Toon posts:

Txt bestand doorzoeken op cijfers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sprangcity
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-01 09:09
Beste,

Ben op zoek naar een simpele manier om een cijfercombinatie te vinden in een txt bestand.
Je zou kunnen zeggen druk op ''zoeken'' vul het getal in wat je zoekt en je kan zien of die erin zit.

Maar nu is het geval dat ik ieder txt bestand wil controleren op ongeveer 20 verschillende cijfercombinatie's.

Effe een simpel voorbeeld.

Onderstaand zijn gereedschap nummers, deze worden doorgestuurd door ons software pakket.

2210311
2210411
2451214
2545454

Als deze nummers niet in de machine bekend zijn, gaat die niets met het gereedschap doen.
En komt mijn onderdeel er incompleet uit.
De software van de machine, controleert niet of het gereedschap nummer bekend is bij hem.

Hoe kan ik simpel 20 combinaties van cijfers, snel een txt bestand laten doorzoeken of deze daarin voorkomen.

Dank U.

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
grep of met notepad++ zoeken met een regular expression.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:22
Alle files openen met Excel, in hetzelfde werkblad plakken, en dan de optie "find duplicates" gebruiken, te vinden onder "conditional formatting".

[Voor 10% gewijzigd door brtk op 12-11-2018 22:39]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Of via PowerShell met "Select-String" en "Get-ChildItem"?

Voorbeeld: Get-ChildItem -Path C:\Directory\ -Include *.txt -Recurse | Select-String -Pattern 2210311

Allicht kan je eerst om pattern-input vragen, die als variable doorzetten naar de Select-String en dan ben je er wel ongeveer.

Tip: beschrijf eerst eens welk OS je hebt, hoe de bestanden zijn opgeslagen en of het handmatig / geautomatiseerd moet gebeuren op basis van bepaalde evenementen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-02 17:50
notepad++ zoeken met een regular expression.
Uh, heb je de handleiding van Regular Expressions al eens gelezen? Ik snap er helemaal niets van...... Dus als je een 'Regular expressions for dummies' handleiding weet..... graag!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 11:16
Simon Weel schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:08:
[...]

Uh, heb je de handleiding van Regular Expressions al eens gelezen? Ik snap er helemaal niets van...... Dus als je een 'Regular expressions for dummies' handleiding weet..... graag!
Hiermee https://regexr.com/ kom je al een aardig eind, ook zonder l33t regex skills.

@sprangcity Zoiets https://regexr.com/438mj?

[Voor 5% gewijzigd door moijamie op 16-11-2018 15:14]

const { signature } = await fetchProfile()

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25

Yucon

*broem*

Probeer je niet juist het tegenovergestelde van wat je vraagt? Je wil toch juist weten of er ook nog andere nummers dan die 20 in zitten, of begrijp ik je nu verkeerd?

• agile_tester
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-02 17:48
http://rubular.com is iets simpeler in gebruik.
Als je eenmaal je reg.ex. hebt gevonden, kan je die b.v. ook gebruiken in notepad++

Zo te zien beginnen de nummers die je zoekt allemaal met 2 en zijn ze allemaal 7 digits lang
Dan is dit de expressie die je kunt gebruiken:
2\d{6}

[Voor 38% gewijzigd door agile_tester op 16-11-2018 15:32]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee