Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-06 00:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja de volgende componenten komen uit een mining rig die een maand heeft aangestaan.

AantalProduct
1pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB
2pricewatch: Crucial CT16G4DFD824A
2pricewatch: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een goede voeding nodig, ik schat dat een 850 W voldoet voor twee videokaarten?
Verder heb ik een pricewatch: LG 34WK650-W Wit, Zwart die ik ga gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen idee of dat wat uitmaakt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen wensen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Een processor ontbreekt, kan dat wel met dit geheugen en welke processor dan?
Goed advies mbt. dit systeem of een verbeterd systeem. Ik heb werkelijk geen idee of dit wel gaat passen.
De twee videokaarten wil ik graag gebruiken omdat het zonde is om er maar een te gebruiken en de andere te laten verstoffen en natuurlijk 'omdat het kan' :)

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z370 Gaming Plus€ 113,95€ 113,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Corsair RM850x (2018)€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,90

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08:13
Bij 95% van de games voegt een 2e videokaart niets toe en soms presteert het zelfs minder goed dan één kaart. Kan je ze beter allebei verkopen en één snellere terug kopen. Je kunt dan ook met een 450w voeding af.
Als je voor Intel gaat ben je aan alleen de cpu al 60% van het budget kwijt. Een Ryzen 5 2600 is dan een veel betere keuze. Wel jammer van het relatief trage geheugen, zowel voor Intel maar zeker icm AMD.

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-06 00:57
Uszka schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:53:
Bij 95% van de games voegt een 2e videokaart niets toe en soms presteert het zelfs minder goed dan één kaart.
Bedankt voor de informatie. Ik zal er dan maar een gebruiken en de ander als reserve houden.
Wel jammer van het relatief trage geheugen, zowel voor Intel maar zeker icm AMD.
Er zal dus ander geheugen moet komen en dus een compleet ander systeem. In ieder geval bedankt voor de informatie.

Terug naar de tekentafel :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TRyeSePP
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 22-06 21:53
Bij 95% van de games voegt een 2e videokaart niets toe en soms presteert het zelfs minder goed dan één kaart. Kan je ze beter allebei verkopen en één snellere terug kopen. Je kunt dan ook met een 450w voeding af.
Als je voor Intel gaat ben je aan alleen de cpu al 60% van het budget kwijt. Een Ryzen 5 2600 is dan een veel betere keuze. Wel jammer van het relatief trage geheugen, zowel voor Intel maar zeker icm AMD.
Qua CPU ben ik het met je eens, ik zou zeker voor een AMD cpu gaan. Maar dat 95% van de games CF crossfire niet support is onzin (behalve als je alleen maar ongeoptimaliseerde idie-games gaat spelen). De XR580 doet het zeer goed, je kan ongeveer uitgaan dat je rond de 70% meer performance krijgt. Als een game geen CF support, dan zal deze maar 1 van je kaarten gebruiken.

Als antwoord op je vraag:
Ik zie dat je op dit moment wil gaan kiezen voor een MSI Z370 Gaming Plus, waar ook een goed AM4 alternatief voor is https://tweakers.net/pric...msi-x470-gaming-plus.html. Daarnaast zou ik, net zo als Uszka voor een R5 2600 gaan. Zeker voor in de toekomst zijn 6/12 cpu's zeker wel handig, je ziet namelijk dat steeds meer games gebruik maken van meer dan 4 cores.

Ik hoop dat ik je goed heb kunnen helpen :P

TRyeSePP

• Uszka
TRyeSePP schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:45:
Maar dat 95% van de games CF crossfire niet support is onzin (behalve als je alleen maar ongeoptimaliseerde idie-games gaat spelen). De XR580 doet het zeer goed, je kan ongeveer uitgaan dat je rond de 70% meer performance krijgt. Als een game geen CF support, dan zal deze maar 1 van je kaarten gebruiken.
Dat de games geen CF supporten heb ik niet gezegd. Ik zeg dat een 2e videokaart niets toevoegt in de meeste games, iig niet zoveel dat je er merkbaar iets op vooruit gaat. De benchmarks en conclusie in https://nl.hardware.info/...-2018-nog-de-moeite-waard bevestigen dat ook.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Antrax Je RAM kun je wel gebruiken bij i3-8100, alleen is het niet ideaal om 1 module te gebruiken. Dan nog de vraag of je nu €145,- wilt uitgeven aan een quad-core cpu die voor zware games al minder geschikt wordt. In deze sectie staan een aantal sets geadviseerd en ook in BGG waar je een leidraad aan hebt voor jouw wensen en budget. neem 1 RX mee en evt bied je de rest aan in V&A. zie graag een opzet tegemoet om daar advies op te geven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TRyeSePP
Uszka schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:55:
[...]

Dat de games geen CF supporten heb ik niet gezegd. Ik zeg dat een 2e videokaart niets toevoegt in de meeste games, iig niet zoveel dat je er merkbaar iets op vooruit gaat. De benchmarks en conclusie in https://nl.hardware.info/...-2018-nog-de-moeite-waard bevestigen dat ook.
De benchmarks die je er bijhaald zijn van de RX VEGA 64, een kaart die in dit topic niet van toepassing is. Ik heb vaak genoeg benchmarks gezien van RX 580, waarbij er een zeer groot verschil is in FPS. Daarbij moet ik natuurlijk wel zeggen dat je bij CF natuurlijk ook wel meer mico-stuttering moet verwachten. Hieronder heb ik een wat linkjes staan met benchmarks:

Verder lijkt het mij niet zeer verstandig om met een niet al te groot budget voor intel te gaan, AMD heeft in het algemeen een veel betere prijs>performance ratio. Zoals ik al zij zou ik voor de R5 2600 gaan.

TRyeSePP

• Uszka
TRyeSePP schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:13:
De benchmarks die je er bijhaald zijn van de RX VEGA 64, een kaart die in dit topic niet van toepassing is.
De kaart doet er niet toe. Het gaat om de relatieve prestatiewinst van CF of SLI. Het maakt daarbij niet uit of het een RX 560 of Vega 64 is.

• TRyeSePP
Uszka schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:02:
[...]

De kaart doet er niet toe. Het gaat om de relatieve prestatiewinst van CF of SLI. Het maakt daarbij niet uit of het een RX 560 of Vega 64 is.
Dat maakt zeker wel uit, elke kaart is gewoon anders. Met de ene kaart werkt het beter dan met de andere. En de RX vega 64 is nou net zo'n kaart die daar niet heel veel van profiteert.

Wat je ook kan doen is voor nu de beide kaarten houden en voor je zelf kijken wat je er van vind. Dan kan je ze desnoods altijd nog verkopen. Maar als je ze houd, gebruik ze dan ook beide, niet geschoten is altijd mis.
Ik hoop dat je ik je goed geholpen heb en dat alles wat duidelijker is geworden. :P

TRyeSePP

• Uszka
TRyeSePP schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:14:
Maar als je ze houd, gebruik ze dan ook beide, niet geschoten is altijd mis.
Zo jaag je TS wel op hogere kosten want een veel zwaardere en dus duurdere voeding nodig en een X470/Z370 welke ook SLI ondersteunt want anders gaat de data van de 2e videokaart over 4 trage chipsetlanes bij een bord met alleen CF ondersteuning.

• TRyeSePP
Uszka schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:29:
[...]

Zo jaag je TS wel op hogere kosten want een veel zwaardere en dus duurdere voeding nodig en een X470/Z370 welke ook SLI ondersteunt want anders gaat de data van de 2e videokaart over 4 trage chipsetlanes bij een bord met alleen CF ondersteuning.
Moederbord x470 is €10,- duurder dan hij nu heeft geselecteerd, deze had ik zelfs aangeraden (of hij nou CF gaat doen of niet). Daarbij heeft hij zelf gekozen voor een 850watt voeding. Het is altijd verstandig om een hogere voeding te nemen wegens de efficiëntie curve, dat betekent dat als je 50% van je max aantal watt gebruikt, je voeding heet meest efficiënt is. En daarnaast zijn AMD cpu's juist lager geprijsd dan die van Intel. De producten die ik aanraad vallen echt wel binnen het budget, daar is geen twijfel over mogelijk. Al helemaal als je even wacht tot black friday.

@Uszka Vertel jij dan eens wat je concreet aanraad. Qua voeding, cpu, mobo en graka.

TRyeSePP

• Uszka
Ik raad aan het geheugen en de videokaarten te verkopen. Dat zal ongeveer €400 opbrengen. Doe dat bij het oorspronkelijke budget van €500 en haal daarmee onderstaande.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 84,95€ 84,95
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 Black Edition€ 419,-€ 419,-
1Fractal Design Focus G Zwart€ 47,50€ 47,50
1Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 115,-€ 115,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,35

• TRyeSePP
Uszka schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:16:
Ik raad aan het geheugen en de videokaarten te verkopen. Dat zal ongeveer €400 opbrengen. Doe dat bij het oorspronkelijke budget van €500 en haal daarmee onderstaande.
Even over die EVGA Black eddition: wat niet een hele fijne kaart is, ik heb er zelf ervaring mee gehad en dat was pittig teleurstellend (al was dat met de 1070ti variant). Als je voor een GTX 1070 gaat, zou ik de Superclocked variant kopen. Net iets duurder, maar ziet er ook een stuk beter uit en heeft betere performance.

Een andere optie is, dat je 1 van de kaarten verkoopt en nu nog even 1 gebruikt. AMD komt waarschijnlijk eind dit jaar/begin volgend jaar met een 7nm gaming kaart, wat ik nogal het wachten waard vind. Niet dat je voor die kaart zou moeten gaan, maar ook omdat de prijzen van de andere kaarten zullen dalen.

TRyeSePP

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True