Mijn vraag
Ik heb een HTPC die 4k kan uitsturen (met een AMD RX550). Het 4k beeld met 10 bit kleur werkt goed, alleen mijn receiver (een Pioneer VSX-922) kan ik niet gebruiken: de receiver doet geen 4k dus doorlussen kan niet en ARC is door mijn Panasonic TV beperkt tot 2 kanalen.
Ik wil dus mijn receiver apart het geluid aanrijken via HDMI en het beeld via de videokaart naar de TV.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- HDMI arc gebruiken: stereo
- HDMI arc via toslink: stereo
- Optische uit van een USB geluidskaart: deze is beperkt tot 2 kanaals (suf) en tevens is SPDIF zowiezo beperkt tot maximaal DD signaal.
De hamvraag is dus: als ik mijn moederbord vervang door een met een HDMI 1.4 uitgang deze op de receiver aansluiten en dan de RX 550 videokaart gebruik voor het 4k signaal.
- Snapt windows dat dan?
- Krijg ik vertraging tussen audo en video?
- Gaat HDCP nog een rol spelen?
- Wordt onboard video niet gewoon uitgezet als je er een videokaart bij doet?
Ik heb een HTPC die 4k kan uitsturen (met een AMD RX550). Het 4k beeld met 10 bit kleur werkt goed, alleen mijn receiver (een Pioneer VSX-922) kan ik niet gebruiken: de receiver doet geen 4k dus doorlussen kan niet en ARC is door mijn Panasonic TV beperkt tot 2 kanalen.
Ik wil dus mijn receiver apart het geluid aanrijken via HDMI en het beeld via de videokaart naar de TV.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- HDMI arc gebruiken: stereo
- HDMI arc via toslink: stereo
- Optische uit van een USB geluidskaart: deze is beperkt tot 2 kanaals (suf) en tevens is SPDIF zowiezo beperkt tot maximaal DD signaal.
De hamvraag is dus: als ik mijn moederbord vervang door een met een HDMI 1.4 uitgang deze op de receiver aansluiten en dan de RX 550 videokaart gebruik voor het 4k signaal.
- Snapt windows dat dan?
- Krijg ik vertraging tussen audo en video?
- Gaat HDCP nog een rol spelen?
- Wordt onboard video niet gewoon uitgezet als je er een videokaart bij doet?
[Voor 2% gewijzigd door latka op 11-11-2018 18:42. Reden: Leesbaarheid]