Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

XP PC maken, welke processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

Vraag

• papaB
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 02-02 14:56
Mijn vraag
Ik mis XP, ik heb nog 32 bit schaaksoftware liggen en wil hiervoor een simpele PC bouwen, zonder toeters, bellen en internet. Welke dual-core processor zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De meest essentiële hardware heb ik al, mis nu nog een processor en bijpassend moederbord.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Intel i3 6100 of G4400 zijn mogelijke kandidaten. Ik heb destijds de AMD X2 550 gehad en daar was ik niet echt van onder de indruk met betrekking tot de software die ik wil gebruiken. Dan heb ik het over de singlecore prestaties.

Alle reacties

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 18:20
Het topic staat in het verkeerde republiek maar daar zal een moderater je wel op afbranden :P.
Is het niet goedkoper een oud workstation te kopen om tegen te schaken?. Dan nog iets samen te stellen hiervoor

Steam: Deathscythe

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Ik weet dat een Intel Ix-4xxx serie prima werkt met XP, ook de videokaart drivers. Laatst namelijk ook zo'n pc gemaakt voor een klant. Ik zou voor een I5-4590 bv gaan. Heb je nog je turbo erbij en qua single core zou die cpu nog goed werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:07
Ik denk dat je een oud systeem van marktplaats moet trekken. Voor nieuwe hardware zal je driver issues krijgen.

⛔Trackers of betalen...⛔

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-06 14:20

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Virtual machine is geen optie?

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• papaB
VM is een optie maar ik ben vaak met de laptop onderweg. De software die ik wil draaien heeft niets met het normale schaakspel te maken maar is een analyse tool en staat soms dagen te draaien. Vandaar het idee om een basic PC te maken alleen voor dit doel.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
het is net hoe vlot wil je resultaten.. zelf zou ik denk ik gewoon een willekeurige Core2Duo bak voor 25 euri ophalen :)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Maar dan kan je op die pc die je daar nu voor aanschaft nog steeds een virtuele xp draaien. Esxi is gewoon gratis te gebruiken en voor 1 host heb je geen vcenter nodig.
Handig daaraan is dat je nu, maar ook als over x jaar je pc stuk gaat, een nieuwe pc kan kopen zonder naar de vereiste te kijken dat die xp moet kunnen draaien.

• papaB
Ik hoef er weinig onderdelen voor deze PC aan te schaffen, alleen een processor en MB doet het voor mij. Dus eigenlijk de meeste bang voor weinig bucks is mijn insteek.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Q-6600 setje in die geest

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 5erveD
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-06 19:11
Maakt niet veel uit welke processor.
Je kan ook een nieuw bord pakken als die maar een asmedia controller heeft dan kan je xp via usb in het geheugen laden en tadaaa je hebt XP.
Dit doen veel overclockers om toch met de meest recente cpu's SPI 32M en dergelijk te kunnen draaien.
Ik heb een stick gemaakt via deze guide!

https://community.hwbot.o...l-usb-on-xp-with-skylake/

Rechtzodiegaat, ouwe rammer!

• papaB
Bedankt voor alle op en aanmerkingen. Vandaag even onze gezamenlijke vuilverwerking in ons bedrijfsverzamelgebouw bezocht. Trof ik daar tussen de oude afdankertjes nog een Fujitsu Esprimo 400 met een i3 2120. Weliswaar zonder HDD en geheugen maar even afstoffen en wie weet. Daarnaast stond nog een C2D, zelfde laken en pak. Ik ga dit weekend eens knutselen kijken of ik wat aan de praat kan krijgen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True