Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe DS218Play opzetten.

Pagina: 1
Acties:

• CheopsChefren
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16-06 15:44
Heb vanmiddag een ds218play gekocht. Heb daar 2 harde schijven ingezet, 1 van 1Tb en 1 van 2Tb. Storagemanager herkent 2 volumes, maar ik kan alleen het 1Tb volume gebruiken, volume1. Is aangemaakt met SHR. Ik wil van het 1Tb en 2Tb volume, 1 volume van 3Tb maken.
Ik heb alleen een iPad pro, geen pc/laptop. Kan dat dan sowieso?

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-06 21:11
Met een iPad pro moet het wel kunnen, je hebt alleen een web interface nodig.

Edit: foutje.

[Voor 21% gewijzigd door CryRaven op 11-11-2018 16:20]

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
CryRaven schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:09:
[...]

Heb je de NAS wel ingesteld op RAID 1?
Met RAID 1 krijgt ie in totaal maar 1TB beschikbaar ;)

edit:
@CheopsChefren Ik neem aan dat je het over Terabytes (TB) hebt, niet -bits (Tb)?

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• CheopsChefren
Ik weet dat ik met raid 1 maar 1Tb overhoud. Het vervelende, bij eerste gebruik geeft synology niet de mogelijkheid een spanned volume aan te maken.
Mijn vraag dus, hoe kan ik dat aanpassen. Ik wl geen raid opzetten, ik wil van de 2 fysieke harddisks 1 volume van 3Tb maken.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:10
Opnieuw beginnen, partities weggooien en kiezen voor jbod.

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14:08
Inderdaad niet voor SHR kiezen bij de initiele installatie.

• CheopsChefren
Bedankt voor het meedenken. Probleem is opgelost dmv conversie binnen storage manager naar raid 0.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 00:59
Als 1 van je schijven defect gaat, dan zijn beide schijven leeg.
Ik hoop dat je dit weet, dit is een nadeel van raid 0.
Daarom dat bijna niemand dit gebruikt.

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:07

Tortelli

mixing gas and haulin ass

En voor de snelheidswinst hoef je dit niet te doen; je Gbit netwerk is toch de beperkende factor.

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | RTX 3080 Trio | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True