32 monitors aan de muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06 20:15
Ik wil meerdere monitors bij elkaar plaatsen. Het zou dan gaan om ongeveer 32 monitors (19" vierkant). Nu zijn er wel monitorbeugels maar die zijn ten eerste vrij duur en ten tweede nemen die veel ruimte in door de armen. Ik heb die functionaliteit ook niet echt nodig dus een muur met monitors volstaat. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/6o9pISLdBgI/maxresdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.afcindustries.com/maindepartment/images/Multiple-Monitor-Wall-Mount.jpg

Een statief zou nog handiger zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.afcindustries.com/pages/big/772515-multiple-monitor-wall-mounts-with-monitor-screen.jpg

Maar die dingen kosten een klein fortuin. In principe zou het niet echt moeilijk moeten zijn om een muur vol met monitors te maken. Je hebt zo'n VESA muursteun nodig, die kun je voor €5 tot €10 al halen. Die zou je misschien kunnen bevestigen aan een stuk hout met genoeg ruimte er tussen voor de 19" monitors en dan dit hele ding monteren aan de muur? Kabels worden dan wel een groter probleem, je hebt iets minder ruimte. Iedere monitor gaat wel gewoon naar 1 computer.

Iemand die dit weleens heeft gemaakt en tips heeft?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb wel videowalls geplaatst, doorgaans wel met wat meer budget. (8x55"signage)
Waar je met goedkope beugels gauw tegenaan loopt is de verstelbaarheid. Hoe ga je zorgen dat schermen netjes op elkaar aansluiten als je de beugel een 2mm lager vastschroeft dan zijn buurman? En ze hangen vaak iets naar beneden. Bestel er anders 4, en kijk of je de schermen fatsoenlijk opgehangen krijgt.

Ik weet niet of het een bedrijfsmatige toepassing is?
Want 19" is nogal ouderwets, en een groot precentage van je videowall gaat bestaan uit bezel. Een bezelwall eigenlijk ;)
Dus ik vermoed dat het gebruikte/voordelige schermen zijn? Anders zijn er ook 4k schermen waar je 4 verschillende bronnen op kunt aansluiten. Maar dat zal wel buiten budget vallen vermoed ik zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Als het allemaal de zelfde monitoren zijn zou ik gewoon de meest simpele "recht aan de muur" vesa mount zoeken. En er daar een setje van op een plaat multiplex schroeven.

Of... nog cheaperder, zelfde plaat, en in vesa formaat gaten door en door boren, verzinken van de achterkant en de monitoren direct op de plaat schroeven.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bezels verwijderen en de panelen direct op een custom mount schroeven..?

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 12-11-2018 19:21 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:23

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon met aluminium profiel wat balken maken en haken aan je monitor

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ten eerste, we zijn hier op GoT, vet plan d:)b
Ik neem aan dat je el cheapo ouwe 19" TFT's op de kop hebt kunnen tikken en toen maar bedacht hebt dat je er een dikke videowall van kan maken? :9~

Als het echt een 'wall' wordt dan zou ik een houten frame maken van 5x7's een plaat multiplex pakken

• Op de juiste verticale afstanden een dunne lat schroeven (op de juiste afstand van elkaar)
• Als het netjes moet de plaat netjes afwerken en evt. wit schilderen
Deze adapter 32x kopen (backordertje) of het internet afstruinen voor eentje in dezelfde pricerange
• Die adapter op de plaat tegen de lat aanschroeven
• Waterpas tegen de muur aanschroeven.
• Alle monitoren eraan hangen

Adapters: 32 x € 4,51
Plaat hout: € 50 :?
Totale kosten: € 200,-

Heb je wel wat meetwerk aan, maar de afstanden tussen die el cheapo vesa mounts hoeven alleen verticaal op de mm te kloppen. Horizontaal kun je gewoon tegen elkaar schuiven dus op de micrometer nauwkeurig. :Y

