Toon posts:

Outpost begint over douane kosten iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had Outpost gevraagd wat het in totaal kost om een geluidskaart bij hun te kopen. Ik had dit al een keer eerder gevraagd en toen kreeg ik gewoon een bedrag (produkt+verzend kosten) zonder over douane te beginnen. Deze keer kreeg ik het volgende bericht terug:

The cost for shipping would be between $20.00 and $25.00 via
Airborne International.It is the customers responsibility to contact the
local customs, Airborne International, or DHL office regarding any
additional and applicable customs, duties, or Vat charges. (Please note
that some European countries charge a minimal customs handling fee, and
Airborne does not include this in their price; therefore, you will be
charged an additional $10 in addition to duty and VAT.)

Heeft iemand ervaring met bestellen bij Outpost?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Je hebt kans dat de Douana BTW en invoerrechten over het pakje gaat berekenen. Dit komt neer op ongeveer 25% van de totale prijs incl. verzendkosten. Mijn ervaring is dat dit op basis van steekproeven gebeurd. Ik heb al heel wat zooi uit de VS laten komen en in ongeveer 50% van de gevallen moest ik bijbetalen aan de douane.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Outpost is een goede zaak en levert snel: binnen een week heb je je spullen.

Je hebt idd kans dat je pakketje er bij de douane uit wordt gelicht, in welk geval je dus extra kosten berekent zal krijgen. Deze zal je aan de koerier moeten betalen. (bij AI) In het geval van FedEx, zul je in de meeste gevallen achteraf een factuur krijgen.

De kans dat de douane em eruit vist is idd ongeveer 50/50, en heeft niks met Outpost te maken.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik de kaart dus besluit te bestellen betaal ik aan Outpost de kosten van de geluidskaart+verzend kosten en als ik van de douane invoer belasting moet betalen dan hoor ik dat later wel. Heb ik dat zo goed begrepen?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Dat klopt inderdaad. Als DHL de bezorging doet, dan brengen ze je ook meteen een factuur voor de extra kosten voor invoerbelasting en BTW. Soms moet je die meteen aan de deur betalen, soms kan dat ook op rekening. Hier heb ik nog geen regelmaat in kunnen ontdekken.

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
waarom koop je gewoon geen geluidskaart in de winkel? :?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Jah. Wat is dat voor een bijzondere kaart dat ie uit Amerika moet komen?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

op http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm kun je precies lezen wat je moet betalen voor bestellingen via internet.
Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van f 48 (22 euro). Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en omzetbelasting over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.

Verwijderd

Zit nu statistiek te leren, ene begint over kans maar eh 50/50 is 1 dus dat zou betekenen dat alles moet bij betalen.

Sorry voor deze tijdelijke wijsneuzerige bui!

Verwijderd

Je moet gewoon 19% btw betalen over het aankoopbedrag en de bezorgkosten.
DHL brengt verder geen bezorgkosten meer in rekening, Airborne International wel.
Meestal is et onder rembours.

In november moet ik voor mijn werk naar Florida: ga lekker shoppen daar!
Pagina: 1