Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1137367

Topicstarter
Het lijkt er op dat de vorige gebruiker zijn inlog gegevens er nog op staan, is er een manier dit te resetten ?
Hopelijk is er iemand hier die mij opweg kan helpen

Spa2102TD

Ik heb de Spa aangesloten op de stroom ook heb ik de telefoon er opaangesloten
**** gebeld waarnaar ik de code 877778# heb ingegeven bevestigd met 1, ik hoor wat gerommel en de spa gaat herstarten, dat zou de user factory reset zijn.

Voor de zekerheid heb ik ngmaals **** gebeld en 73738# ingegeven, ik hoor wederom wat geromel en de spa gaat herstarten, dat zou de factory reset zijn.

Nu plug ik in de ethernet port (gele port) de kabel vanuit mijn pc, ik heb op dit moment geen verbinding meer met het internet.

Waarneer ik bel **** en geef in 210# hoor ik een ip van de spa, 192.168.5.1, als ik dit ip open dan kom ik op de volgende pagina (zie screen)
Zou niet weten wat ik hier moet doen, echter moet ik deze spa toegankelijk maken voor toegang vanaf het internet

Dus plug vanuit me router de kabel in de internet port (blauwe port) op de spa, mijn pc heeft nu weer internet, echter is de spa onbereikbaar op 192.168.5.1
Wel zie ik in me router pagina dat de spa nu is verbonden, enkeld met een ander ip, ditmaal 192.168.2.1, ook als ik bel **** 110# hoor het ip van de spa.
Helaas blijft de spa onbereikbaar ook op 192.168.2.1

Ook heb ik geprobeerd om de wan port aan te zetten, ik bel daarvoor **** 7932# maar daar word om een password gevraagd.

Toch maar weer even kijken of ik 192.168.5.1 toegankelijk kan maken lol het was immers de enige pagina die wilde openen.
Spa weer opnieuw aansluiten, stroom er op kabel vanuit mijn pc er in, en ja hoor 192.168.5.1 is weer bereikbaar.
Weet nog steeds niet wat te doen met die pagina, maar vond online ergens het volgende 192.168.0.1/admin/voice/advanced, het ip vervangen voor mijn eigen ip.
192.168.5.1/admin/voice/advanced, nu word er gevraagt om een gebruikersnaam en password, het zelfde als ik http://192.168.5.1/admin/advanced bezoek (zie screen)

Beste antwoord (via Anoniem: 1137367 op 13-11-2018 08:12)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Anoniem: 1137367 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:26:
@Breezers De logica is ver te zoeken voor mij haha, maar het lijkt me wel de oplossing, dus ga verder op onderzoek.

even een vraagje tussen door, ik heb die Spa aangekocht om mijn huis telefoon te gebruiken met mijn Asterisk PBX, als trunk (dacht ik zelf ) maar goed het gaat er dus om dat mijn uitgaande gesprekken via de asterisk PBX gaan

Huis telefoon --> Asterisk --> Sipclient

Begin nu een beetje te twijfelen of die Spa wel de juiste keuze is geweest
Eh nee, in jou geval heb je gewoon een SIP toestel nodig waar je het lokale IP adres en login gegevens ingeeft en de rest handel je af op server niveau.

Wil je een analoge huistelefoon blijven gebruiken, dan heb je inderdaad bijvoorbeeld een SPA nodig maar wel eentje die nieuw is of een toegankelijke interface heeft om deze aan te melden bij je Asterix, anders moet je dus met die config file zitten klooien om te configureren.

[ Voor 15% gewijzigd door Breezers op 12-11-2018 20:36 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
@Anoniem: 1137367 Ik vermoed dat de SPA-2102, zodra deze internetverbinding heeft direct een configuratie (provisioning) bestand ophaalt bij de vorige SIP leverancier die deze initieel heeft geconfigureerd en ook direct beveiligd is met een wachtwoord.

