Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Computer start niet meer op na kleine aanpassing.

Pagina: 1
Acties:

• Valoo
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 26-04-2019
Een goedenavond allen!
Voor mij is dit niet zo'n topavond, mijn computer start niet meer op.

Ik heb vandaag mijn nieuwe hardeschijf binnen gekregen. Nou wil ik die net aansluiten, zie ik dat ik geen sata kabeltje meer heb, dus ik gebruik het kabeltje van de diskreader.

Sindsdien start mijn computer niet meer op. Ook niet na het terugplaatsen van de kabels (sata + stroom diskreader).
Na het aansluiten van de computer op het stroomnet, gaan wel de lampjes van mijn moederbord aan.

Iemand enig idee?
Bedankt voor het meedenken (:
Als er meer info nodig is hoor ik het graag.

- Voeding: G650 W Coolermaster (net nieuw)
- Moederbord: Asus Z170 Pro Gaming
- Videokaart: R9 390x Sapphire
- CPU: i5 6600k
- Nieuwe HDD: SeaGate 2TB (nu niet meer aangesloten)
- Oude HDD: WD 500GB (aangesloten)
- Oude SSD: OCZ Technology 120GB (aangesloten)

[Voor 18% gewijzigd door Valoo op 12-11-2018 13:05]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Veel meer info nodig zoals merk en type van alle onderdelen. Moederbord, voeding, ssd's, hdd's, diskreader etc.

• -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09-06 15:28

-36-

Trust me. I'm an amateur

bovenstaande idd, maar wil best een gokje wagen. Kijk als eerst is of het stekkertje van de powerbutton niet los is

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:13]

• Valoo
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 26-04-2019
Ivysaur schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:10:
Ik gok meer op een gevalletje bbbzzzzttt. Probeer het het met een ander moederbord, als het kan.
Wat bedoel je precies met een "bbzztt-gevalletje"? Voor een ander moederbord zal ik toch even langs een IT vriend moeten.

Het moederbord krijgt dus als enige wel stroom denk ik? Alle lampjes knipperen en hij maakt om de 3 seconden een geluid alsof hij probeert aan te gaan. Maar verder niks.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Kortsluiting ergens misschien. Trek alle sata kabels uit het moederbord en voedingskabels uit ssd, hdd's en diskreader en kijk of je in het bios komt. Lukt dat niet dan videokaart eruit, monitor op moederbord aansluiten en nogmaals opstarten.

[Voor 3% gewijzigd door Uszka op 12-11-2018 13:15]

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:06
Valoo schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:09:
[...]hij maakt om de 3 seconden een geluid alsof hij probeert aan te gaan. Maar verder niks.
Dat heb ik ook ooit eens gehad. Toen bleek de cd-speler kapot te zijn (kortsluiting).
Ik zou eens beginnen met alles uitpluggen en 1 voor 1 toevoegen zodat je kan zien welk onderdeel problemen oplevert.

Ik zou verder kijken dan de componenten die je hebt aangepast.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:13]

• poema
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12-06 12:58
Wat is een "diskreader"?

• Fontini
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13-06 16:57
Terugbrengen naar de oude situatie en in ieder geval een CMOS reset (google) proberen. Stroom loskoppelen en je moederbord batterij er een poosje uit (minimaal 5 minuten?). Misschien heb je een dedicated knopje op je mobo om je moederbord te resetten, zo niet, voorgaande proberen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True