Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Leaseauto of vergoeding?

Pagina: 1
Acties:

• stefan212
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14-06 14:04
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik een auto van de zaak (geen lease), maar ik wil graag een betere auto. Het is een Peugeot 108. Wat ik mis:

1) power
2) het is een te kleine auto
3) voor iemand die 1,90m is, is zo'n kleine auto niet handig.
4) privé rijden

Daarnaast wil ik motor gaan rijden, en heb ik dan geen dubbele kosten meer. Ik wil hier dus een andere auto voor gaan onderhandelen bij mijn contractbespreking. Wat ik kan doen:

1) mijn privé auto gebruiken, waarbij de kosten (wegenbelasting, verzekering, waardevermindering, reparaties door de extra KM's) voor de zaak is d.m.v vergoeding per maand.

2) Andere lease auto

Mijn vraag is: wat zou de vergoeding per maand moeten zijn voor optie 1, en wat zou dat zijn voor optie 2? Ik rij ongeveer 200km per week voor de zaak (geen vast gegeven), en heb een tankpas.

Mijn functie is supportmedewerker/junior netwerk engineer. Ongeveer 2 jaar ervaring als supportmedewerker, en heb hiervoor 2 jaar voor Ziggo en KPN gewerkt als monteur.

Ik hoor graag wat reëel is.

Alvast bedankt!

Stefan

• brandon
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 16:37
De vergoeding zal mi. altijd bestaan uit de wettelijke maximum vergoeding voor zakelijke km, 0,19 cent
dus voor 200km is dit 38 euro

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

brandon schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:22:
De vergoeding zal mi. altijd bestaan uit de wettelijke maximum vergoeding voor zakelijke km, 0,19 cent
Er is geen wettelijk maximum; het is algemeen geaccepteerd dat 19 cent fiscaal en administratief het minste rompslomp oplevert voor de ondernemer.

Je kan als werknemer ook gewoon proberen om 51 cent per km te krijgen. 19 cent is belastingvrij, 32 cent is "verkapt loon" en daar betaal je gewoon belasting over.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:37
Vraag gewoon om 2x een proforma loonstrook aan HR.

Optie 1: prive auto, 200km per week

Optie 2: lease auto (categorie), wel/niet prive, etc

Weet je direct wat het oplevert/kost

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:04

Croga

The Unreasonable Man

stefan212 schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:20:
Mijn vraag is: wat zou de vergoeding per maand moeten zijn voor optie 1, en wat zou dat zijn voor optie 2? Ik rij ongeveer 200km per week voor de zaak (geen vast gegeven), en heb een tankpas.
Dat is dus ongeveer 20km enkele reis. Over het algemeen geeft men hier überhaupt geen vergoeding voor en is dit zowieso voor rekening van de werknemer.
Ik verwacht dan ook dat je keus gaat zijn de 108 of 19ct/km. Ik verwacht niet dat je hier meer uit gaat slepen dan dat.

Mocht je nou echt meer kilometers maken voor je baas dan zie ik in jouw functie meestal een renault Clio of vergelijkbaar rond rijden. Je zou nog kunnen proberen dat er uit te slepen. Maar je baas gaat je zowieso niet meer dan die 19ct geven.

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16:11

Daan_

Alles op zijn tijd !!

brandon schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:22:
Dit alles zal per werkgever verschillen welke constructie ze gebruiken. Werkgever kan hier beste uitsluitsel over geven.

Mijn werkgever geeft mij zelf de keuze. Zelf auto kopen of leasen. Koop ik zelf dan krijg ik lease budget uitgekeerd + eigen auto bonus + 19 cent per kilometer. Erg aantrekkelijk, maar gekozen voor lease.... geen gedoe. Houd wel wat minder over, maar geen lasten.

[Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 12-11-2018 13:12]

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13:31
Voor jouw functie is zo'n auto wel zo'n beetje het maximaal haalbare. Ik zou persoonlijk voor een auto gaan, omdat je dan de vrijheid hebt. Het OV is ook niet alles. Ondanks dat je auto klein is, biedt dat je merr comfort.

In ruil voor geld zal dat zo'n 40 euro pm zijn gok ik, dus dat schiet ook niet erg op.

• stefan212
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14-06 14:04
Croga schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:07:
[...]

Dat is dus ongeveer 20km enkele reis. Over het algemeen geeft men hier überhaupt geen vergoeding voor en is dit zowieso voor rekening van de werknemer.
Ik verwacht dan ook dat je keus gaat zijn de 108 of 19ct/km. Ik verwacht niet dat je hier meer uit gaat slepen dan dat.

Mocht je nou echt meer kilometers maken voor je baas dan zie ik in jouw functie meestal een renault Clio of vergelijkbaar rond rijden. Je zou nog kunnen proberen dat er uit te slepen. Maar je baas gaat je zowieso niet meer dan die 19ct geven.
Een clio zie ik zeker zitten. Het gaat ook om bijna alleen maar ritjes naar klanten. Ik woon 10km van de zaak vandaan.
Superdaantje schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:10:
[...]

Dit alles zal per werkgever verschillen welke constructie ze gebruiken. Werkgever kan hier beste uitsluitsel over geven.

Mijn werkgever geeft mij zelf de keuze. Zelf auto kopen of leasen. Koop ik zelf dan krijg ik lease budget uitgekeerd + eigen auto bonus + 19 cent per kilometer. Erg aantrekkelijk, maar gekozen voor lease.... geen gedoe. Houd wel wat minder over, maar geen lasten.
Dat is idd een mooie regeling. Wat zou een mooi leasebudget zijn voor mij?
michelsoe12 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:14:
Voor jouw functie is zo'n auto wel zo'n beetje het maximaal haalbare. Ik zou persoonlijk voor een auto gaan, omdat je dan de vrijheid hebt. Het OV is ook niet alles. Ondanks dat je auto klein is, biedt dat je merr comfort.

In ruil voor geld zal dat zo'n 40 euro pm zijn gok ik, dus dat schiet ook niet erg op.
OV gaat 'm sowieso niet worden, aangezien ik een auto nodig heb voor werk.

Stel dat ik voor een leaseauto ga, wat is dan een budget dat bij mijn functie past?

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 16:11

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Stel deze vragen eens aan je werkgever? Als je kijkt op websites als Direclease kun je grove inschatting maken van lease prijs(budget). Klik de auto die je nu rijd in elkaar en geef termijn op van de lease bijvoorbeeld 48mnd en aantal kilometers etc... Als ik onderstaande zie dan is je budget vrij laag en zul je niet veel keuzes hebben, mocht je werkgever het toe laten andere auto te kiezen.

Voorbeeld: Peugeot 108 Blue Lease Executive 1.0 e-VTi 72pk

Je werkgever kan het beste aangeven wat de opties zijn. Regeling verschillen per bedrijf en per functie.

[Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 12-11-2018 13:59]

Mijn plekje op het web -_- MTB routes Reichswald & Fotografie blog

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True