Vraag

• Frederik363
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2018
Mijn vraag
Ik heb gister een fout gemaakt, toen ik mijn Samsung S8 met android 8.0 probeerde te rooten. Hierdoor is de volgende situatie ontstaan: er is geen OS meer geïnstalleerd, ik kan alleen in download mode komen en mijn laptop kan mijn Samsung S8 niet meer detecteren. Is er nog iets wat ik kan doen of moet ik mijn telefoon naar een raparatiecentrum sturen? Dat laatste doe ik liever niet, aangezien de mogelijke kosten door vervallen garantie vanwege rooten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung S8 zonder OS, aangeschaft in oktober 2017
Odin
Samsung Smart Switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tot nu toe heb ik geprobeerd een Stock Rom te flashen vanuit verschillende versies van Odin, maar iedere keer kreeg ik de foutmelding Sboot.Bin. Op dit moment kan ik niks meer met Odin, omdat er geen connectie meer is tussen telefoon en laptop. Ook heb ik al geprobeerd vanuit Twrp te flashen, maar ook dat werkte niet. Ook Twrp kan ik inmiddels niet meer bereiken.

Alle reacties

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Wellicht vind je hier wat info, en/of een werkend antwoord.
https://forum.xda-develop...orum/6162?query=Sboot.bin

Misery and hate will kill us all.

• Frederik363
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2018
Dankjewel voor de tip, helaas had ik dit al geprobeerd en heeft het dus niet geholpen. Ik heb zowel versie 3.09, 3.10, 3.11 en 3.12, 3.13 en 3.13.1 geprobeerd van Odin, maar allemaal gaven ze dezelfde error. Daarnaast kan ik op dit moment niks meer met Odin, omdat mijn telefoon geen contact meer heeft met mijn computer. Als iemand nog raad weet, het is allemaal heel erg welkom.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:46
Je kan ook zelf naar een Samsung Service Point toe. Wellicht kunnen ze je daar helpen, en brengen ze je niet zomaar kosten in rekening: je staat er immers zelf naast.

Wellicht vind je meer informatie over je probleem als je zoekt naar de term 'bricked', want ik vrees dat dat het geval is...

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:20

Pierre

Van nature lui!

Daar zijn volgens mij genoeg Youtube filmpjes van te vinden

[Voor 37% gewijzigd door Pierre op 12-11-2018 16:53]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee