Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gebruikers vs Users map in windows10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Toerq
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-06 11:51
Goedendag,

Ik heb al wat gegoogled maar kan er niet veel over terugvinden. zit met het volgende probleem.

Ik heb als ik in cmd of multicommander kijk alleen een map 'Users' , kijk ik met de explorer dan heb ik alleen een map 'Gebruikers' .

Nu had ik een .dat file dat in de map appdata\roaming moest dus ik had die daar met MC naar toe verplaatst en kreeg het programma wat daar toegang toe had niet aan de gang.

Na lang klooien dus erachter gekomen nadat ik met explorer de file in de zelfde map heb geplaats het wel werkt. wel vreemd dus maar nu de vraag hoe krijg ik het hetzelfde dus alleen een map users of gebruikers en niet allebij. Het lijkt dus dat ik 2 directory's heb maar er maar telkens een van zie.

Beste antwoord (via Toerq op 12-11-2018 17:56)

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@zwerfkater Je hebt wel degelijk de map C:\users\, check maar eens met cmd.exe ;) Dat ie in de verkenner wordt weergegeven als 'Gebruikers' komt door de desktop.ini die erin staat. Daarin staat de 'LocalizedResourceName' gedefinieerd waarmee de verkenner de vertaalde naam ophaalt. Hetzelfde geldt voor verschillende andere mappen in je gebruikersdirectory, zoals documenten, favorieten, etc.

Maar voor jouw probleem: Daarvoor heb je de universele variabelen %Appdata%. Hier staan er de meeste opgesomd: https://www.askvg.com/lis...n-windows-xp-vista-and-7/

[Voor 23% gewijzigd door u34186 op 12-11-2018 17:27]

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Alle reacties

• Marber
  • Registratie: juni 2014
  • Nu online
Volgens mij zijn het dezelfde mappen. Ik (duitse windows, don't ask) zie in CMD de map Users, terwijl ik in Explorer Benutzer (Duits voor gebruikers) zie staan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Niet online
@zwerfkater Je hebt wel degelijk de map C:\users\, check maar eens met cmd.exe ;) Dat ie in de verkenner wordt weergegeven als 'Gebruikers' komt door de desktop.ini die erin staat. Daarin staat de 'LocalizedResourceName' gedefinieerd waarmee de verkenner de vertaalde naam ophaalt. Hetzelfde geldt voor verschillende andere mappen in je gebruikersdirectory, zoals documenten, favorieten, etc.

Maar voor jouw probleem: Daarvoor heb je de universele variabelen %Appdata%. Hier staan er de meeste opgesomd: https://www.askvg.com/lis...n-windows-xp-vista-and-7/

[Voor 23% gewijzigd door u34186 op 12-11-2018 17:27]

• Starke
  • Laatst online: 08-06 21:38
Het zijn dezelfde mappen. Sterker de naam "Gebruikers", "Benutzen" en zo voorts is alleen de weergavenaam (in Verkenner), als je met command prompt, powershell, Linux of wat ook er naar toe gaat dan is het altijd C:\Users (tenzij specifiek veranderd tijdens installatie door gebruik van sysprep).

Verder inderdaad met @Evanescent de variabele die jij zoekt is %appdata% (verwijzing naar C:\Users\%username%\Appdata\Roaming) waar %localappdata% naar C:\Users\%username%\Appdata\Local gaat, beide mappen die handig kunnen zijn om bepaalde instellingen uit te back-uppen.

Een *.dat daarin plaatsen klinkt heel erg als een crack of license voor een programma toepassen (illegaal) waarbij we je op GoT niet mee kunnen helpen.

[Voor 43% gewijzigd door Starke op 12-11-2018 17:31]

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zou evt. ook gebruik kunnen maken van environmental variables:

PowerShell:
1
2
$env:USERPROFILE
$env:USERPROFILE\..

of niet-powershell maar OS-generiek:

%userprofile%
%userprofile%\..

etc ;)

• Toerq
Evanescent schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:22:

Ben een stuk wijzer nu door je antwoord maar wat ik dus niet snap is dat als ik met MultiCommande mijn .dat in de betreffende map zet zie ik hem daar staan met zeg 900kb grootte en kijk ik met explorer of cmd dan zie ik diezelfde file maar dan met de standaard grootte van rond de 80kb net als toen ik het programma installeerde.

• u34186
  • Niet online
zwerfkater schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:59:
[...]

Ben een stuk wijzer nu door je antwoord maar wat ik dus niet snap is dat als ik met MultiCommande mijn .dat in de betreffende map zet zie ik hem daar staan met zeg 900kb grootte en kijk ik met explorer of cmd dan zie ik diezelfde file maar dan met de standaard grootte van rond de 80kb net als toen ik het programma installeerde.
Je kunt eens kijken in de eigenschappen van het bestand wat het verschil is tussen 'Grootte' en 'Grootte op schijf'. Wellicht heb je compressie aan staan of zo.

[Voor 6% gewijzigd door u34186 op 12-11-2018 18:05. Reden: Nouja, vooruit.]

• Toerq
Evanescent schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:04:
[...]

Je kunt eens kijken in de eigenschappen van het bestand wat het verschil is tussen 'Grootte' en 'Grootte op schijf'. Wellicht heb je compressie aan staan of zo.
dat was dus het probleem dat schreef ik ook. ik zocht daar een oplossing voor zodat als ik met whatever welk fileprogramma ik de zelfde map krijg.

