Toon posts:

Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 13:50
Mijn vraag
Ook ik moet eraan geloven en ik dacht dat ik redelijk zelfredzaam was, helaas :(

Mijn oude, vaste PC boven gebruik ik sporadisch en sinds de vakantie issie niet meer aan geweest. Afgelopen weekend had ik hem even nodig en helaas, de voeding en powerled gaan aan, de monitor zegt dat hij geen signaal krijgt. Hij komt ook niet met het BIOS scherm, dat baart mij de meeste zorgen. Helemaal onder leg ik even uit wat ik al reeds geprobeerd heb.

Mijn concrete vraag is: wat kan ik doen om hem te reanimeren? De 3.5" schijf zou ik eruit kunnen halen en zonder problemen in een ander (nog aan te schaffen) systeem kunnen schroeven. De 2.5" boot SSD heb ik nog wel een additionele vraag: kan ik daarbij de user data wanneer ik het in een andere Windows PC stop? Heb ik dan geen gedonder met een verschillend user ID of andere security grappen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software: Windows 7, 64 bits Engels

Hardware:
  • Lian Li kast
  • Asus M5A88 V Evo mainboard
  • AMD CPU, welke weet ik niet meer
  • 4x4 GB memory, Corsair, type onbekend
  • Voeding weet ik niet meer, kan ik niet aflezen zoals hij nu gemonteerd zit, dacht Enermax Silent serie of zo
  • OCZ Vertex 2 2.5" SSD
  • Western Digital 3.5" 2 TB hard drive
  • Dell U2410 IPS scherm via DVI kabel
  • LG DVD rewriter
  • ESI Juli@ PCI audio card
  • Logitech keyboard
  • Wacom Bamboo tablet
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerst heb ik geprobeerd een VGA kabel aan te sluiten. Nog steeds geen beeld. Ik heb de laptop via VGA op het scherm aangesloten en ik kreeg beeld, dus kabel en scherm lijken me in orde. Als ik de VGA of DVI kabel uit de onboard video kaart trek van mijn PC, dan zegt het scherm dat er geen kabel gevonden is. Hij ziet dus wel dat er een kabel in zit of niet.

Omdat ik geen BIOS voorbij zag flitsen, dacht ik: ik haal het meeste eruit, dus SSD, HDD, DVD los en de sound card eruit. Alle USB devices eruit. Geen enkele verandering.

Omdat het toetsenbord ook geen lampje laat branden, dacht ik dat er mogelijk iets mis is met USB. Ik kan dat niet helemaal uitsluiten, maar de voedingspennen lijken intact, want mijn Samsung S8 laadt keurig op. Niet snel, maar laadt wel op.

Beste antwoord (via PageFault op 21-11-2018 12:48)

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 00:48
Misschien eens eventjes proberen de bios te resetten d.m.v. het batterijtje. Wellicht geeft dit andere resultaten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 00:48
Misschien eens eventjes proberen de bios te resetten d.m.v. het batterijtje. Wellicht geeft dit andere resultaten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Probeer eerst een andere voeding. Komt regelmatig voor dat voedingen het niet meer doen na lang niet gebruikt te zijn. Zeker als de kwaliteit matig is. Het zal ook geen nieuwe voeding meer zijn.

• PageFault
Ik zal het batterij truckje vanmiddag effe proberen, ik zal hem meteen vervangen door een nieuwe.

@Uszka : da's een goeie. Wat voor type voeding van tegenwoordig kan nog in zo'n oud lijk? Zijn die connectors nog steeds hetzelfde?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
PageFault schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:18:

@Uszka : da's een goeie. Wat voor type voeding van tegenwoordig kan nog in zo'n oud lijk? Zijn die connectors nog steeds hetzelfde?
Alle courante ATX voedingen zijn compatibel.

• PageFault
Heren,

Een (heel) stuk verder: batterijtje eruit, wachten en erin. Geen resultaat. Dan de hardware reset geprobeerd en voila, ik kom in het BIOS.

Batterij er weer uit, nieuw batterijtje. Zelfde euvel. Harde reset, bios weer opnieuw ingesteld. Uitgezet, alle S-ATA kabels weer vastgeklikt, aangezet. Alles weer up & running.

Dank voor alle tips!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee