Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Netwerk splitter

Pagina: 1
Acties:

• Hippe2k
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:09
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een media systeem te maken bij mijn tv,
Nu heb ik alleen hier een netwerk aansluiting te weinig,

Momenteel loopt hier een netwerk kabel naar toe, die gaat naar een Sonos Bar, welke een splitter ingebouwd heeft die naar de TV gaat.

Voor de PC heb ik hier straks aansluiting over, dus ik ben aan het zoeken naar de beste oplossing om hier het netwerk te splitten.

Configuratie vanaf meterkast: (alles is Cat5e en heeft GB poorten).

1) Modem KPN
2) Asus Router
3) Sonos Bar (heeft 2 netwerk aansluitingen).
4) TV

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet,

Hippe

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Makkelijkst is een klein switchje er achter. Mocht je nog dingen hebben als iptv zoek dan even naar de betreffende topics.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat heet een switch en bij voorkeur eentje die IGMP ondersteunt.

Ik zou
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 neerzetten; deze hoef je niet 3x te booten als je de firmware update, in tegenstelling tot de 105-uitvoering.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hippe2k
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:09
@DukeBox Bedankt voor je reactie, ik heb nog nooit een Switch gebruikt / gekocht.

Kan ik daar bijvoorbeeld: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

Voor halen of moet ik nog naar een speciale functie zoeken?
En straks vinden apparaturen via de wifi / andere poorten op de router, zomaar de apparaten achter de Switch of moet ik daar nog iets speciaals voor doen?

Groet,

Hippe

edit:
@MAX3400 bedankt voor je reactie, ik was net aan het typen terwijl je ook reageerde,
Is het enigste verschil om voor de 108 series te gaan het rebooten? dan vind ik op zich niet zo erg.
Als ik naar mijn router kijk is het misschien twee keer per jaar dat de firmware aangepast wordt ga ervan uit dat dat bij een switch niet vaker gaat zijn.

Vinden de apparaten elkaar straks zomaar of moet ik daar iets speciaals voor doen?

[Voor 33% gewijzigd door Hippe2k op 13-11-2018 07:44]

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hippe2k schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:38:
@DukeBox Bedankt voor je reactie, ik heb nog nooit een Switch gebruikt / gekocht.
Het is niet veel anders dan een pak melk kopen bij de supermarkt ;)

Maar als je geen iptv hebt voldoet in theorie iedere switch. Die netgear is prima maar het kan ook goedkoper zoals pricewatch: D-Link 5-Port Gigabit Easy Desktop Switch

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, enkel een plek voor topics over computerhardware die nergens anders in Harde Waren thuishoren. Vragen over netwerken horen in een eigen hoofdgroep, gek genoeg "Netwerken" geheten.

Move OH -> NT

Verder inhoudelijk:
Splitters gebruik je bij coaxkabels, niet bij Ethernet. Je zoekt een switch. Gezien de eis van TV is goede IGMP support belangrijk. De Netgear GS105E waar je zelf mee kwam is de goedkoopste waarvan ik zeker weet dat het goed zit. Mogelijk dat de D-Link hierboven het ook goed kan, maar daar durf ik zelf niet m'n hand voor in het vuur te steken.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True