Toon posts:

AMD laat mijn Intel crashen.. grrrrrr

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nou ok.. ik heb dus een intel systeempie wat 500% stabiel is.. niet kapot te krijgen.. en dat met lekkere temps van:
CPU Idle: 24C Stressed: 28C
Case: tussen 20C en 25C

laatst LAN party.. zit daar gozer met een AMD naast mij... zijn CPU is idle: 54C en zijn case: 45C (hoe hij het voor elkaar krijg weet ik niet)
maar goed.. gaan dus lekker gamen.. slaat mijn pc opeens vast :?

ik ga dus rebooten.. start PC alert. en zie toch mijn verbazing:
CPU idle: 32C stressed: 38C
Case: 34C

en dat terwijl mijn pc naast het raam staat.. casefans en andere ongein heeft... iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen??? (en nee die gozer hoef ik niks te vertellen want die luistert toch niet naar mij.. hij vraagt zich wel steeds af waarom zijn pc crashed en als ik zeg dat dat komt omdat die zo warm is en hij geen via drivers installed heeft kijkt hij me laf en ongeintereseerd aan.. (laatste stukke is hans teeuwen :P )

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:31
Ehm, waar doel je op? Want je snapt dat wij waarschijnlijk ook geen oplossing weten.

Als die sukkel niks doet, komt het erop neer dat je pech hebt.

Verwijderd

Mmmm dus jij wou zeggen dat die AMD cpu jou systeem verwarmde en hem liet vastlopen???

Kom op zeg.... post eens iets nuttigs.

Het betekend gewoon dat jou cpu niet goed tegen iets hogere temparaturen kan....

Maar daar kan de gozert met zijn AMD bak niet aan doen....

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
mischien ligt je cooler al half los op ofzo

komt echt niet door de amd

Verwijderd

Topicstarter
vind het toch vaag dat als hij er niet is mijn pc nooit crashed en dat als hij er is alles heet word...

dus laat ik maar zeggen, zijn warmtebron warmt mijn pc op.. en het was vooral in de nacht omdat ik mijn ramen toen dicht had.. en toen was het echt wel heet op mijn kamer... zijn cpu is stressed 75C dus dat wil wel..

• happy3736
mischien is er iets los gegaan
of kabel verschoven door het vervoer
of het was daar gewoon warmer

vage dingen thuis is m'n pc 48 stressed
en op de lan 42 nouja het was daar ook kouder

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 08:29 schreef happy3736 het volgende:
mischien ligt je cooler al half los op ofzo

komt echt niet door de amd
mijn cooler is een standaard intel ding.. waar 2 80mm dingen bij zitten.. verder heb ik echt alles gekoeld... chipset, geheugen, videokaart, hd...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 08:32 schreef happy3736 het volgende:
mischien is er iets los gegaan
of kabel verschoven door het vervoer
of het was daar gewoon warmer

vage dingen thuis is m'n pc 48 stressed
en op de lan 42 nouja het was daar ook kouder
de lan was bij mij thuis en ik verplaats mijn pc (bijna) nooit...

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
als je pc bij die temp al vast slaat is er toch echt iets niet goed mijn amd haalt met het warme weer zelfs 60 graden maar dan heb ik nog steeds geen vastlopers en is ie nog stabiel als een rotsblok.

dus je intel systeem is niet zo goed als je zelf denkt blijkbaar en het is absolute onzin dat je buurman zn computer in staat is om jouw temp omhoog te krijgen het zal eerder te maken hebben met de omgevings temp in de kamer waar je pc staat.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 08:41 schreef monterey het volgende:
als je pc bij die temp al vast slaat is er toch echt iets niet goed mijn amd haalt met het warme weer zelfs 60 graden maar dan heb ik nog steeds geen vastlopers en is ie nog stabiel als een rotsblok.

dus je intel systeem is niet zo goed als je zelf denkt blijkbaar en het is absolute onzin dat je buurman zn computer in staat is om jouw temp omhoog te krijgen het zal eerder te maken hebben met de omgevings temp in de kamer waar je pc staat.
ik ga de volgende keer mijn voltage iets verhogen.. misschien dat dat het probleem is.. hij loopt nu: 733@808@1.65V... dat kan het mischien zijn bedenk ik me net...

de omgevingstemp is ook vrij hoog.. maar dat komt ook een deel door zijn pc.. zet jij maar eens een stressed amd in je slaapkamer die 75C is... het was echt heet...

[OT] LB moet nu verdomme gaan werken.. helemaal geen zin.. :(

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
DUS????

die amd heeft er dus geen ruk mee te maken.

Ga na het transport eens controleren of je kaarten nog goed in de sockets zitten, koeler op de cpu hd stekkers goes op hun plaats en meer
ongeveer alles kan losgetrilt zijn.

BTW: topic titel -1 flamebait

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Slaat jouw proc vast bij een temp van 38 graden?

ROTFL :)

Verwijderd

effe normaal >:)
je loopt te overclocken met een gewone koeler
pas eerst je koeling van je processor eens aan en aangezien het niet zo lang geleden behoorlijk warm is geweest zal dat meer van invloed zijn geweest dan die amd-er
heb je m al niet overclocked getest?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Sorry maar als ik zo'n topic lees
AMD laat mijn Intel crashen.. grrrrrr
en ik lees de uitleg van je probleem kan ik alleen maar dom reageren.

Liep ie niet vast omdat het persoon wat naar het beeldscherm keek te lelijk was? Schrok je Intel zo van zun concurent AMD? Dacht je intel zo van 'naaah lekker weertje, ik ga vandaag maar ens niks doen en voor het raam staan!" :? :? :? :? :?

WAAR GAAT DIT OVER!!! Als je een lan party hebt moet de computer ineens met een netwerk werken... misschien zit daar de fout want met je temperatuur is niets mis.

Of misschien omdat je Intel in een netwerk staat met een AMD dat die AMD negatieve energie over de netwerkkabel stuurt naar je Intel... :? :? :? :? :?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 03:51

JeroenT

hoi!

lol... altijd dat geflame hehe

Verwijderd

Check het stopkontakt eens waar je je computer in had zitten...misschien is randaarde wel een leuk idee. Misschien dat je die thuis wel of juist niet had en op die LAN andersom.

• happy3736
koeler half gaar
zo'n intel koeler roels
die koelen echt goed

• MRic3
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zaterdag 21 juli 2001 09:31 schreef Klubbheads het volgende:
lol... altijd dat geflame hehe
nee, sorry het was niet als flame intended maar ik vond het wel heel erg kort door de bocht gezocht en toen kon ik mij niet inhouden.

Ik meen echt serieus dat LB het probleem moet zoeken in zun netwerk omgeving/OS.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Voortaan op je LAN alleen mensen met een Intel toelaten ;)

Wel een duivelse pc van die gozer hoor :p

Verwijderd

hahaha....
wat een verhaal...ghaha....
wat had die gast? zijn straalmotor op afterburner gezet....
als je 2 compu's naast elkaar zet dan zit er veel te veel lucht tussen om zoveel hitte door te geven...

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

volgens mij ligt het aan die kpn lijn die onder je huis ligt die slechte straling afgeeft of misschien is die adsl lijn wel zo snel op je lan dat je pc crasht |:(

wat ik net zij is complete bullshit net als deze topic vooral de titel had je niet zo moeten brengen.

en ja ik heb het niet zo met KPN

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Nou je zou de volgende dingetjes nog eens kunnen checken:

1. Check je fan speed, wellicht dat ze langzamer draaide. Ligt een beetje aan hoe je de boel had opgesteld. Een PC fannetje is
namelijk nogal slecht in het opbouwen van druk. Je kan dus bij een tegenwerkende luchtdruk zo de RPM's van je fan verkloten.

2. Hoe had je de boel aangesloten? Zat alles
geaard en zo ja zat die AMD bak op hetzelfde
net? Waren de systemen met elkaar verbonden
toen het gebeurde? UTP of Coax? Hou er rekening mee dat het fysieke gedeelte (transceiver) van je netwerk kaart gescheiden is van de aarde van je PC. Mocht
je dus een bepaalde bak niet aarde en de andere wel, dan gaan er rare stromen lopen; wellicht dat die je bak instabiel maken. Want een intel blijft 'normaal' gesproken ook werken bij 40 graden.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
op een LAN gat alles heeter aan toe (lettelijk en figuurlijk) :7

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 08:44 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

ik ga de volgende keer mijn voltage iets verhogen.. misschien dat dat het probleem is.. hij loopt nu: 733@808@1.65V... dat kan het mischien zijn bedenk ik me net...
Dus jij bent je machine aan het overklokken, hij crasht een paar keer en dus geeft je maar de schuld aan 'die AMD-machine' die er toevallig naast staat :?

Wat een gedachtengang zeg...
de omgevingstemp is ook vrij hoog.. maar dat komt ook een deel door zijn pc.. zet jij maar eens een stressed amd in je slaapkamer die 75C is... het was echt heet...
:Y)

Zal wel aan mij liggen; Ik had een paar weken geleden toen het rond de 30C was twee 500MHz Athlons bijna hele dagen 'fully stressed' draaien (Folding@Home & Genome@Home).

Echt warmer werd het er allemaal niet op...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

bullshit!

ik heb zelf mijn amd 1.2 naast mijn p3 866 staan no problems

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• sverzijl
  • Laatst online: 15:18
Op zaterdag 21 juli 2001 11:36 schreef funkflex het volgende:
bullshit!

ik heb zelf mijn amd 1.2 naast mijn p3 866 staan no problems
Nog serieus op reageren ook ? ;)

AMD heeft demonische krachten, dat weet toch iedereen nu wel, kom op zeg.

Verwijderd

Slipknot vs Limb_Bizkit 8-)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat is dit nou weer voor onzin zeg :Z

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

ik wil niet flamen hoor, maar ik heb dit ook eens gehad, mijn p pro 200 draaide altijd goed, en toen ging er in tilburg een amd k6 2 aan (ik woon in leiden) en die stuurde door de aardbodem, (op ongeveer 2 km onder de aarbodem vind supergeleiding plaats :) ) allemaal negatieve straling en toen bleef me pc maar crashen, (dat virus had er vast niets mee te maken)

maar even serieus nou, ik vind het wel echt HEEL ver gezocht , en altijd die intel mensen die zeggen AMD is slecht want ze worden warm en intel niet dus intel is puur (etc bla bla) :r
Ik bedoel intel heeft lang goeie proccesors gemaakt, die heb ik ook altijd gehad, en nu gaan ze fout met de pentium 4, maar wees dan zo sportief om toe te geven dat het voor de meeste tweakers veel slimmer is om amd te gaan (oc mogelijkheden en prijs, want een gemiddelde tweaker koopt volgens mij VAAK systeem uitbreidingen om bij te blijven)

edit:

Oeps toch een flame geworden

:P

http://www.gjpvanwesten.nl

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
[/onzin]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.