Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 09:20
Mijn Siemens Gigaset handset SL750H PRO is helemaal dood. Een van de kinderen heeft op wat knopjes lopen drukken en nu krijg ik niets meer. Batterij eruit ook geprobeerd. Lang de aan-knop, 1 4 7 en aanzetten... Niets, geen piepjes, geen lampjes.
Natuurlijk is het toestel net drie maanden buiten de twee jaar garantie dus is reparatie niet meer mogelijk.

Iemand die een gouden tip heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is ie niet gewoon gelocked? Hekje ingedrukt houden of zo?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Nee, ook geprobeerd. Bovendien moet dat weg zijn als ik de batterij eruit heb gehaald.
O ja... heb ook batterij doorgemeten: die is OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36

Reptile209

- gers -

Hoe lang heb je de batterij er uit gehad? Meer dan een uur (gokje, kan ook best nodig zijn om ze er een nachtje uit te laten). Heb je toevallig een tweede handset om daar de batterij mee te testen? Siemens bellen/mailen voor advies? Wat voor batterijen zitten er in? Zijn ze te vervangen door nieuwe, oplaadbare!, batterijen? Of probeer alleen om te testen even reguliere battrijen (niet in de oplader zetten dan!).

Repareren kan je altijd proberen, hoewel voor een toestel van 30-50 euro (gokje) waarschijnlijk zinloos.

Edit: ah, ik zie je nieuwe post. Lang de batterij er uit om interne accu vd electronika de kans te geven leeg te lopen lijkt me de beste gok.

[ Voor 12% gewijzigd door Reptile209 op 12-11-2018 21:04 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Batterij is een accu van Siemens (X445) - niet vergelijkbaar met 'gewone' batterijen (lijkt op batterij van smartphone). Had hem er 5 minuten uitgelaten maar zal het langer proberen. Heb niet zo'n zelfde handset om te proberen. Dit toestel kost > 100 Euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Reptile209 iets duurder: pricewatch: Gigaset SL750H Pro

Ik zou inderdaad eerst eens kijken of de shop of Siemens coulance kunnen bieden en anders de telefoon zelf even openmaken om te kijken of er geen vocht in zit of iets anders duidelijk defect. Probeer hem ook even zonder batterijen erin aan te zetten zodat alle restspanning ontladen wordt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Dank allemaal. Ik heb hem zonder batterijen aangezet, dat hielp ook niet. Net idd een mail naar Siemens zelf gestuurd.
Pagina: 1