Toon posts:

Kan ik Windows 7 32-bit gratis upgraden naar 64-bit?

Pagina: 1
Acties:
  • 679 views

Vraag

• John Deere 5020
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-11-2018
Mijn vraag
...
Hallo, Ik wil graag een nieuwere game spelen, maar hiervoor ben ik een 64-bit besturingssysteem nodig, ik heb echter een 32-bit besturingssysteem. Mijn computer zou een 64-bit besturingssysteem moeten kunnen trekken.
Ik heb op Google gezocht naar mogelijkheden om mijn computer te upgraden, maar kwam hier niet uit.
Zou iemand mij hierover kunnen adviseren?

ps: Het hoeft niet legaal te zijn zolang het maar gratis is.

Met vriendelijke groeten John Deere 5020

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
John Deere 5020 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:48:
[...] Ik heb op Google gezocht naar mogelijkheden om mijn computer te upgraden, maar kwam hier niet uit.
Upgraden kan niet, maar volgens mij is de 32-bit key ook geldig voor de 64-bit versie.
Ohh, ja daag. 8)7 :w

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Volgens mij moet dat wel gaan, maar je zinnetje met "ps: Het hoeft niet legaal te zijn zolang het maar gratis is." kan voldoende zijn voor een slotje.

Mocht het alsnog niet werken kun je voor 1 of 2 tientjes een (semi) legale key bemachtigen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, dat kan: je serie-nummer zou moeten werken op zowel de 32-bit als 64-bit versie.

Oftewel: formatteer je PC, stop je CD erin, start de setup en voer je oude serie-nummer in.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nog wat hulp voor in de toekomst, want het was erg makkelijk: zoeken bij google naar 'is the win7 32 bit serial key valid for 64 bit?'

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:19
Dan hoop ik dat het gaat werken.
Met een 32 bits versie van windows kan je maximaal 4 Gb aan geheugen aansturen en dat is inclusief je grafische kaart.
Met 64 bits is die restrictie er niet.
Alleen of die nieuwe game gaat werken op (speelbare settings) op die pc betwijfel ik.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je nog 32-bits Windows draait zal je PC ook wel richting de 10 jaar gaan, toen was dat nog enigszins normaal. Dan gaan huidige spellen niet echt vloeiend draaien.

Antwoord op je vraag is iig nee. Je moet hoe dan ook herinstalleren.

I reject your reality and substitute my own

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet niet om welk spel het gaat en kan dus niet zeggen of het volgende gaat werken, maar als het spel beschikbaar is op Linux (bijvoorbeeld via Steam) kun je de 64 bits variant van bijvoorbeeld Ubuntu installeren en kun je gewoon het spel spelen.

Linux is namelijk met veel distributies gratis. ;)

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 12-11-2018 22:27]

• John Deere 5020
Hallo allemaal,
Ten eerste wil ik jullie graag bedanken voor jullie snelle reacties.
Mijn computer is inderdaad al wat ouder, het spel dat ik wil spelen is farming simulator 19. De vorige versie van het spel farming simulator 17 trekt mijn computer nog net. Ik was van plan om een grafische kaart te kopen, maar kwam er toen achter dat ik om het spel uberhaupt te kunnen spelen een 64-bit besturingssysteem nodig is. Ik heb twee verschillende cd-roms, reinstallation DVD windows 7 professional 32-bit en reinstallation dvd windows 7 professional SP1 32-bit. Ik heb ze allebei geprobeerd maar bij beide heb ik geen productsleutel en deze heb ik bij de installatie ook niet in hoeven vullen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Misschien is het dan eens een idee om ons eens te vertellen wat voor een PC je hebt (nee, niet alleen een zwarte :+ ook wat erin zit haha). Dat heb je bij het aanmaken van dit topic niet ingevuld, maar het zorgt wel dat we je beter van advies kunnen voorzien.

