Vraag

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-06 22:14
Aangezien mijn post in een algemene topic wat “ondergesneeuwd” is en ik het antwoord niet echt kan vinden, toch maar besloten om zelf een topic te starten. Wellicht kan dit ook weer aanleiding zijn om een algemene eQ-3 Max threat te starten :).

Ik ben me aan het orienteren op een slimme thermostaat in mijn nieuwe woning (met stadsverwarming). Ik had eerst de Tado op het oog, maar lees dat daar ook weer een abonnement aan moet worden gekoppeld en het nog maar de vraag is hoe de ondersteuning in de toekomst eruit ziet. Heb geen zin om nu €800+ uit te geven en aan een abo vast te zitten.

Door dit forum heb ik nu de eQ-3 MAX op het oog. Heb even gezocht maar weet niet precies of dit systeem goed zal werken voor mij.

Mijn situatie wordt als volgt (volgens de aannemer):

De radiatoren op de verdieping zitten direct op het stadsverwarmingsnet, bij de vloerverwarming verdeler
op de begane grond is een klep gemonteerd.
Waardoor de thermostaat alleen beneden regelt en boven met de thermostaatkranen.
De thermostaat dient wel geschikt te zijn voor stadsverwarming.

Wat ik hieruit begrijp is dat de thermostaat beneden de vloeverwarming regelt. En direct (zonder klep) warmte vanuit de stadsverwarming naar boven gaat. Klopt dit? Ik heb overigens een verdeler beneden voor de vloerverwarming en een verdeler boven voor de radiatoren.

Want wil eigenlijk de situatie creeren dat ik met de huidige thermostaat de vloerverwarming beneden kan blijven regelen (hier hoeft dus geen wijziging plaats te vinden) en met de eQ-3 de radiatoren (in totaal 5) boven te kunnen regelen. In die 5 radiatoren zit er ook eentje in de badkamer waar ook weer vloerverwarming op zal worden aangesloten (neem dus aan dat de vloerverwarming ook met de eQ-3 knop kan worden geregeld). Daarnaast wil ik de radiatoren ook als ik niet thuis ben kunnen bedienen. In mijn huidige woning vaak genoeg gehad dat we (vooral mijn vrouw) vergeten waren de radiatoren uit te draaien en lekker de hele dag en soms weekend even weg waren. Dus buitenshuis checken of eea uitstaat is zeer prettig!

Om bovenstaande te realiseren dacht ik aan de volgende apparatuur:
1x eQ-3 Cube Gateway
5x eQ-3 radiatorknoppen.

Is dit voldoende om bovenstaande te kunnen bereiken? Voorzover in heb gelezen zou stadsverwarming geen probleem moeten zijn voor de eQ-3 max systeem. Dat klopt toch?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee