Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-05 14:36
De laatste tijd zie ik een steeds grotere Perfomance drop in mijn games bv Fortnite 1080p Low settings 50 fps terwijl mijn kaart minimaal wel high aan zou moeten kunnen hij throttelt dus heel erg en dat betekent dat hij toe is aan een schoonmaak naar 4 jaar alleen durf ik dit zelf niet te doen en om het voor 30 euro te laten doen bij een winkel vind ik iets teveel van het goeie, Mijn vraag is dus of een tweaker in omgeving Groningen stad mij ermee zou willen helpen tegen een vergoeding?

Fuck Plan B We Have Plan AA

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:26
Dat probleem heb je eerder gehad. Een prima PC maar een zeer lage FPS Hoe heb je dat toen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
Het probleem is er nogsteeds en aangezien na wat testjes uitvoeren dat mijn GPU throttled en ik hem al een tijdje heb ga ik er van uit dat de koelpasta vervangen moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:33
4 jaar oude slecht werkende videokaart... lijkt me een perfect object om te riskeren als leergeld voor hoe je elektronica schoonmaakt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoe kom je tot de conclusie dat de GPU schoon moet worden gemaakt (stof eruit oid?)
In je vorige topic komen temperaturen langs van 62 graden wat gewoon relatief koud is voor zo'n GPU, totaal geen probleem met stof lijkt het dan.
Oftewel: volg de tips van je vorige topic op, draai wat testjes om het daadwerkelijke probleem te vinden voordat je willekeurige dingen gaat doen... Begin dus maar eens met de huidige temperaturen tijdens het gamen en vooral wanneer de performance waardeloos is, als de temperatuur hoog is heb je een koelingsprobleem, mogelijk door stof maar misschien door iets anders. Pas als je het probleem weet kan je het oplossen...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
NickyVDP schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:47:
Het probleem is er nogsteeds en aangezien na wat testjes uitvoeren dat mijn GPU throttled ga ik er van uit dat de koelpasta vervangen moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:04

Nemesizz

Untouchable

Ben het wel met @RGAT eens.

Heb even het andere topic doorgekeken en daar geef je aan dat ie op 700Mhz hangt onder 100% load en temperaturen die niet te hoog waren (zag snel even iets van 62ºC dat is echt laag voor een 290).

Dat is geen thermal throttle. Dan zou de kaart eerst op normale snelheid draaien (snelle blik, ~950Mhz is normaal voor een 290), te heet worden (boven de 90ºC) en dán pas throttelen (vaak gaat dat heel snel, dip, piek, dip, piek).

Wat je nu aangeeft, vast op 700Mhz zelfs onder full load is zeer waarschijnlijk een ander probleem wat je niet oplost met een kaart schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

700 MHz en 100% load bij een 290, dat is sowieso niet mogelijk. Er lijkt een gebruikersfout te zijn, wat het ook is.
Overigens, als er thermal throttling zou zijn dan hoeft dat niet per se door stof te komen, dan kan het ook aan de thermal paste liggen. In mijn ervaring (:$) heeft een GPU niet al te snel al te ernstige problemen met koelen doordat het stoffig wordt.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 11-11-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Laatst online: 08-07 23:07
Zou eerst kijken of er geen andere problemen zijn. (misschien ergens een bottleneck)

Wat zijn de specs van de rest van je systeem?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iCore schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:44:
Zou eerst kijken of er geen andere problemen zijn. (misschien ergens een bottleneck)

Wat zijn de specs van de rest van je systeem?
Zie de andere draad. Zijn CPU is in ieder geval niet het probleem. Die voeding is waarschijnlijk een slechte keuze maar dat zou eerder leiden tot een niet-stabiele grafische kaart dan tot een kaart die op zo'n lage performance uitkomt. Sowieso klopt er iets niets, want bij 700 MHz zit een 290 bij lange na niet op 100% GPU-load bij een spelletje zoals Fortnite. Ik kan geen detective spelen zonder dat ik zijn systeem bij de hand heb dus alles wat wij kunnen doen is hem vertellen welke testjes uit te voeren en ons alle data te geven.

✔ Case: Sharkoon® VG5-V
✔ CPU: AMD® Ryzen 5 1600
✔ GPU: MSI® Radeon R9 290
✔ Motherboard: Asus Prime B350
✔ Power supply: Sharkoon® WPM700 Bronze 700 watt
✔ Ram: G.Skill Trident Z - DDR4 16GB

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 11-11-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
misschien dan toch maar eens kijken naar een Vega 56 of 580/590 aankomende december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
En heeft iemand mischien nog een goede tip voor een progamma waar ik makelijk mijn videokaart zou kunnen mee uitlezen om beter te kijken waar het probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MSI Afterburner en Rivatuner wat samenwerkt met dat programma. Wanneer je Afterburner installeert dan biedt het programma je aan om ook Rivatuner te installeren.
NickyVDP schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:49:
misschien dan toch maar eens kijken naar een Vega 56 of 580/590 aankomende december?
Ik denk niet dat de hardware van jouw grafische kaart het probleem is!!

Begin eens met alle drivers te verwijderen (zie guru3d voor een programma hiervoor) en opnieuw de drivers voor de 290 te installerern. Ik denk echter dat jij iets verkeerd doet want ook met een probleem met je drivers is dit wel heel erg raar, maar het kan geen kwaad om het te proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 11-11-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Laatst online: 08-07 23:07
NickyVDP schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:50:
En heeft iemand mischien nog een goede tip voor een progamma waar ik makelijk mijn videokaart zou kunnen mee uitlezen om beter te kijken waar het probleem zit?
HWinfo is ook goed.

Maar je kan ook de drivers herinstalleren, (moet je ze wel eerst goed verwijderen met DDU?)

Had laatst een 280x en die had een driver probleem... daarna werkte de kaart weer perfect

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
Wat voor problemen vertoonde de 280x?

Pagina: 1