Heb je gekeken of je wellicht met de SPC tool van Cisco een andere config file kunt maken en deze via TFTP of webserver serveren aan de SPA ? (wellicht Wireshark draaien om het IP adres te achterhalen die de SPA probeert te bereiken voor de oude config)

https://www.cisco.com/c/d...ng/guide/Provisioning.pdf
https://software.cisco.co.../282562500/release/5.2.13

https://www.3cx.com/sip-phones/dhcp-option-66/
https://manuals.gfi.com/e...hcp-parameter-66-913.html

Een beetje in dezelfde strekking als hieronder in een aantal (oude) linkjes wordt gesuggereerd voor het "spoofen" van een webserver voor het aanbieden van een andere config file die de SPA in deze gevallen "unlocked" en geschikt maar voor een alternatieve configuratie:

http://gizmopasswords.blogspot.com/2007_08_23_archive.html.
http://www.dslreports.com...-sunrocket-linksys-2102-R

Ik weet niet of er anno 2018 eenvoudigere manieren zijn om die automatische provisioning en wachtwoord verplichting aan te passen maar de logica zit hem dus in het configuratiebestandje dat wordt opgehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Breezers op 12-11-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ga ik even naar kijken alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Breezers De logica is ver te zoeken voor mij haha, maar het lijkt me wel de oplossing, dus ga verder op onderzoek.

even een vraagje tussen door, ik heb die Spa aangekocht om mijn huis telefoon te gebruiken met mijn Asterisk PBX, als trunk (dacht ik zelf ) maar goed het gaat er dus om dat mijn uitgaande gesprekken via de asterisk PBX gaan

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
Anoniem: 1137367 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:26:

Eh nee, in jou geval heb je gewoon een SIP toestel nodig waar je het lokale IP adres en login gegevens ingeeft en de rest handel je af op server niveau.

Wil je een analoge huistelefoon blijven gebruiken, dan heb je inderdaad bijvoorbeeld een SPA nodig maar wel eentje die nieuw is of een toegankelijke interface heeft om deze aan te melden bij je Asterix, anders moet je dus met die config file zitten klooien om te configureren.

[ Voor 15% gewijzigd door Breezers op 12-11-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Breezers schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:22:
[...]

Wil je een analoge huistelefoon blijven gebruiken
Ja, die huistelefoon althans de verbinding zou moeten dienen als trunk voor mijn Asterisk server
Om de verschillende sipclients te kunnen laten uitbellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 20:05
Oke, eerst even een paar details rechttrekken...

Is de ata in kwestie een spa2101? Dan zul je nooit je huislijn hierop aan kunnen sluiten, deze ata is puur bedoelt om 2 analoge toestellen op aan te sluiten.

Wil je wel je analoge huislijn op asterisk binnen laten komen dan heb je een spa3101 nodig, die heeft de gevraagde functie wel !!!!!

Die kun je vervolgens als een trunk binnen laten komen op je server en laten uitbellen via diverse toestellen...

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
shure-fan schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:30:
Oke, eerst even een paar details rechttrekken...
Ik had dus al zo,n vermoeden, vandaag mijn vraag.

Dat word opzoek naar die Spa3101, in elk geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Breezers @shure-fan, allebij super bedankt voor het meedenken.

Ik ga opzoek naar die andere Spa, toch ook maar proberen op die Spa2102 in elk geval werkend te krijgen
Mocht dit nog lukken laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch nog even een vraagje voor ik de Spa3 aanschaf.

Ik gebruik KPN alles in 1, onbeperkt bellen, als ik me niet vergis VOIP
Heb ik om de huislijn binnen te laten komen op mijn asterisk geen sip gegevens nodig van KPN ?

Zie namelijk dat KPN die niet vrijgegeven heeft

Ik ging er eigelijk vanuit dat de telefoonstekker vanuit me router nu niet in me telefoon gaat, maar in de Spa
Die word weer verbonden met mijn asterisk server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 20:05
Anoniem: 1137367 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:31:
Toch nog even een vraagje voor ik de Spa3 aanschaf.

Ik gebruik KPN alles in 1, onbeperkt bellen, als ik me niet vergis VOIP
Heb ik om de huislijn binnen te laten komen op mijn asterisk geen sip gegevens nodig van KPN ?

Zie namelijk dat KPN die niet vrijgegeven heeft

Ik ging er eigelijk vanuit dat de telefoonstekker vanuit me router nu niet in me telefoon gaat, maar in de Spa
Die word weer verbonden met mijn asterisk server
Dat klopt helemaal (zie bold gemarkeerde zin)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah had ik gelukkig nog wel iets goed lol bedankt nogmaals
Pagina: 1