55 schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Vampire88
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 01-05 12:05
Mijn vriendin en ik betrekken op korte termijn onze nieuwe woning. Doordat we dat casco hebben opgebouwd, is overal rekening gehouden met het aansturen van de verlichting middels Zigbee. Daar kom ik tot nu toe (met dank aan Tweakers.net) opzich wel uit. Alle schakelmateriaal in de woning is Gira E2, wat dus de mogelijkheid biedt om een Hue Tap in te bouwen als wandschakelaar. Dat is wel erg netjes natuurlijk :)

Ik zit alleen met één los eindje. Mechanische ventilatie wordt verzorgd door een Zehnder WHR 960 RF. Die wordt nu aangestuurd met een standaard RF-zender van Zehnder (verwarrende merknaam in dit geval :+).

Mijn vraag:
Is er een mogelijkheid om deze zender te integreren in het overige Gira schakelmateriaal?
Er bestaat natuurlijk een Gira KNX RF-zender, maar ik vraag me af of deze compitabel is met de Zehnder RF-module. Ik ben bang van niet, aangezien de ventilatieunit - voor zover ik weet - niet zondermeer meewerkt aan het KNX-protocol.

Tweede optie: is het mogelijk de zender van Zehnder (:+) te integreren in een E55 schakelaar, zoals dat met de Hue Tap kan?
Met de EnOcean-module gaat dat niet passen, neem ik aan, maar wellicht met de genoemde RF-zender van Gira?

Iemand ervaringen of inzichten?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True