Overigens gaan we je niet helpen bij piraterij, dus als je geen Windows key wil halen voor je PC dan zal je dat gedeelte zelf moeten uitzoeken :)

I reject your reality and substitute my own

• John Deere 5020
Beste Nelizmastr,
Mien geheime zender dut 't nog prima dus wat die piraterij betreft bin'k geen hulp neudig. ;)
Beide cd-roms die ik heb zijn legaal verkregen, dus dat is het probleem niet. Ik zie alleen bij verscheidene reacties en ook verder op internet veel over productsleutels. Deze heb ik echter bij de installatie niet in kunnen vullen, en er zaten ook geen productsleutels bij de cd-roms geleverd.

Computerspecificaties:
Computer: Dell Optiplex 7010
Processor: Intel Core i5-3470 CPU
Videokaart: Intel 7 series/ C216 Chipset Family (Maar was nog van plan om deze te upgraden)

• John Deere 5020
En een Dell E93839 Moederbord.

• MAX3400

MAX3400

Bijna elke OEM-machine, heeft een sticker / licentie-code bijgeleverd gekregen. Sterker nog; dat is een OEM verplicht omdat alle support op het OS bij hun moet worden belegd en niet bij Microsoft.

Als je geen product-key hebt in de boekjes / administratie / op de kast, dan is het vrij rap einde verhaal. Er is een zeeeer kleine mogelijkheid dat de key op het moederbord is opgeslagen maar daar ga ik niet vanuit aangezien die optie nog niet echt bestond in de tijd dat jouw PC geproduceerd werd.

Wat mij betreft: ga in https://tweakers.net/aanbod/ op zoek naar een Windows 7 x64 of zet zelf een advertentie.

• John Deere 5020
Er zit een sticker op mijn computerkast met allerlei informatie, onder andere Snr: 5F63KY1. Is dit de productsleutel?

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:57
Nee, dit is de servicetag van Dell denk ik....

• John Deere 5020
Er staat ook nog systcode: ECS IP: 192.168.10.77

• MAX3400

MAX3400

John Deere 5020 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:05:
Er staat ook nog systcode: ECS IP: 192.168.10.77
Ah, dus voorverkocht via een bedrijf... Oftewel, de Windows die erop staat, had je waarschijnlijk (!!!) niet eens mogen gebruiken dus daar heb je dus al enige tijd plezier van gehad, gratis.

No offense maar als je een IP-adres aanziet voor een produktcode; is een computer dan wel handig om te hebben?

• John Deere 5020
ik kan der verschillende mooie dingen mee doen, maar computers ben ik inderdaad niet al te handig mee. 8)7
De windows die ik erop heb heb ik erzelf opgezet, dus het zal wel legaal zijn.

[Voor 66% gewijzigd door John Deere 5020 op 13-11-2018 19:27]

• John Deere 5020
Ik heb op een andere sticker op de computerkast een productcode gevonden, maar ik heb geen mogelijkheden gehad om deze in te vullen tijdens het installatieproces van windows.

[Voor 40% gewijzigd door John Deere 5020 op 13-11-2018 19:38]

• gast2012
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09-2022
Het gaat dus om zo'n stikker:
http://www.chinasoftwares...ker-x15-professional.html

Het belangrijkste is dus de productkey en voor welke w7 versie dat die is.

Dan kan je hier een 64bit W7 downloaden:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7

Volgens deze ict-er is het legaal om de w7 activatie 4 maanden uit te stellen.
Je kan dat hier onderaan lezen,ook kan je hier bovenaan een w7 pdf-boek downloaden:
https://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html

Als de activatie gelukt is kan je ook nog overwegen om W10 te activeren:
https://www.gratissoftwar...creationtool-januari-2017

Dat schijnt nog steeds mogelijk te zijn.

Als W7-W8 of W10 alleen wil testen kan je de Engelse versie hier downloaden:
http://getintopc.com/soft...in-one-iso-free-download/

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

John Deere 5020 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:48:
Mijn vraag
...
Ik heb op Google gezocht naar mogelijkheden om mijn computer te upgraden, maar kwam hier niet uit.

...
Op tweakers is het andersom, het hoeft niet gratis te zijn, als het maar legaal is. Het topic doorlezend komt @MAX3400 nog het beste in de buurt. Bij een pc hoort nou eenmaal een OS. Een gratis OS vind je in een van de vele Linux varianten, maar een gratis windows is er (nog) niet.

En voor jatwerk is op tweakers geen plek.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee