Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgraden of gaan voor dual processors ?

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

• RTF1970
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 27-05 09:24
Vorig jaar besloten om weer eens zelf weer eens een eigen pc op te bouwen en het is niet de game computer van het jaar geworden, maar nu zijn we een jaar verder en netjes gespaard voor een update.
Dus rond aan het kijken, welke mogelijkheden er een jaar later tot mijn beschikking staan.
Maar wat gaat de tijd snel, 4 core, 6 core, 8 core, hard core, ok, die telt niet mee, maar je begrijpt wat ik bedoel.
De competitie tussen Intel en AMD is volop bezig en ik als slecht geïnformeerd persoon dus hier de weg kwijt raakt.
Aangezien ik steeds en steeds meer bouwers zie, die kiezen voor een moederbord waar men 2 processoren op kan monteren.
( ik informeer mijzelf graag goed )
Prijst zowel Intel of AMD zichzelf niet op een gegeven moment uit de markt, door de keuze die Intel maakt, de doelgroep streamers te bedienen van een goede processor en AMD, die meer neigt nu naar de markt van mining gezien de specificaties van hun laatste proceessor ?
Als ik dat dus afzet tegen de game consoles en wat bijvoorbeeld streamers tegenwoordig doen met alleen een game console, dan vraag ik mij echt af, wat de meerwaarde is om zeg 500 euro uit te geven aan een processor en nog eens 600 aan een videokaart.
Dus zie graag jullie meningen hierover, zonder op te scheppen wat iemand kan en wil besteden aan een systeem.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Voor de gameplay kan je best een console kopen, maar als je mooie graphics wilt hebben en meer dan alleen games doet kan je beter een PC kopen.
YouTube: ps4 pro vs rtx 2080+

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-06 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Wat zou je willen spenderen aan een game pc? en welke games wil je dan spelen? of wil je iets anders doen dan gamen?

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Aangezien ik steeds en steeds meer bouwers zie, die kiezen voor een moederbord waar men 2 processoren op kan monteren.
Zegt me niks. Dual-socket machines zijn dan Xeon of Epyc "enterprise" machines. Ben je rustig 2K kwijt voor mobo, cpu en RAM.

En aangezien er geen BBG is waar dual-socket wordt geadviseerd, vraag ik me af op wat voor sites je leest dat meer mensen dit juist wel bouwen?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:14
Over consoles heb ik mij altijd slecht laten informeren maar is het niet zo dat die meestal op 30 - 60 fps werken? Met een high-end gamepc kom je veel verder dan dat, minimaal het dubbele.

Wat hebben de meest recente cpu's van AMD met mining van doen? Met mining heb je genoeg aan een dualcore. De videokaarten moeten het werk doen.

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

@MAX3400 Dat begrijp ik ook niet helemaal. Misschien is het handig als TS inderdaad even aangeeft wat hij met het systeem wil bereiken.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21-06 16:14
Uszka schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:14:
Over consoles heb ik mij altijd slecht laten informeren maar is het niet zo dat die meestal op 30 - 60 fps werken? Met een high-end gamepc kom je veel verder dan dat, minimaal het dubbele.

Wat hebben de meest recente cpu's van AMD met mining van doen? Met mining heb je genoeg aan een dualcore. De videokaarten moeten het werk doen.
Een high-end game PC is dan ook wel een stuk duurder.
En IMO geen probleem hoor 30fps op een console, als het maar stabiel is.

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
RTF1970 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:02:
Vorig jaar besloten om weer eens zelf weer eens een eigen pc op te bouwen
...
( ik informeer mijzelf graag goed )
Wat klopt er niet aan deze (geknipte) uitspraak? Als je eind 2017 besloten hebt om een nieuwe PC te kopen, heb je op de kop af 11 maanden uitvoerig elke review kunnen lezen. Dan begrijp ik, eerlijk gezegd, niet geheel de "warrigheid" in je topicstart en het "onbegrip" wat je blijkbaar nu nog immer lijkt te hebben voor de (afzonderlijke) onderdelen van een PC.
wat de meerwaarde is om zeg 500 euro uit te geven aan een processor en nog eens 600 aan een videokaart.
Kan je internetbankieren op je console? Emailen? Een foto bewerken voor oma? Ondanks dat ik hardcore console-gamer ben (en dus voor grofweg 700 Euro aan spullen op 4K kan gamen), heb ik gewoon 2 laptops en 2 desktops erbij voor studie, werk, etc. etc. etc.

• Uszka
Goudstalen schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:19:
Een high-end game PC is dan ook wel een stuk duurder.
En veel breder inzetbaar.

