Toon posts:

Moet ik spijt hebben van mijn Geforce aankoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden een Guillemot Geforce 256 32mb gekocht.
Maar ik vind de fps bij de meeste spellen echt suuuuperslecht (20-30 fps 1024x768)
Bij een heleboel spellen werkte de kaart niet eens (F1 2000, NFS5 etc etc) voor ik de laatste detonator drivers van Nvidia had gedownload (eind mei).
Nu werken de meeste spellen wel maar met een superslechte framerate (20 vind ik dus veeeel te laag om ook maar een beetje een gevoel van snelheid te krijgen)

Heeft iemand goede tips om dat kreng zijn werk goed te laten doen ? anders gooi ik hem zo uit het raam en doe mijn TNT kaart er weer in want die liep 10 keer beter met iets minder detail maar dat is na deze ergenissen geen probleem meer..

Wie helpt me ?

Ik heb een P3-550, 128mb

Alvast bedankt !

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Guillemot .... was dat niet die kaart waar een SE (Special Edition) versie van was met tragere ram's ???
dit is overigens niet te zien en ze worden vaak verkocht als 'gewone' geforce.
m'n broertje had ook zo'n ding en is gaan klagen => heeft een andere gekregen die wel goed is.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:35
OOOOOOOOOO je hebt gewoon een driver probleem neem de detonator 5.16 en doet NFS5 het iig , met 5.22 en 5.30 heb ik paars beeld en de versies voor 5.16 kwam ik niet eens in het menutje

Carel

• Carel
Stel dat je geheugen 2 keer zo traag is haal je nog meer als 25 fps in 1024
Ik geloof dat het geheuven van Guillmot 6ns is I.P.V. 5.5 of 5 , oke het is slechter maar altijd nog beter als een TNT2

• Carel
Stel dat je geheugen 2 keer zo traag is haal je nog meer als 25 fps in 1024
Ik geloof dat het geheuven van Guillmot 6ns is I.P.V. 5.5 of 5 , oke het is slechter maar altijd nog beter als een TNT2

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Nou als je em weg doet....wil ik em wel van je overnemen. :)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• PhoeniX-
  • Laatst online: 17-08 13:24
Ik denk niet dat je er spijt van moet hebben .. ik heb dan ook de 3dprophet SE, en ik ben erg tevreden met de performance van dat ding .. ik heb 'm overklokt met de core op 120, en het geheugen op 166, en ik krijg erg leuke 3dmark scores!

(met de 5.22 drivers)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

16 bits kleur volstaat meestal wel (vind ik.) Als je 24 bits draait gaat dat een heel stuk langzamer en als je daarbij ook alle optie's aan hebt staan zit je idd onder een aanvaardbare framerate. Het is vaak appels met peren vergelijken, je ouwe kaartje had je al naar wens afgeregeld en de nieuwe doet nog niet waar je op gehoopt hebt na een dure investering.
Zelf heb ik onlangs mijn GeForce ff verruild voor mijn ouwe Viper (waar ik altijd dik tevreden over was) dat was pas echt een afknapper, downgrading valt blijkbaar veel meer op dan upgrading.

moraal van dit verhaal?
Als je twijfelt over je nieuwe kaart zet je de ouwe toch ff terug, ben je zo weer terug bij de nieuwe en je bent ook weer tevreden. :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• PhoeniX-
  • Laatst online: 17-08 13:24
wijsheid botoo : )

maar je hebt wel gelijk .. 1mb s3 kaartje in m'n servertje zuigt errug hard in vergelijking met m'n geforce : )
Pagina: 1