3dkaart voor brakke computer!

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een brakke compaq k6-2 400 en het ergste komt nog een ati rage pro video kaart :’( die op het moeder bord zit gamen wil dus echt niet ook niet in de lage resolutie dus daarom zat ik er over te denken om een “echte” 3dkaart aan te schaffen maar ik weet niet of het zinvol is om voor dit systeem een hele duren geforce of wat dan ook te kopen ik denk zelf dat een voodoo 3 misschien voldoende is. Maar misschien kan iemand mijn advies geven? het is maar dat ik een beetje kan quake en UTen want dat gaat nu dus voor geen meter Ik heb trouwens ook maar een 15 inch monitor geen hoge resoluties dus :( (ja deze computer is nog van voor de tijd dat ik tweakers.net bezoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad kan je het beste een V3 kopen,maar een Geforce 1 kan denk ik ook wel. Beide kaarten zijn wat minder van je proc. afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ja, inderdaad de voodoo 3 , neem nooit een TNT, TNT2 of GF in zo'n amd !! ik heb al 10 keer gezien dat een AMDk6, met een voodoo 2 al ruim sneller is met spellen als een TNT overgeklokt , die K6's hebben weinig floating point en daat kicken de TnTtje en GFjes errug op . IK had ook een K6-400, nou met een voodoo 2 ging het echt het beste , toen was er nog geen V3 natuurlijk.
Ik ken iemand die heeft een voodoo3-3000 dat presteerde nog heel behoorlijk op zijn k6-350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:13

4POX

Everybody is wired

Zit er in die computer een AGP poort¿¿¿

Anders wordt de keuze voor een videokaart erg beperkt

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er zit wel 2x agp op maar ik ben er ook nog niet zeker van of er wel een 3dkaart bij kan omdat die andere rage pro op het moederbord zit en er dus niet af kan ik weet niet of iemand ervaring hier mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:11
Maak het ding eerst eens open en kijk of er een bruin slot op zit (de bovenste). Zo niet, dan kan je een Voodoo 3 2000 of 3000 in een pci slot zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die Ati onboard zit dan kun je die waarschijnlijk niet meer gebruiken als je een kaart in het AGP slot doet.
Volgens mij gebruikt dat onboard ding ook de AGP bus maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K*T ik heb dus geen agp slot vrij die rage pro op het moeder bord misbruikt hem al :(
Wat kan ik nu doen is het wat waard om de 3dkaart in de PCI slot te doen en is er wel een voodoo 3 voor pci? Of kan ik beter gewoon bruut dat moederbord er uitrukken (en de k6) en een nieuw moederbord kopen + processor (ik wil geen socket 7 meer) maar ja dan ben ik ook de geluidskaart kwijt :( wie weet hier een goedkopen oplossing voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ja er is een voodoo3 pci de 2000 versie kost+- 240piek en de 3000versie +-330piek dus ik zou voor de 2000 versie gaan want op een k6 400 is er weinig verschil tussen de 2denk ik. Wat je ook kan doe ff wachten op voodoo4 en 5 want die komen ook in pci versie uit. En er is zelfs een geforce pci maar ik weet niet waar je die kan halen.
Pagina: 1