Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Snelle laptop gezocht voor browsen/office

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kluifjes
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18-06 14:00
Ik heb al akelig veel reviews gelezen over laptops, maar kwam er nu pas achter dat ik hier ook nog om advies kan vragen want kom er zelf echt niet uit :*)

Wat ga je met je laptop doen?
Werkzaamheden op mijn laptop zijn zeer belangrijk omdat ik hier deels mijn geld mee verdien. Ik heb daarvoor vaak 10-20 tabbladen/browsers open en Excel. Dat moet echt feilloos werken en moet ik snel kunnen schakelen. Ik heb nu nog een redelijke oude Dell Vostro 3350 en die wordt te traag voor wat ik doe.

Wat is je budget?
Bij voorkeur maximaal € 900 :-)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, soms voor vakantie, maar niet voor studie of werk buitenshuis.Ik werk soms ook wel met de laptop op schoot dus een bakbeest moet het ook weer niet zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben een klein scherm gewend en hoewel dat zeer goed bevalt is misschien bv. een 15 inch praktischer. Intel core i5 moet er ook minimaal in zitten. Ik wil verder graag een mat scherm, toetsenbord met verlichting en accuduur liefst minimaal 8 uur (Lenovo lees ik op dat vlak helaas minder goede dingen over). Dat zijn al heel wat dingetjes. Asus, Acer, HP, Dell etc. ik heb geen voorkeur wat dat betreft, ook Lenovo zou prima kunnen als er toch pareltjes met goede accuduur zijn.

Advies hoor ik echt super graag want ik kom er zelf heel moeilijk uit :'(

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-06 21:16
Hetgeen je wilt doen stelt echt geen drol voor. Dat zou je huidige laptop ook moeten kunnen.

Ik ga er van uit dat je laptop nu 4 GB heeft, daar zijn de meeste Vostros mee geleverd.

Uitbreiden naar 8 GB en een SSD er in zou ik zeggen.

Als je een nieuwe wilt, dan zou ik eens in de andere topics kijken, zijn zat vragen over laptops te vinden en het is niet alsof je nu iets bijzonders zoekt.

Het is wel de bedoeling dat je zelf met iets komt.

[Voor 78% gewijzigd door White Feather op 11-11-2018 23:12]

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ow, en als het een oude laptop is: het ding open maken en schoonmaken inclusief nieuwe koelpasta toepassen wil ook helpen in de snelheid van het apparaat. Processoren kunnen worden teruggeschakeld in snelheid wanneer ze te warm worden.

Uiteraard is deze tip in combinatie met die van @White Feather: RAM en HDD upgraden.

• r.j.deroos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-06 16:24
Inderdaad, en met het geld dat je bespaart kun je ook nog een andere accu kopen.

Of een tweedehands pareltje kopen waar al flink meer RAM en een SSD in zitten. Wat jij doet, doe ik met een 10 jaar oude laptop nog zonder problemen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het pricewatch: Dell Vostro 3350 (N33503S) is, zou ik gewoon een nieuwe laptop kopen. Of een goede / recente gebruikte. Vanaf een Eurootje of 500 heb je al een briljat stukje hardware wat gloednieuw/nieuwstaat is uit bijvoorbeeld reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2018 of deze 4

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True