Wat voor kaart is dit

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Wat voor netwerkkaart is dit?
Ik wil hem gebruiken in m'n 2e pc maar hij wordt niet automatisch herkend onder Windows ME.
Ik heb geprobeerd als NE 2000 Compatible te installeren, maar dan krijg ik een melding dat die die NE 2000 kaart niet in het systeem zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.dreeke.net/netwerkkaart.jpg

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
waarschijnlijk een
UMC met BNC die in een ISA slot moet

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Dreeke,

check je mail...

Verwijderd

Beetje raar dat je dat vraagt, dat is nl. een EZ-2000 zoals ook al op de kaart zelf staat ;)

Ding zou NE2000 compatible moeten zijn, maar hier kun je de drivers+setup-tool downloaden. Mocht die link niet werken, ik heb 'm gevonden door op www.driverguide.com (login/pass drivers/all) te zoeken op EZ-2000

Succ6

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik had ze al gemailed, had ze ook daar gevonden! Lol! :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb de drivers voor Ether EZ-2000 geprobeerd, maar dan zegt Windows dat de kaart niet goed werkt of niet aanwezig is :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
dat kan kloppen, ik heb ook oude isa netwerk kaarten die wel onder '95 werken, mjaar niet onder '98 of me. Dit is bijna altijd een driver probleem. Dit komt veel voor bij oude kaarten.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
en dan is de oplossing? andere driver dus vinden tot het werkt?

Verwijderd

Waarsch. staat er op die driverdiskette ook een configtooltje (als ik me niet vergis heet dat bij deze kaarten ezconfig.exe ;)

Dit is nl. geen plug-and-play kaart, oftewel je moet de instellingen zelf maken.

Even 1 keer dat tooltje laden en de juiste instellingen maken en alles zou als een zonnetje moeten draaien...

Verwijderd

ik heb hetzelfde hij doet het perfect onder win95, maar onder win98 doet die niks

Verwijderd

Wat het ook kan zijn is dat je het irq en/of adres moet aanpasse onder windows naar de instellingen zoals die in het kaartje staan.

Verwijderd

nu mijn vraag, ik heb ongeveer dezelfde kaart op een dingetje na er staat geen ez-2000 maar E-LAN-2000 REV.E2 , kan iemand zo vriendelijk zijn om daar drivers voor te vinden voor win98 aub

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 20:46 schreef triple--6 het volgende:
nu mijn vraag, ik heb ongeveer dezelfde kaart op een dingetje na er staat geen ez-2000 maar E-LAN-2000 REV.E2 , kan iemand zo vriendelijk zijn om daar drivers voor te vinden voor win98 aub
Configgen dat ding (zie hierboven) op een leeg irq/base ding zetten en dan hardware detectie gaan draaien in win98.

Klaar
Pagina: 1