Het is namelijk zo ik heb een wallet geinstalleerd op mijn andere pc en tijdens installatie maakt die een wallet.dat aan met niks erin. nu heb ik dus mijn wallet.dat waar wel wat inzit van mijn oude pc via een usbstick overgezet naar de desbetreffende directory en kwam er dus achter dat ik nog steeds 0 had in mijn wallet. bij opstarten pakte die dus de wallet.dat die in map c:\Users\'username'\appdata\roaming\'directory' zit en niet die ik in c:\Gebruikers\'username'\appdata\roaming\'directory' had gezet. dat punt snap ik dus niet dat het net is of ik 2 verschillende mapstructuren heb elk mijn zijn eigen files erin.

oja en als ik dan kijk naar de wallet.dat omdat het walletprogramma konstant een update doet van de blocks zie ik in gebruikers dus een gewijzigde tijd en grootte en in users dus niet die verandert niet

[Voor 8% gewijzigd door Toerq op 12-11-2018 18:21]

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:21
Heb je niet zelf een map c:\Gebruiker gemaakt? Want ik zie in Explorer alleen Gebruiker en niet C:\Gebruiker

• Toerq
Paultje3181 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:30:
Heb je niet zelf een map c:\Gebruiker gemaakt? Want ik zie in Explorer alleen Gebruiker en niet C:\Gebruiker
nee ik heb geen map gemaakt en het gekke is ik zie in geen enkel file programma 2 mappen. het is of users of gebruikers maar allebij zie ik ze niet samen. de wallet.dat verandert van grootte enkel in 1 map in de andere verandert die niet meer. lastig omdat als ik een backup wil maken van die dat file ik goed moet kijken welke er verandert is.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 17:52
Je kan ze ook niet samen zien want het is maar één map. Beide namen zijn dezelfde map. Alleen, welke naam je ziet hangt af van op welke manier je de map bekijkt.

• Toerq
zetje01 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:38:
Je kan ze ook niet samen zien want het is maar één map. Beide namen zijn dezelfde map. Alleen, welke naam je ziet hangt af van op welke manier je de map bekijkt.
dat snap ik maar waarom verandert er in 1 van die 2 mappen de filegrootte wel ende andere niet

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 17:52
zwerfkater schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:50:
[...]

dat snap ik maar waarom verandert er in 1 van die 2 mappen de filegrootte wel ende andere niet
Je blijft het maar steeds maar hebben over 2 mappen ...

Anyways, om even bij het begin te beginnen: Je opent dit topic omdat je bezig bent een wallet te verplaatsen, toch? En dat gaat niet helemaal goed, toch?

Volgens mij kan je je beter gewoon daar op concentreren.
Kijk eens op de site van de maker van de wallet hoe je moet doen wat je wilt doen.

(Sorry als mijn reactie bot overkomt. Is namelijk niet zo bedoeld.)

• Toerq
zetje01 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:15:
[...]

Je blijft het maar steeds maar hebben over 2 mappen ...

Anyways, om even bij het begin te beginnen: Je opent dit topic omdat je bezig bent een wallet te verplaatsen, toch? En dat gaat niet helemaal goed, toch?

Volgens mij kan je je beter gewoon daar op concentreren.
Kijk eens op de site van de maker van de wallet hoe je moet doen wat je wilt doen.

(Sorry als mijn reactie bot overkomt. Is namelijk niet zo bedoeld.)
dat klopt en zoals ik al schreef als ik die wallet.dat in de verkeerde map heb zie ik mijn saldo niet in het wallet programma. dus dat met die wallet.dat is al opgelost als je mijn post gelezen hebt. vraag blijft nu waarom ik dus 2 mappen zie die blijkbaar niet dezelfde inhoud heeft.

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:21
Als je in Explorer in de map staat en je klikt op de "adresbalk". Wat komt er dan te staan? Staat er dan wel C:\Users\zwerfkater\Documents\wallet.dat Of staat er wat anders? Wellicht een koppeling naar de Onedrive die er tussen zit? Dus eigenlijk dat je C:\Users\zwerfkater\Documents\wallet.dat aan het vergelijken bent met C:\Users\zwerfkater\Onedrive\Documents\wallet.dat?

• Toerq
Paultje3181 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:15:
Als je in Explorer in de map staat en je klikt op de "adresbalk". Wat komt er dan te staan? Staat er dan wel C:\Users\zwerfkater\Documents\wallet.dat Of staat er wat anders? Wellicht een koppeling naar de Onedrive die er tussen zit? Dus eigenlijk dat je C:\Users\zwerfkater\Documents\wallet.dat aan het vergelijken bent met C:\Users\zwerfkater\Onedrive\Documents\wallet.dat?
er staat in de verkenner deze pc > lokale schijf (c:) > gebruikers > mijnnaam > appdata > roaming > naam map van de wallet.

als ik met cmd bekijk heb ik users als enigste verschil. ik zie nu wel dat er geen verschil is in grootte en tijd met cmd en de verkenner( explorer) denk dat het aan multicommander ligt ga es ff deinstaleren en een die niet uit de store komt proberen. vaag zo allemaal zeg

• Toerq
ok probleem was dus multicommander (store edition) uit de store. nu heb ik hem via het web gedownload en nu is die wel in orde. alles klopt nu.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True