Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

S4 mini onmogelijk andere android versie op te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MoneyFor
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 27-11-2018
Hallo allemaal,

Ik ben geen held in het smartphone gebeuren en is voor mij soms meer een noodzakelijk kwaad dan iets anders. Sinds kort heb ik een wagen die android auto heeft maar alleen wil dit niet werken met versies van android onder 5.0. Nu heb ik al van alles geprobeerd om die nieuwere versie op de s4 mini te krijgen maar ik kom niet verder. Kan iemand mij in de goede richting wijzen of iemand aanwijzen die dit voor mij kan doen ?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via MoneyFor op 11-11-2018 19:17)

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zoals @Blerp aangeeft zijn er blijkbaar heel wat custom ROMs in omloop. Android 7 bv. (LineageOS 14.1).

Als je dat ding kan rooten/er een recovery (TWRP) kan opkrijgen dan moet dat wel lukken. XDA Forums is daar de aangewezen bron voor info voor.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Alle reacties

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09-06 15:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

Kan je aangeven wat "alles" is? Dat is een te algemene probleemomschrijving om zinnig advies te kunnen geven.

• Blerp
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

Kort antwoord: kan niet

Lang(er) antwoord: een hoop leeswerk, proberen, meer proberen en hopen dat er wat werkbaars uitkomt

(onpopulaire) antwoord met de minste moeite en meeste kans van slagen: Tweakers Pricewatch

[Voor 30% gewijzigd door Blerp op 11-11-2018 18:58]

If it ain’t broke, fix it till it is

To meh, or not to meh, that's... meh

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23:03
Enige onofficiele optie is iets als; https://www.cyanogenmods....ndroid-8-1-oreo-download/

Maar als je geen held bent met smartphones, is dit geen echte optie.

• MoneyFor
-36- schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:49:
Kan je aangeven wat "alles" is? Dat is een te algemene probleemomschrijving om zinnig advies te kunnen geven.
Inderdaad geef ik hier een vage omschrijving met alles, maar ik bedoel dus werkelijk alles wat ik via Google heb gevonden ivm flashen enz, ook de filmpjes op youtube heb ik denk ik allemaal al gezien en geprobeerd.
Zowat ieder progje dat er te downloaden valt heb ik gebruikt maar niets werkt, krijg steeds de originele bootloader terug te zien.

Het gaat me hier ook niet om het geld, een nieuwe kopen is geen enkel probleem maar ik hou gewoon van mijn S4 mini te meer omdat ik hiervoor zoveel toebehoren heb zoals een Otterbox die op mijn motors past. En ik heb er meerdere dus zo het liefst dit toestel houden. Heb zelfs nog enkele maanden geleden een S4 mini bijgekocht tegen dat deze stuk zou gaan om toch maar alle accessoires te kunnen blijven gebruiken.

Mijn smartphone wordt buiten het sporadisch bellen enkel gebruikt om de flits apps te gebruiken en ik wou die mirrorren op het navigatiescherm dat is eigenlijk het enigste wat ik tracht te bekomen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zoals @Blerp aangeeft zijn er blijkbaar heel wat custom ROMs in omloop. Android 7 bv. (LineageOS 14.1).

Als je dat ding kan rooten/er een recovery (TWRP) kan opkrijgen dan moet dat wel lukken. XDA Forums is daar de aangewezen bron voor info voor.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MoneyFor
Ik heb nogmaals geprobeerd om de S4 mini te rooten via de info van XDA forums. Ik heb Odin gebruikt om zo de md5 file voor de S4 erop te krijgen en alles lukt, Odin schrijft het naar de S4 maar dan reboot de S4 en blokkeert die.

Het enige wat ik dan kan doen is de batterij verwijderen en met de 3 knoppen terug opstarten om dan terug in de stand te komen waar Odin naar de S4 kan schrijven. Als ik dan de recovery ( de originele boot ) terug naar de S4 schrijf dan boot de S4 terug op als voorheen maar ben ik even ver.

De enigste reden die ik nu nog kan verzinnen is dat de md5 file niet de juiste is voor mijn toestel. Dit is een GT I 9195 I met android versie 4.4.4 op en die vind ik nergens in de lijsten met md5 files terug. Wat ik vind is zonder de laatste I of dan met een andere letter erachter. In totaal 3 en heb ze alle 3 geprobeerd maar geen van allen werkt.

Niemand weet van iemand die dit al dan niet tegen betaling kan doen ? omgeving OVL.

mvg.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MoneyFor
Thanks, ik ga lezen en proberen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True