Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MSI GeForce GTX 1080

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Colinn
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 18-04-2020
Mijn vraag
Hoi, ik ben er laats achter gekomen dat videokaarten 'nep' kunnen zijn.
Maar hoe kan ik dit zien op een afbeelding van een gesealde doos?
En is er dus enige manier om hier achter te komen?

Met vriendelijke groet,
Colin

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Nu online

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Je bedoeld uit china? Gewoon niet uit china bestellen.

Als je 2de hands bedoeld... altijd vragen of je de kaart mag/kan testen!

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Colinn
@iCore Hoe kan ik deze dan testen? Heel mijn pc meenemen?
of is er iets om dat te testen?

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Nu online

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Colinn schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:25:
@iCore Hoe kan ik deze dan testen? Heel mijn pc meenemen?
of is er iets om dat te testen?
Bij diegenen thuis. en als dat niet kan je eigen pc meenemen. maar als je dure spullen gaat kopen, wil je het eigenlijk altijd wel testen / zien

geen idee of er iets is

[Voor 3% gewijzigd door iCore op 11-11-2018 18:48]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:55
Bij nepkaarten staat er geen merk op de doos. Alleen GTXnogwat. Aan de videouitgangen kan je het ook vaak zien. Een GTX 1080 heeft bijna altijd 3x DP, 1x HDMI en 1x DVI-D. Een enkeling heeft 2x DP, 2x HDMI en 1x DVI-D.

[Voor 13% gewijzigd door Uszka op 11-11-2018 19:15]

• ETHART
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-06 20:52
Er zit vaak een vga aansluiting op nepkaarten, dit is duidelijk een teken dat het geen 1000 series kaart is

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:35
als je hier op tweakers een gpu koopt bij iemand met goede beoordelingen is de kans zeer klein dat je genept wordt.

bij webshops in Nederland, helemaal de grotere halen ze dit soort geintjes niet uit.

dus waarschijnlijk bedoel je rare obscure websites uit timboektoe of aliexpress en tja dan ben je gewoon stom als je daar koopt en verdien je niks beters als genept te worden.

Als iets te mooi is om waar te zijn is het ook niet waar. een gpu 20% of meer onder de normale prijs is gewoon nep. zulke marges zijn er gewoon niet.
En áls je al een echte vind met 10% minder. waarom??? garantie ja tot de deur. levertijd weken etc etc

koop gewoon bij een respectabele tweakers gebruikt of een grotere ned/Duits etc webshop en je hebt geen problemen met nep.

• Colinn
@Elmo_b En marktplaats? Daar had ik er namelijk een van 350,- gevonden en hier op Tweakers vind ik ze ook van 300/400.

[Voor 65% gewijzigd door Colinn op 11-11-2018 21:08]

• Elmo_b
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:35
ik zeg toch.... obscure websites >:)

marktplaats koop ik nooit wat... zelfde verhaal... heel veel oplichters.
tuurlijk zitten er ook nette mensen tussen maar markpltaats doet er zelf veels te weinig aan om die aan te pakken( maar dat is een andere discussie)

of je. moet de gok nemen en er heen rijden en uitgebreid testen.
Maar dan nog zou ik liever nieuw kopen.

En pc spul of audio etc koop ik gebruikt maar op 1 plek en dat is hier en dan bij iemand met goede beoordelingen

[Voor 24% gewijzigd door Elmo_b op 11-11-2018 23:52]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Als je hier op Tweakers koopt bij mensen die hier al lang zitten en goede beoordelingen hebben zal de kans op een nep kaart extreem klein zijn. Ga je naar Ebay of MP is die kans nog steeds klein maar wel groter.

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-06 19:23

millman

6708Mhz @ -185c

De kans dat je in Nederland een nep kaart vind is niet heel erg groot. Toch.. sowieso altijd kopen bij een goede Tweaker, MP vermijden voor (PC-) hardware. Leuk voor een 2e hands bank of gasfornuis.. de rest.. Tweakers all the way ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• BlueWaffle
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18-03 09:47

BlueWaffle

baba booey~

Colinn schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:03:
@Elmo_b En marktplaats? Daar had ik er namelijk een van 350,- gevonden en hier op Tweakers vind ik ze ook van 300/400.
Als je tweedehands een kaart koopt ga er altijd naartoe en vraag of je hem werkende mag zien. Vraag ook of ze een bon van aankoop hebben, het is onzin als je deze tegenwroodig niet hebt gezien iedere gamert wel een account heeft bij de webshop en dus ook bij de facturen kan. Dat nog naast het hele natrekken of de persoon wel echt de persoon is die ze zeggen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True