Stroomtoevoer 220v naar auto regelen tbv standkachel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43
M'n vrouw heeft een wat oudere cabrio, en hoewel hij niet echt lekt is hij in de winter vaak wat vochtig van binnen. Dat komt ook omdat ze hem relatief weinig gebruikt en dan ook meestal nog voor korte stukjes. Dit wil ik oplossen door er een elektrisch kacheltje in te leggen, en dat wil ik dan in een stopcontact dat op de muur van het huis zit insteken.

Nu gaat dat heel goed, maar er is 1 probleem: hoe krijg ik op een nette manier 220v in de auto? Een snoer tussen de deur door werkt niet want dat wordt kapot geknipt door de deur of het kofferdeksel. In het verleden heb ik het wel eens met een platte 3 aderige kabel gedaan en dat gaat wel want die is dunner, maar dat is maar enkel geisoleerd dus geen goede oplossing.

Heeft iemand een goed idee? Op een personenauto zo'n camperaansluiting maken is natuurlijk ook niet iets waar je op zit te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://www.campersalon.nl/image/big/1318/1218949/buiten-aansluiting-electra-cee-220v-zwart.jpg

Op dit moment denk ik dat ik een deuk van een centimeter in het metaal van het 'kofferbak-kozijn' ga maken zodat er wel een kabel tussendoor past. Op het blauwe kruisje dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wE2tjmh.jpg

Maar dat vind ik ook maar een matige oplossing. Heeft iemand misschien een beter idee?

wat betreft de veiligheid: meestal zijn dit soort kacheltjes staand en kunnen ze omvallen, maar dit is een soort schoenendoos model en hij ligt dus al. In dat opzicht ben ik niet bang dat de auto erdoor in brand zou vliegen

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 11-11-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat voor auto heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:29
Bij de meeste auto's zit er achter de achterbumper of in de buurt van de achterbumper een ontluchtingsflap. Daar kun je zo een kabel door laten lopen.

Of ergens door het schutbord. Dat wil ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 17:40

Youk

Volvo For Life

Waarom niet eerst eens proberen met van die zakjes die vocht opnemen. Ik heb in 2 auto's de zakjes van Pingi liggen en dat gaf na 1 dag al een gigantische wereld van verschil. Geen kabel nodig, geen elektriciteitsverbruik, geen standkacheltje nodig.

En als deze verzadigt zijn moet je ze enkele minuten in een microgolfoven steken en je kan terug opnieuw beginnen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
@Youk Pingi werkte hier voor geen meter. Dit was een originele pingi, maar als je denkt dat ik pech gehad heb en die van jou het wel doet zou ik eventueel eens een andere kunnen proberen. Echt nat werd hij namelijk ook niet.

@.Maarten Zo'n flapje klinkt handig, maar dan kom je precies op de kern van het probleem: Die kabel moet ook weer makkelijk los/vast kunnen en daar gaat het bij dat flapje mee mis. Het is nogal wat gepriegel.

Edit: toch is het idee bij nader inzien best goed. Ik zou zoiets in de bodem van de kofferbak kunnen maken en dan in een iets groter formaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Yucon op 11-11-2018 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Reservewiel er uit, gat in de kuip maken, draad met wartel er om heen, spuiten/tectileren en de eerder genoemde 'campingstekker' monteren. Moet je alleen bukken bij het inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:29
Yucon schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:56:
@.Maarten Zo'n flapje klinkt handig, maar dan kom je precies op de kern van het probleem: Die kabel moet ook weer makkelijk los/vast kunnen en daar gaat het bij dat flapje mee mis. Het is nogal wat gepriegel.
Als je een verlengsnoer neemt en de ene kant naar binnen drukt en daar de kachel op aan sluit en de andere kant achter de bumper vast maakt kun je daar zo een ander verlengsnoer op aansluiten. Dat lijkt mij amper gepriegel. Dat verlengsnoer wat je naar binnen werkt kun je gewoon onder de stoel of inde kofferbak uit laten komen. Dan heb je er ook geen last van als je aan het rijden bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
Volgens mij heb ik de oplossing :)

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/1/6/0/9200000079310612.jpg

Zo'n ding naast de trekhaak monteren. Dat zit niet heel erg in het zicht en dan kan ik de doorvoer naar binnen gewoon netjes boren en afkitten.

edit: wel met klepje ervoor natuurlijk, maar wat minder lomp dan de standaard campervariant.

[ Voor 14% gewijzigd door Yucon op 11-11-2018 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mibasa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 18:02
Dan zou je bij zo'n ding uitkomen: https://bals.nl/nl/4/b000...p-230v-ip44-opb-klep.aspx

Edit: met klepje dus

[ Voor 50% gewijzigd door Mibasa op 11-11-2018 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-05 17:12
Daar hebben ze iets voor in Scandinavie (en vast ook hier);
Kleine intake in de grille of bumper -> 230 stopcontact bij de bijrijder. Optioneel een vertakking naar een verwarmingselement voor de motor.

Totale materiele kosten; nog geen 30/40 euro volgens mij.

https://www.biltema.se/Bi...ts/Manuals/40-203_man.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 17:40

Youk

Volvo For Life

Yucon schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:56:
@Youk Pingi werkte hier voor geen meter. Dit was een originele pingi, maar als je denkt dat ik pech gehad heb en die van jou het wel doet zou ik eventueel eens een andere kunnen proberen. Echt nat werd hij namelijk ook niet.

...
Of je pech hebt gehad of niet weet ik niet natuurlijk. Bij mij gaat het om 2 vierdeurs sedans, één uit 1985 en één uit 1994, beide met een schuif/kanteldak. Bij een cabrio kan het misschien net te erg zijn. Heb wel per wagen 2 zakjes liggen. En sinds ik bezig ben met mijn verbouwingen staan deze wagens gewoon buiten omdat mijn garage vol zit met spullen.

Als je toch voor bekabeling gaat, kijk ook eens goed naar de wielkuipen. Bij mijn wagens heb ik daar helemaal onderin een opening zitten afgesloten met rubber doppen. Dit is de standaard plaats voor de bekabeling van een trekhaak naar binnen te krijgen. Als je ook zoiets hebt moet je helemaal niet gaan boren of zo.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosje1962
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2021
In plaats van de de bekende blauwe CEE is stekkers komt er in mn camper een aansluiting uit de AV-techniek:

Afbeeldingslocatie: https://opwegmetboris.files.wordpress.com/2018/09/wp-1538206264760-816351360.jpeg

https://opwegmetboris.wordpress.com/2018/10/03/walstroom-powercon-true1/

De powerCON van Neutrik wordt daar algemeen gebruikt en is erg compact. Er is net een verbeterde 'top' versie die beter bestand schijnt tegen langdurig gebruik buiten.

[ Voor 21% gewijzigd door vosje1962 op 11-11-2018 19:28 . Reden: Link update en foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Yucon schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:01:
Volgens mij heb ik de oplossing :)

[Afbeelding]

Zo'n ding naast de trekhaak monteren. Dat zit niet heel erg in het zicht en dan kan ik de doorvoer naar binnen gewoon netjes boren en afkitten.

edit: wel met klepje ervoor natuurlijk, maar wat minder lomp dan de standaard campervariant.
.. en het leek zo mooi. Je vindt geen mannetjesexemplaren met klepjes omdat de standaard is dat het klepje op het vrouwtje zit. ;(

De stekker van @vosje1962 en het idee van de stekker voor motorverwarming zien er ook als een handige optie uit. Ik zal eens gaan zoeken. En misschien moest ik ook gewoon eens bij een camperzaak naar binnenlopen om te vragen wat het kleinste is dat ze hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucon op 11-11-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje1962
Sla die caravan/camping handel maar over. 😉
In de jachtbouw heb je ook nog wel een compacte oplossing. Daar sluit je het aansluitpunt af met een schroefdop. Het is duurder dan de PowerCon, maar heeft wel IP67 isolatie (de PowerCon is IP65).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Jacht bouw idd. Die hebben wel mooie oplossingen.

En anders rijd even langs de eerste hulp. En kijk hoe de huisarts auto aan de stroom staat.. meestal gebruiken die een kleine plug.

In elk geval niet een groot blauw ding.

Maar wat voor standkachel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Gewoon, een simpel straalkacheltje waarmee je ook bijvoorbeeld een garage verwarmt. Werkt perfect.

[ Voor 32% gewijzigd door Yucon op 11-11-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las het al. Geen standkachel dus. Ik zat al gek te worden door me niet te kunnen bedenken welke dit moest zijn..

Jachtbouw. Of even kijken hoe ze het bij Volvo doen met elektrische kachels in de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kijk eens naar de Defa Warmup lijn. Dit is electrische verwarming, maar heeft ook lossen onderdelen, zoals een compacte 230V aansluiting en bijvoorbeeld een bijpassende 230 contact doos voor in je auto. Systeem kun je ook combineren met straalkachel of een accu-lader. Dit schijnt het systeem te zijn in Scandinavië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Even "voordenken".. je hebt vocht in de auto. Je gaat de auto van binnen verwarmen zodat het vocht wordt opgenomen door de lucht. Maar wat gaat er dan gebeuren met die vochtige lucht? Ga je iets ventileren om het vocht ook kwijt te raken?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Een cabrio kan door allerlei kieren dat vocht wel kwijt :P

En juist omdat het een cabrio is: kan je niet op een plek zo'n platte 220-kabel door een rubber van het dak voeren of zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Weet je zeker dat je dit wil? Gezien het hier in de buurt wel is gebleken dat een stand kachel in de auto niet zo'n heel goed idee is.
https://www.rtvoost.nl/ni...-in-natte-auto-in-Hengelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dat zit hier in Finland gewoon in elke auto. Stekkertje ergens in de voorbumper en elke parkeerplaats heeft een 230v aansluiting (meestal met ingebouwde instelbare timer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Anoniem: 926911 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:42:
Weet je zeker dat je dit wil? Gezien het hier in de buurt wel is gebleken dat een stand kachel in de auto niet zo'n heel goed idee is.
https://www.rtvoost.nl/ni...-in-natte-auto-in-Hengelo
Dat is geen standkachel |:( :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erwin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:44:
[...]

Dat is geen standkachel |:( :9 .
Ja das het probleem nu juist - TS wil ook gewoon een straalkacheltje in de auto parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:33
Een standkachel is een goed idee, een knaken-bouwmarkt-oliebollenbakken-in-de-schuur-op-30-december kacheltje inderdaad niet :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Action heeft van die ontvochtigers die je in de magnetron kan doen. Als je er daarvan een stuk of 10-15 in de auto legt ben je goedkoper uit, misschien dat dat wél werkt. 1tje is niet genoeg uiteraard.

Een kachel in de auto maakt het vocht "airborne". Het kan geen kant op dus creëer je een soort sauna.
Je zal het vocht op een of andere manier ook moeten afvoeren.

Er zijn ook echte standkachels die je kan laten inbouwen. Die gebruiken een klein beetje benzine en verwarmen de auto op een veilige manier. Ook een manier waarop de verzekering niet zo snel kan gaan klagen als het mis gaat.

[ Voor 52% gewijzigd door Fairy op 13-11-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Fairy schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:48:
Action heeft van die ontvochtigers die je in de magnetron kan doen. Als je er daarvan een stuk of 10-15 in de auto legt ben je goedkoper uit, misschien dat dat wél werkt. 1tje is niet genoeg uiteraard.
Mijn Clio 2017 heeft er elke winter zo'n 3 á 4 nodig om de ruiten niet te laten bevriezen in de winter :(
Dealer doet er niets aan ( kan hij niet oplossen )
Dus 4 van die pakjes in de auto, en het blijft (goed) droog van binnen

Wel regelmatig even opwarmen in de magnetron, maar dan weer een paar weken prima zicht

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom niet gewoon een ouderwets verlengsnoer gebruiken (kost maar een paar euro) en die door het raam doen. Het gaat erom dat het vocht weg is toch of moet het ook echt warm zijn? Doordat het raam op een kier staat, heb je ook gelijk een beetje ventilatie, waardoor het vocht ook daadwerkelijk dan weg gaat. Verlies je wel iets warmte, maar of dat belangrijk is...?

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 13-11-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 22:07
eric.1 schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:17:
Daar hebben ze iets voor in Scandinavie (en vast ook hier);
Kleine intake in de grille of bumper -> 230 stopcontact bij de bijrijder. Optioneel een vertakking naar een verwarmingselement voor de motor.

Totale materiele kosten; nog geen 30/40 euro volgens mij.

https://www.biltema.se/Bi...ts/Manuals/40-203_man.pdf
Volgens mij geeft eric.1 hier exact de oplossing die je zoekt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:46:
[...]

Ja das het probleem nu juist - TS wil ook gewoon een straalkacheltje in de auto parkeren.
Klopt, en dat gaat prima. Maar wel een liggend exemplaar. Wat dat echtpaar had gedaan was een smal hoog exemplaar gebruiken en die is waarschijnlijk omgevallen.. en dat gaat het mis.

Verlengsnoer tussen het raam of iets dergelijks wil ik niet.. als het regent wordt het alsnog nat binnen. Ondertussen heb ik op een volvo forum een oproep gedaan of iemand nog zo'n motorverwarming stekker uit een sloopauto heeft liggen. En anders wordt het zo'n powercon aansluiting, maar ik zal in ieder geval foto's plaatsen van het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Yucon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:22:
[...]

Klopt, en dat gaat prima. Maar wel een liggend exemplaar. Wat dat echtpaar had gedaan was een smal hoog exemplaar gebruiken en die is waarschijnlijk omgevallen.. en dat gaat het mis.

Verlengsnoer tussen het raam of iets dergelijks wil ik niet.. als het regent wordt het alsnog nat binnen. Ondertussen heb ik op een volvo forum een oproep gedaan of iemand nog zo'n motorverwarming stekker uit een sloopauto heeft liggen. En anders wordt het zo'n powercon aansluiting, maar ik zal in ieder geval foto's plaatsen van het resultaat.
Ik weet niet hoe veel haast je hebt, maar ik woon in Finland en daar liggen die stekkers gewoon bij de automaterialenzaak in universele vorm. Kan best even kijken en er wellicht een naar je opsturen. Die zitten echt in elke auto, niet alleen in Volvo's (hier dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 16:28

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb zoiets ook opgelost (nou ja, ben van plan) voor een acculader met een powercon aansluiting. Is relatief klein en kan wat hebben.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:43:
[...]

Ik weet niet hoe veel haast je hebt, maar ik woon in Finland en daar liggen die stekkers gewoon bij de automaterialenzaak in universele vorm. Kan best even kijken en er wellicht een naar je opsturen. Die zitten echt in elke auto, niet alleen in Volvo's (hier dan)
Serieus? :D

Zou je eens willen kijken? Je ziet ze in nederland voornamelijk op van oorsprong scandinavische auto's zoals volvo. Maar als je bij de dealer een nieuwe haalt is het prijskaartje ook volvo en loop je compleet leeg. Als je op de verpakking een connectornaam ziet staan heb ik misschien ook iets om hier gericht te zoeken.

Vanavond ga ik ook thuis nog eens goed googlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Yucon schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:55:
[...]

Serieus? :D

Zou je eens willen kijken? Je ziet ze in nederland voornamelijk op van oorsprong scandinavische auto's zoals volvo. Maar als je bij de dealer een nieuwe haalt is het prijskaartje ook volvo en loop je compleet leeg. Als je op de verpakking een connectornaam ziet staan heb ik misschien ook iets om hier gericht te zoeken.

Vanavond ga ik ook thuis nog eens goed googlen.
Dit is een compleet kitje van bekabeling:

https://www.motonet.fi/fi...liittimella-10175m-460750

En hier kan je een beetje door de catalogus van die shop heen scrollen betreft die bekabeling.

https://www.motonet.fi/fi...mittimet-ja-tarvikkeet?mm

en ehh... die interieurverwarming die daar dus ook tussen staat is goedgekeurd en een stuk veiliger, aka gemaakt voor het doel dat jij zoekt. Echt, overweeg het eens, want het is een stuk goedkoper dan een afgebrande cabrio :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 11:06
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:05:
[...]

Dit is een compleet kitje van bekabeling:

https://www.motonet.fi/fi...liittimella-10175m-460750

En hier kan je een beetje door de catalogus van die shop heen scrollen betreft die bekabeling.

https://www.motonet.fi/fi...mittimet-ja-tarvikkeet?mm

en ehh... die interieurverwarming die daar dus ook tussen staat is goedgekeurd en een stuk veiliger, aka gemaakt voor het doel dat jij zoekt. Echt, overweeg het eens, want het is een stuk goedkoper dan een afgebrande cabrio :+
En dat voor 16 Euro (ex shipping natuurlijk): https://www.motonet.fi/fi...9/Sisatilalammitin-1050-W

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 16:56
En laat je die kachel dan continue aan? Dan is een garagebox huren al snel voordeliger dan de elektra van die kachel.
En daarbij moet je voor die kachel wel 220V in de buurt hebben.

Je zou ook een simpele dieselverwarming kunnen kiezen. Die kun je desnoods voorzien van een afstandsbediening om te schakelen en verbruiken relatief weinig (en zijn volgens mij zelfs voordeliger in verbruik dan een elektrische kachel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
Dit vliegt echt niet zomaar in brand. Het is ongeveer zoiets als als deze; https://www.motonet.fi/fi...9/Sisatilalammitin-1050-W en ook met een thermische beveiliging. Binnenshuis is het immers ook niet heel wenselijk als hij spontaan in brand vliegt.. Omdat een of andere josti het klungelig heeft aangepakt wil nog niet zeggen dat ik van plan was m'n auto met open vuur te ontdooien. :)

Verder zit hij gewoon op een tijdschakelklok. Bij stevige vorst gaat hij drie kwartier voor vertrek aan en tegen wat condens een kwartier vantevoren. Auto staat op de oprit, stopcontact zit er een meter vandaan.

Alle opties op een rijtje gezet lijkt powercon wat prijs/kwaliteit betreft de beste keus. Die heb ik dus besteld. Dank voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje1962
Anoniem: 320788 schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:50:
....
En anders rijd even langs de eerste hulp. En kijk hoe de huisarts auto aan de stroom staat.. meestal gebruiken die een kleine plug.
...
Die (ambulances en andere hulpdiensten) hebben een kleine plug achter het portier van de bestuurder zitten.
De plug op een plaatje dat met kit op de carrosserie zit (kit vult de ronde vorm van de carrosserie op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vosje1962 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:02:
[...]

Die (ambulances en andere hulpdiensten) hebben een kleine plug achter het portier van de bestuurder zitten.
De plug op een plaatje dat met kit op de carrosserie zit (kit vult de ronde vorm van de carrosserie op).
Umm. Ja tenzij het een Volvo is.... En de huisartswsgen die ik ken was een XC90... Dus die zal het wel fabrieksaf hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
.. en hij zit er op! Bedankt allemaal :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/SM0uqIB_tehiP7o5srStP1mLepVaNMX8Ady5-32RGX1ZP4gQ0vqUdM9Sn_dxmW6he32TJwUFkl18hqW28_hIYu3G5EYSSA0CncAuaOQ8PbDDySR7aoe9pA6eRlXOkAb62GrpMarWj3x28v_iivAJGa2ylrrBz5QmgPOsxelyQb_uiJvQDetJC_ojI0-Otgytaq9gaxE9zz6lCs-T7yZmPAPZKpoksFrOeEniD69dTZ2y94QmP7T9QK2mpg0XjegtMfdAH5yFGMopylmHi-PZWEZmaptzN4V7PrnRJGfnrlm_bSDt8K8ry3chqirofx7scq6Wx1pqwLUoqcyLTgjig6VcS2NTUh9phSzaICWU_28m39Ts9JvbcVo_ExfFfmAs8kinC5D0MNJzY_9v52v9dnHAQ8yPpw6gnMc2rO7UeVGfj7cavdv7ktj-DVx8m0i8TAstDqNLcNdt8fFxgp_2-RX2GY_54Ud-jkRDXzK4vxanyPFNo02fLKdpgEKUH3bRrjI2k8MtPu6kbBq6P8COx6CXGQ-DhlN3wHWyb60ppbKKEIAhA7qPjPK2t8QE_FH4umBxzUjHx5tW2C0Q9MduRb8l_xwvrOvh-Kch7Lkvg8OF-26Ohg_rnqOqIxfHydaC3C25v4pLrnY5VP31XsnktOEG=w494-h658-no

De binnenkant is verder niet zo spannend, gewoon een normale verlengsnoerstekker die door de bandenbak naar binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosje1962
Widow schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:00:
Even "voordenken".. je hebt vocht in de auto. Je gaat de auto van binnen verwarmen zodat het vocht wordt opgenomen door de lucht. Maar wat gaat er dan gebeuren met die vochtige lucht? Ga je iets ventileren om het vocht ook kwijt te raken?
Ventileren is essentieel.
In de winter stook ik de kou er uit voor vertrek. In de tussentijd gaat de zijdeur regelmatig even open waarbij de warme vochtige lucht er even uit vliegt.
Maar met de voorramen op een kier lukt t ook prima... Je moet die warme vochtige lucht kwijt.

Bij gewoon gebruik van een auto voer je 'automatisch' lucht aan en blaas je (dus) vochtige lucht de auto uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:20
Een pingi ontvochtiger is sterk af te raden omdat de buitenkant zeer snel scheurt waardoor alle witte bolletjes eruit vallen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:28
BadEendTerror schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:33:
Een pingi ontvochtiger is sterk af te raden omdat de buitenkant zeer snel scheurt waardoor alle witte bolletjes eruit vallen. :(
Hoe definieer jij 'zeer snel' en bij hoeveel exemplaren heb je dat al meegemaakt ? Wij hebben er tijdenlang twee in gebruik gehad, geen enkel probleem. Die beestjes zitten best stevig in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Laat me raden, dat heb je vanochtend ontdekt en vanavond kun je gaan zuigen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 16:50
Ik gebruik er al 3 jaar één, inmiddels veranderd de kleur van de indicator niet heel erg meer maar qua structurele integriteit zit deze nog prima in elkaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Yucon schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:30:
M'n vrouw heeft een wat oudere cabrio, en hoewel hij niet echt lekt is hij in de winter vaak wat vochtig van binnen. Dat komt ook omdat ze hem relatief weinig gebruikt en dan ook meestal nog voor korte stukjes. Dit wil ik oplossen door er een elektrisch kacheltje in te leggen, en dat wil ik dan in een stopcontact dat op de muur van het huis zit insteken.

Nu gaat dat heel goed, maar er is 1 probleem: hoe krijg ik op een nette manier 220v in de auto? Een snoer tussen de deur door werkt niet want dat wordt kapot geknipt door de deur of het kofferdeksel. In het verleden heb ik het wel eens met een platte 3 aderige kabel gedaan en dat gaat wel want die is dunner, maar dat is maar enkel geisoleerd dus geen goede oplossing.

Heeft iemand een goed idee? Op een personenauto zo'n camperaansluiting maken is natuurlijk ook niet iets waar je op zit te wachten.

[Afbeelding]

Op dit moment denk ik dat ik een deuk van een centimeter in het metaal van het 'kofferbak-kozijn' ga maken zodat er wel een kabel tussendoor past. Op het blauwe kruisje dus.

[Afbeelding]

Maar dat vind ik ook maar een matige oplossing. Heeft iemand misschien een beter idee?

wat betreft de veiligheid: meestal zijn dit soort kacheltjes staand en kunnen ze omvallen, maar dit is een soort schoenendoos model en hij ligt dus al. In dat opzicht ben ik niet bang dat de auto erdoor in brand zou vliegen
@ts werkt dit nog steeds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
wd200 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:25:
[...]

@ts werkt dit nog steeds ?
Ja het werkte top, alleen hebben we de auto niet meer. De vervangende was geen cabrio en daar heb ik de moeite niet bij gedaan. Maar het is een dikke aanrader. De verbinding hebben we uiteindelijk via een powercon connector gemaakt.

Eigenlijk wel een goede reminder om het alsnog in de opvolger te gaan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zit hier nog even naar te kijken, maar wat ik me wel afvraag, ben je nooit per abuis weggereden zonder het af te koppelen? Elektrische auto's die aan de lader staan zijn zo slim om niet te kunnen rijden als de stekker er nog inzit, maar een standkacheltje is een ander verhaal. 1x vergeten en je trekt alles kapot (tenzij er een breeklijn inzit ergens.
Pagina: 1