• RTF1970
Even voor de goede orde, ik heb mijn pc zelf opgebouwd.
Met het oog voor de nodige upgrades, die ik al voor ogen had en voor open wilde houden.
Maar zeg eerlijk, gebonden aan Intel.
Reden, altijd al gewerkt met Intel en zo drinken mensen altijd DE koffie, omdat ze dat hun leven altijd drinken.
Ik volg bijvoorbeeld Linus tech tips op you tube bijvoorbeeld, mede omdat ze Apple in de zeik nemen.
Ach, iedereen heeft zo zijn favorieten.
Neemt niet weg dat ik een upgrade van neem, de I9 processor van Intel, 9th genaration, even denken, meen 16 core, rond de 2000 ligt, dat ik wel een beetje grof vind binnen een jaar.

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
RTF1970 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:36:

Neemt niet weg dat ik een upgrade van neem, de I9 processor van Intel, 9th genaration, even denken, meen 16 core, rond de 2000 ligt, dat ik wel een beetje grof vind binnen een jaar.
De CPU kost 609 Euro in de PW; en past op (bijna) elk Intel Z3xx-board van de afgelopen 2 jaar. Je upgrade kost je dus 609 Euro en dan heb je 8 cores/16 threads.

Anyhow, zoals je leest; ik snap je vraagstelling niet geheel en als ik zo je antwoord lees, ben ik een heeeel klein beetje bang dat je wil upgraden om het upgraden; niet omdat er een noodzaak is (die ook nog niet eens gemeten / bewezen is)?

• RTF1970
uh, dan ben je slecht geïnformeerd.
Ik heb de beschikking over de I9, 16 core 32 threads.voor zegge en schrijve 1500 us dollar, kies ik voor de duurdere,dan tik ik dus al gauw 2000 euro aan.

• Uszka
Hoe ziet het hele systeem eruit want met 16C/32T begint het al aardig uit de bocht te vliegen. Ik heb het idee dat je je meer blind staart op specificaties dan dat je daadwerkelijk benchmarks bekijkt en de onderdelen met de beste prijs/prestatie koopt.

• RTF1970
goed punt, want inderdaad, tweakers beaamt ook dat de specs niet onderdoen voor I7.
Waar we dus terug komen op mijn vraag of Intel en AMD, door de concurrentie strijd, zichzelf niet uit de markt gaan prijzen ?

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
RTF1970 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:41:
uh, dan ben je slecht geïnformeerd.
Ik heb de beschikking over de I9, 16 core 32 threads.voor zegge en schrijve 1500 us dollar, kies ik voor de duurdere,dan tik ik dus al gauw 2000 euro aan.
De standaard consumenten-CPU in de Intel i9-serie bevat 6 of 8 cores: https://www.intel.com/con...?productIds=134903,186605

Als jij een socket 2066 7960X hebt, zit je al in de pro/enterprise hoek en dan is je vraagstelling/uitspraak "wat de meerwaarde is om zeg 500 euro uit te geven aan een processor" helemaal van de zotte?

Zoals ik dus in mijn eerste/initiele antwoord al aangaf: wat heb je allemaal wel niet gelezen dat je naar een dual-socket systeem moet? Welke workloads voer je dagelijks uit? Wat is de bottleneck van je dikke 16-core? Vul je topicstart eens aan met "vereiste" argumenten en componenten?

• RTF1970
die discussie wilde ik dus uitlokken.
ik neem aan, dat jij ook vooruit kijkt @MAX3400 vandaar ook dat ik deze discussie start.
Maar mijn verwachting gaat worden dat dit de nieuwe trent gaat worden.
Reden, simpel,dat levert behoorlijk veel geld op.
Mining is booming nu, dus een goede strategische zet van AMD.
Intel, de markt van gaming en streamen.
Wie betaald dat uiteindelijk ?

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
@RTF1970 hoezo mining is booming? GPU-based misschien en zelfs daar is amper nog vraag naar.

Er is geen discussie; je wil van ons weten wat een meerwaarde van iets is. Dan moet je niet een "nutteloze" startpost maken en gaan schermen dat je een CPU van $1500 hebt.

Daarmee komt je argument / vraag zeer summier en gedesinformeerd over.

• RTF1970
wat dreef de prijs omhoog van zowel geheugen en videokaarten ?
de afgelopen jaren en nog steeds ?

[Voor 22% gewijzigd door RTF1970 op 12-11-2018 20:16]

• Uszka
Waar baseer je dat op? Ik zie de prijzen al maanden zakken.
RX 570

GTX 1060

GTX 1080 TI

16GB G.Skill DDR4 3200

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Voorlopig mis ik alle discussiewaarde. @RTF1970, mocht je een duidelijke insteek hebben voor dit topic, stuur me dan even een berichtje. Verder zijn er genoeg nieuwstopics waar dit soort bespiegelingen eindeloos worden herkauwd.

Voorlopig een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True