Edit: ik lees even terug en eigenlijk is dit de uitgebreide versie van wat @Sine zegt :+

[ Voor 37% gewijzigd door Harrie_ op 12-11-2018 20:47 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
_ferry_ schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:10:
Ik heb wel videowalls geplaatst, doorgaans wel met wat meer budget. (8x55"signage)
Waar je met goedkope beugels gauw tegenaan loopt is de verstelbaarheid. Hoe ga je zorgen dat schermen netjes op elkaar aansluiten als je de beugel een 2mm lager vastschroeft dan zijn buurman? En ze hangen vaak iets naar beneden. Bestel er anders 4, en kijk of je de schermen fatsoenlijk opgehangen krijgt.

Want 19" is nogal ouderwets, en een groot precentage van je videowall gaat bestaan uit bezel. Een bezelwall eigenlijk ;)
Dus ik vermoed dat het gebruikte/voordelige schermen zijn? Anders zijn er ook 4k schermen waar je 4 verschillende bronnen op kunt aansluiten. Maar dat zal wel buiten budget vallen vermoed ik zo.
Ja ik heb al een hele zooi aan van die oude monitors liggen. 4k schermen of grotere schermen zijn natuurlijk wel beter maar dan wordt het weer duurder. Hoe gaat dat precies in z'n werk? Je kan dus meerdere pc's op 1 scherm aansluiten en ze allemaal afzonderlijk besturen? Je doelt dus op zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/Ys1dRS4GLjWbUdNvR9cA71QEhUk=/0x0:850x701/1200x800/filters:focal(357x283:493x419)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/54573589/img_001.0.jpg
SMSfreakie schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:21:
Je bedoelt de panelen uit de behuizing halen? Dat wordt me allemaal wat te technisch haha...
Harrie_ schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:40:
Ten eerste, we zijn hier op GoT, vet plan d:)b
Ik neem aan dat je el cheapo ouwe 19" TFT's op de kop hebt kunnen tikken en toen maar bedacht hebt dat je er een dikke videowall van kan maken? :9~

Als het echt een 'wall' wordt dan zou ik een houten frame maken van 5x7's een plaat multiplex pakken

• Op de juiste verticale afstanden een dunne lat schroeven (op de juiste afstand van elkaar)
• Als het netjes moet de plaat netjes afwerken en evt. wit schilderen
Deze adapter 32x kopen (backordertje) of het internet afstruinen voor eentje in dezelfde pricerange
• Die adapter op de plaat tegen de lat aanschroeven
• Waterpas tegen de muur aanschroeven.
• Alle monitoren eraan hangen

Adapters: 32 x € 4,51
Plaat hout: € 50 :?
Totale kosten: € 200,-

Heb je wel wat meetwerk aan, maar de afstanden tussen die el cheapo vesa mounts hoeven alleen verticaal op de mm te kloppen. Horizontaal kun je gewoon tegen elkaar schuiven dus op de micrometer nauwkeurig. :Y

Edit: ik lees even terug en eigenlijk is dit de uitgebreide versie van wat @Sine zegt :+
Dat klinkt inderdaad als de beste oplossing. Die wallmount is inderdaad wel handig dan heb je nog wat speling links en rechts. Ik had ook deze gevonden:

https://www.thomann.de/nl...b1d&ref=glp_alar_372833_1

Die zijn dan wel weer beetje te verstellen zodat je ze naar beneden kan mikken, alleen niet naar links en rechts als ik het begrijp. En verder helemaal niet verplaatsbaar zoals die van jou dus je moet inderdaad heel goed gaan meten.

Wat betreft het monteren aan een houten plaat, kom ik dan uiteindelijk wel uit met cable management? Bij monitorarmen heb je genoeg ruimte achter de monitors maar nu zitten ze op zo'n strakkere wallmount tegen het hout..

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 13-11-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dan zo ik inderdaad zo'n wallmount nemen, en niet zo'n monitor beugeltje. die krengen krijg je nooit recht afgesteld. En zakken vaak wat door na verloop van tijd. En inderdaad, die wallmounts van hierboven kun je nog een beetje links-rechts schuiven.

edit:
klopt inderdaad, 4 aparte bronnen die je kunt weergeven, volgens mij hebben alle bekende merken zo'n model (volgens mij allemaal 40") in het assortiment.

[ Voor 24% gewijzigd door _ferry_ op 13-11-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:55
_ferry_ schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:10:

Bezelwall _O- :+

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
_ferry_ schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:20:
Dan zo ik inderdaad zo'n wallmount nemen, en niet zo'n monitor beugeltje. die krengen krijg je nooit recht afgesteld. En zakken vaak wat door na verloop van tijd. En inderdaad, die wallmounts van hierboven kun je nog een beetje links-rechts schuiven.

edit:
klopt inderdaad, 4 aparte bronnen die je kunt weergeven, volgens mij hebben alle bekende merken zo'n model (volgens mij allemaal 40") in het assortiment.
Maar denk je dat het ook mogelijk is om bijv. een 60" 4k tv te kopen en die te splitsen naar 16 schermen ofzo? Of zijn tv's niet scherp genoeg om tekst op te lezen als het zo klein wordt? Als het überhaupt al mogelijk is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

YoshiBignose schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:38:
[...]

Maar denk je dat het ook mogelijk is om bijv. een 60" 4k tv te kopen en die te splitsen naar 16 schermen ofzo? Of zijn tv's niet scherp genoeg om tekst op te lezen als het zo klein wordt? Als het überhaupt al mogelijk is ;)
Nou, dan moet de TV dat wel ondersteunen. Picture by picture (PbP) noemen ze het dan AFAIK. Of je moet een apparaatje kopen wat van 4 HDMI bronnen 1x HDMI uit maakt in. En er daar 8 van aansluiten. Maar ik weet niet of dat dat erg wenselijk is is. Afhankelijk van wat je gaat weergeven en de resolutie die je op de bron weergeeft en de afstand tot het scherm zal het wel of niet leesbaar zijn ;)

EEA kun je natuurlijk uitrekenen aan de hand van resolutie, formaat en DPI.

(Hier op de afdeling hebben we 4x full HD bronnen op 40" 4K aangesloten met wat grafieken enzo)

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 13-11-2018 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15
_ferry_ schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:06:
[...]

Nou, dan moet de TV dat wel ondersteunen. Picture by picture (PbP) noemen ze het dan AFAIK. Of je moet een apparaatje kopen wat van 4 HDMI bronnen 1x HDMI uit maakt in. En er daar 8 van aansluiten. Maar ik weet niet of dat dat erg wenselijk is is. Afhankelijk van wat je gaat weergeven en de resolutie die je op de bron weergeeft en de afstand tot het scherm zal het wel of niet leesbaar zijn ;)

EEA kun je natuurlijk uitrekenen aan de hand van resolutie, formaat en DPI.

(Hier op de afdeling hebben we 4x full HD bronnen op 40" 4K aangesloten met wat grafieken enzo)
Aangezien het meerdere computers gaat, kan je niet met een (bedraag) netwerk de computers aan elkaar knopen en ze hun beeld laten streamen naar een "master" computer die alle beelden aan elkaar stitched en deze enkel het beeld doorstuurt naar de monitor.

Voor grafiekjes etc lijkt me dat prima te kunnen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Per rij een haaklat aan de muur. Per monitor een haaklat vast met 4 M4 boutjes.
Enige wat dan precies moet is de afstand tussen de rijen.

Wikipedia: Haaklat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vesa mount als malletje gebruiken ;)

Maar hou er ook ff rekening mee dat je als je meer dan 4 schermen wilt aansturen, je een pc met wat dikke videokaarten nodig gaat hebben. Of meerdere PC's in dit geval. Dat makthet al duurder.

Als ik kijk naar LG's 4K monitorlijn: die kunnen dat picture by picture al, meen zelfs van 3 of 4 aansluitingen. Software / driver installeren en klaar. Kost geen kont meer in 27". Verbruikt ook een stuk minder dan al die 19" schermen en aansturende PC's. Heck, zeg dat een dergelijke monitor een voeding van 100W heeft (niet ondenkbaar), dan kom je op 3200W verbruik uit alleen al voor je monitoren. Dat haal je net wel of net niet op 1 groep, moet je er nog je elektrische huisinstallatie op aanpassen ook.

Persoonlijk vraag ik me af wat je use case is. "Omdat het kan" is een mooie, maar match niet met "mag niet te duur worden". Want dan kan het dus eigenlijk niet ;)
Vidiwall: prima, maar dan moet je er ook de investering tegenover zetten aan aansturing en power
Oude meuk geen onnodige ruimte in willen laten nemen: container is ook een optie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 07:14
De goedkoopste oplossing gaat zijn zoals Harrie zegt.
Qua cable management kan je een ruimte (~6 cm) voorzien tussen de houten plaat en de muur voor alle kabels en stekkerdozen. Voor elke tv even met een circkelboor wat kabelmanagement gaten voorzien. Je monitors komen dan wel wat ver van de muur af maar het gaat het mooist zijn.

Bereid je inderdaad wel voor op een grote verzameling bezel...
Er zijn moderne (dure) monitors die 4 verschillende inputs aannemen dan heb je minder bezel. Maar misschien zijn 32 bezelless full hd monitors dan nog goedkoper.

Succes, klint gaaf, toon zeker het resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:27
Misschien kan je hier wat inspiratie op doen.
Linus tech tips die een monitor wall met 16 monitors maken.
YouTube: World’s Most AMAZING Desk PC – 16K GAMING BUILD LOG (Par...

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
Fischer fh ii ankers toepassen en een mount proberen eraan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 12:46
Je zou een grote plaat kunnen nemen, met daarop of goedkope VESA beugeltjes, of gewoon zelf wat fabriceren met hout/alu en boutjes. Of zoals al werd genoemd, van die haaklatten.

Als je dan aan de achterkant elke keer een gat boort waar de kabels doorheen kunnen, kan je de kabels aan de achterkant van de plaat bij elkaar knopen. Zo zie je geen kabels achter de monitors door en is het wellicht wat makkelijker netjes te houden.

Waar wil je ze ophangen? Hoe ver zit je er vanaf? Word het 6x6 of een andere opstelling?

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Edwin88 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:07:
[...]
Waar wil je ze ophangen? Hoe ver zit je er vanaf? Word het 6x6 of een andere opstelling?
TS heeft het over 32 stuks. Volgens mij is de enige configuratie die je dan kunt maken 8x4 / 4x8
(vooruit 2x16 of 1x32 kan ook, maar ik ga ervanuit dat dát niet de bedoeling is)

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 17:00
Je zou (kijkend naar het statief) aluminiumframe delen kunnen halen bij bijvoorbeeld stappenmotor.nl of andere leverancier motedis oid. prijzen varieren voor 30x30mm profiel van 4-6 euro per meter oid. niet zo goedkoop als een houten lat aan de muur maar wel 10x mooier naar mijn mening. en door de sleuven kun je alles na die tijd nog stellen mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834471

SMSfreakie schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:21:
Dit kan werken maar heeft wel andere implicaties.
Als dat ding in de hens vliegt weet ik zeker dat de noch je verzekering noch de fabrikant iets gaat vergoeden als je op deze manier producten "hackt" om in je use-case te passen.
Ik zou voor iets wat echt gebruikt moet worden het verhaal wel een beetje legit houden, en dus geen behuizingen van electronica verwijderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 16-11-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilzTech
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Inmiddels al iets ondernomen?

Ben wel benieuwd naar het eventuele resultaat.
Pagina: 1