Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Ronald1302
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 30-01 14:43
Ik ben laatst verhuist en ben inmiddels aan het rondkijken voor een domoticasysteem om mijn verlichting te regelen en mijn verwarming. Door de vele opties die ik overal tegenkom, weet ik alleen niet precies waar ik moet beginnen en of mijn ideeen (tot nu toe) mogelijk zijn.

Mijn situatie:
Ik heb een 3 dimbare LED lampen en 1 niet-dimbare LED lamp die ik zou willen aansluiten.
Ik zou de huidige schakelaars willen blijven gebruiken (het opzetstuk/schakelaar kan natuurlijk veranderd worden).
Daarnaast zou ik 1 extra (draadloze) schakelaar willen plaatsen naast mijn deur, om een 2e schakelaar te hebben voor 1 van de lampen.
Het dimmen hoeft niet per se via een schakelaar en zou via een app mogen.

Voor mijn verwarming ben ik op zoek naar een systeem waarmee ik de temperatuur per kamer kan instellen.
Ook met een losse thermometer, omdat verschillende radiatoren in een ombouw zijn geplaatst.
Het liefst zou ik dan ook nog een kleine en neutrale regelaar willen hebben (gedetaileerde bediening kan dan via web/app).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn idee wat om alles via het Z-wave protocol te laten verlopen, zodat het toekomstbestendig is en ik ook controle heb (bv. dat ik 2 schakelaars voor een enkele lamp kan gebruiken).
Ik heb een Synology DS214play, die ik als "controlecentrum" wil gebruiken.
Hiervoor zou ik dan een "Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface" kunnen aansluiten.

Voor de verwarming zou ik dan "Danfoss Radiator Thermostaat LC13" thermostaatknoppen kunnen gebruiken, maar hoe zit het me de bediening naar mijn CV ketel? Moet ik hiervoor een speciale thermostaat hebben of een speciale schakelaar?

Voor de lampen kom ik, naast KlikAanKlikUit (geen z-wave), eigenlijk alleen op de "Qubino Flush Dimmer Z-Wave+" uit, maar weet hier niet direct of ik deze ook aan een bestaande wandschakelaar kan aansluiten.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen?

Groet,
Ronald

Alle reacties

• matdriks41
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 13:40
fibaro is een andere fabrikant waarmee je via z-wave toegang hebt tot je verlichting.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True