Vraag

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43
Ik heb sinds kort een Samsung Monitor: U28H750UQU en probeer deze werkend te krijgen met een HDMI Switch. Ik heb namelijk meerdere apparaten die ik met 4K en 60hz wil aansluiten (daar HDMI-1 alleen 30hz doet, gaat dat daarmee niet lukken). Nou sluit ik mijn HDMI Switch dus aan op de HDMI-2 ingang en dit werkt goed als ik mijn Xbox One of PC daarop aansluit (zie ook keurig 60hz met 4K resolutie). Hang ik mijn HDMI Switch ertussen (Marmitek 620 UHD) dan krijg ik een zwart beeld. Hang ik echter de PC of Xbox direct aan de monitor en plug ik daarna de Switch in, dan heb ik wel beeld totdat ik ga wisselen van invoer. Ook als alles dus uit staat en ik bv de PC opstart, dan blijft het scherm zwart (en gaat ie dus in standby). De HDMI-kabels heb ik allemaal getest en werken prima als ik ze direct aansluit. De HDMI Switch lijkt alles te ondersteunen wat nodig is voor een goede handshake (HDCP 2.2 bv) en ondersteunt de resolutie ook als ie dus eenmaal verbinding heeft gemaakt. Zet ik mijn PC op 1080P dan heb ik de issue overigens ook.

Ik heb de instellingen van de monitor al herstelt en ook gekeken voor eventuele updates. Ook kleurprofielen en drivers zijn ingeladen (al is het resultaat hetzelfde als ik ze weghaal). Ik heb verder de instellingen van de monitor doorlopen en zie niets wat het zou kunnen blokkeren.

Ik heb nog even gekeken en zag dat EDID misschien nog problemen kan geven (dat ie dus het profiel van de monitor niet kan ophalen begrijp ik). Nou weet ik alleen niet of dit het probleem is en of die devices ondertussen ook al geschikt zijn voor 4K 60hz. Ik ben er alleen nog niet van overtuigd dat dit de issue is, maar weet er te weinig vanaf. Monitor(en) worden aangesloten op een NVIDIA 970 grafische kaart en ik heb er nog 2 monitoren bij (al staat er nu even 1 niet aangesloten maar ook al doe ik alleen de 4K monitor dan blijft het probleem). PC draait Win10 met laatste drivers en alles is gewoon juist aangesloten

Kortom, iemand een idee?

[Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 12-11-2018 20:01]

Martinspire - PC, PS4, X1

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:28
Waarom sluit je de PC niet aan op de DP?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:43
Uszka schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:44:
Waarom sluit je de PC niet aan op de DP?
Omdat het wisselen tussen inputs niet echt snel en handig werkt (joystick achter het scherm) en bij DP mn scherm actief blijft waardoor ik mn muis kwijt raak als bv mn Xbox aan staat. Tijdens laadschermen e.d. zit ik dan nog dingen te doen en het resolutie-verschil maakt dat lastig omdat de muis gevangen kan zijn. Maar bedankt voor het meedenken

Martinspire - PC, PS4, X1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee