Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• kansloze
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 17-02 20:22
Hey mensen,

Misschien een rare vraag, maar is er een website/programma waarmee je je homecinema set kan samenstellen? Dat je bijvoorbeeld invult ik wil een een soundbar met dolby atmos, welke tv past hier het beste bij. En ik heb deze 3 randapparaten die hier ook compatibel mee zijn? Plus de juiste HDMI kabels en hoe je sluit je dit alles aan zodat je maximaal alles uit je set kan halen?

Het is een beetje abstract misschien deze vraag maar ik weet soms niet hoe ik moet zoeken met bijvoorbeeld de pricewatch en dan niet zeker weet of ik wel het maximale uit mijn geld haal.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat bestaat niet. Het is namelijk niet complex. Alle tv's passen overal bij, alle luidsprekers passen bij alle versterkers en alle soundbars en alles in een setjes werken alleen met hun eigen meegeleverde luidsprekers.

Kopp hdmi high speed kabels (1.4 of beter) en alles zal gewoon werken.

• kansloze
Dat ben ik niet helemaal met je eens want met welke tv haal ik het meeste uit mijn Xbox One X en PlayStation 4 Pro. En welke soundbar haal ik het meest uit mijn mediaspeler voor mijn films.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 04:10

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

kansloze schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:26:
Dat ben ik niet helemaal met je eens want met welke tv haal ik het meeste uit mijn Xbox One X en PlayStation 4 Pro. En welke soundbar haal ik het meest uit mijn mediaspeler voor mijn films.
Dat is dan ook een heel andere vraag dan dat je in de TS stelt. Je gaat nu in op - in het geval van de tv -beeldeigenschappen en specificaties als input lag. In de TS vraag je alleen om apparatuur in het algemeen en daar wordt antwoord op gegeven: elk recent apparaat kan je aansluiten via HDMI kabels op een receiver en de tv.

Als je wilt weten wat de beste TV is, de beste receiver, de beste mediaspeler, de beste speakers, et cetera is daar geen kant en klaar antwoord op te vinden. Er zijn zo veel opties en mogelijkheden met zo veel variabelen dat daar geen eenduidig antwoord op te vinden is. Zeker omdat er één factor nooit mee kan worden genomen die bij audio erg meespeelt: smaak.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• kansloze
Ja precies, mijn vraag is dus ook is er een website/programma waar je dus al die variabelen bij elkaar kan voegen zodat je voor jezelf een mooi systeem kan zoeken. Nu zie ik door de bomen soms het bos niet meer.

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08:02
Ik denk dat je voor een advies als dat, hier op het forum goed zit. Een andere manier is de klantenservice van een winkel. Maar dat zijn verkopers en bij winkels als bcc en mediamarkt weten die gasten echt niet altijd waar ze over praten.

Als je hier precies zegt wat je wilt en wat je budget is, dan krijg je naar mijn mening hier het eerlijkste advies.
Als je de beste tv en de beste soundbar wilt moet je rekening houden met het beste budget.

Als je de beste atmos wilt zou ik persoonlijk niet voor een soundbar gaan. Een 5.1.2 of 5.1.4 opstelling geeft je echt een betere ervaring.

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18-06 11:53

Wish

ingwell

kansloze schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:38:
Ja precies, mijn vraag is dus ook is er een website/programma waar je dus al die variabelen bij elkaar kan voegen zodat je voor jezelf een mooi systeem kan zoeken. Nu zie ik door de bomen soms het bos niet meer.
Antwoord op die vraag: Nee. Wat @JvS en @FeaR dus ook al zeggen.

No drama

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True