Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Twee vragen

Pagina: 1
Acties:

• Hippe2k
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:09
Hallo allemaal,

Ik heb twee nieuwe computers besteld, 1 tje helemaal nieuw en 1tje om mijn oude hardware in over te zetten voor een multimedia systeem.

Hier heb ik nog alleen twee vragen over, waar ik hoop dat jullie mij mee kunnen helpen,

Vraag 1) Koeling game PC,

Kast die ik heb besteld: Fractal Design Meshify C

Hier zit standaard 1 koeler in aan de voorkant en ik zit te denken om er hier twee bij te plaatsen.
Aan de boven kant zit niks en ik weet niet zo goed of dit een meerwaarde is om daar ook een fan bij te plaatsen.

Moet ik hier gewoon voor dezelfde koelers gaan die bij de kast zitten of raden jullie andere aan?
Fans die bij de kast zitten: Fractal Design Dynamic X2 GP 12

PC warmte makers:
AMD 2700X
1080TI kaart

Vraag 2) CPU koeler media PC
De CPU koeler van de oude PC, hier heb ik een Scyte Mugen 4, die is 15,8 cm hoog uit mijn hoofd. Echter heeft de nieuwe kast een maximale hoogte van 13,5cm

Nu ben ik aan het zoeken naar een andere koeler die hier goed in past, het werkgeheugen wat hier in zit heeft koelvinnen heb hier volgens mij niet een lage editie voor besteld.,

Ik was naar de volgende koeler aan het kijken, voor het beeld heb ik de rest van de pc ook even vermeld (belangrijke dingen qua ruimte):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Tray€ 0€ 0
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 0€ 0
1Cooltek G3€ 0€ 0
1Zalman CNPS2X€ 22,-€ 22,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 0€ 0
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 22

Alvast bedankt weer voor het meedenken,

Groet,

Hippe

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:27
De Meshify C komt met 2 fans, één intake en één outtake. Daarmee is de koeling al zeer goed en zal met een extra intake en/of extra outtake niet heel veel beter worden. Kijk het eerst eens aan en monitor de temperaturen. Vind je het te warm worden dan kan je er alsnog een fannetje bij zetten.

Als koeler in de Cooltek G3 kan je pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim, pricewatch: Thermalright True Spirit 90M Rev.A of pricewatch: Cryorig M9i nemen. Doen het allen prima op een non K cpu en geen issues met geheugen (wat sowieso wel mee zal vallen met Corsair LPX)

Gooi de Straight Power 10 700w uit je lijst en neem een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W Dat is een veel betere voeding voor een lagere prijs en volledig modulair. Die enorme kabelbos van de SP10 ga je heel moeilijk netjes kwijt raken in de Meshify C.

[Voor 4% gewijzigd door Uszka op 13-11-2018 08:17]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True