Beste Tweakers,
Graag ben ik opzoek naar advies voor het upgraden van een bestaande desktop,
Algemeen kantoor gebruik met 2 Samsung SyncMasters in een thuisnetwerk met een Synology NAS.
Samengesteld in 2012 met jullie advies.Huidige systeem is als volgt:
En als de kast dan toch open ligt, een setje Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 erbij. Nu 2*4 Gb in bank 1 en 3. Er is plaats voor 4 modules (Max 32 Gb). Maar het bestaande geheugen is nog van 2012. Verstandig om er nu 2 nieuwe (identieke) modules er bij te zetten? Of toch hele set nieuwe modules?
Met de 970 Evo ga ik iets over mijn budget, maar het verschil met de 860 Evo lijkt het mij toch wel waard? Om echt meer dan €200 uit te geven lijkt mij een nieuw systeem (MB en video) meer voor de hand te liggen.Ook omdat ik nog prima tevreden ben met het huidige systeem (kast, voeding, video).
Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen hie over.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Graag ben ik opzoek naar advies voor het upgraden van een bestaande desktop,
Algemeen kantoor gebruik met 2 Samsung SyncMasters in een thuisnetwerk met een Synology NAS.
Samengesteld in 2012 met jullie advies.Huidige systeem is als volgt:
- Asrock B75 Pro3-M met Intel i5
- Cooler Master Silencio 550
- XFX Radeon HD 7770
- XFX PRO, 450W v2
- Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
- Samsung 830 series SSD 128GB
- Seagate Barracuda Green 2TB 5900rpm 64MB
- Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 (2*4Gb)
En als de kast dan toch open ligt, een setje Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 erbij. Nu 2*4 Gb in bank 1 en 3. Er is plaats voor 4 modules (Max 32 Gb). Maar het bestaande geheugen is nog van 2012. Verstandig om er nu 2 nieuwe (identieke) modules er bij te zetten? Of toch hele set nieuwe modules?
Met de 970 Evo ga ik iets over mijn budget, maar het verschil met de 860 Evo lijkt het mij toch wel waard? Om echt meer dan €200 uit te geven lijkt mij een nieuw systeem (MB en video) meer voor de hand te liggen.Ook omdat ik nog prima tevreden ben met het huidige systeem (kast, voeding, video).
Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen hie over.
Met vriendelijke groet,
Peter.