Hallo allemaal,
Eind van de maand ga ik overstappen van een i7 4790k machine naar Ryzen. (sinds 10 jaar AMD weer
)
- Ryzen 2700x
- Asus ROG Crosshair VII Hero
- Een n.n.t.b M2 SSD
De case, PSU, en een GTX 1080ti heb ik zelf nog van een oude build.
Het enige wat ik nog nodig heb is DDR4 geheugen. Daar gaat het nu dus om:
Wat wil je doen met je nieuwe RAM?
Gamen op1440p ultra, het opnemen hiervan met Shadowplay,en video editing van dit 1440p materiaal.
Wat mag het gaan kosten?
Tussen 150-220 eur als het kan. Indien een nog hogere meerprijs gerechtvaardigd kan worden is dat ook prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie bovenaan de post. (de GTX1080ti en case/PSU)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB DDR4
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik niet, maar het Ryzen platform wel
RGB hoeft niet. Liever niet zelfs.
Ga je overklokken?
Het liefst niet. Mijn voorkeur is eigenlijk out of the box erin prikken en werken. Dus ook mbt timings e.d. Een XMP profiel instellen zal denk ik nog wel gaan lukken, maar van timings e.d. heb ik echt geen kaas gegeten.
Wat verwacht je van ons?
Het liefst iemand die een 2700x heeft (en een zelfde mobo zou helemaal geweldig zijn) en mij kan vertellen
wat voor RAM hij/zij gebruikt heeft en waarom. Ik lees namelijk ontzettend veel over Ryzen 2 RAM en dat je toch wel minimaal 3200mhz nodig hebt om de CPU optimaal te kunnen bedienen.
Ook zou het beste 2 sticks zijn ivm dual channel, en is er ook nog zoiets als Ryzen certified RAM?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Eind van de maand ga ik overstappen van een i7 4790k machine naar Ryzen. (sinds 10 jaar AMD weer
- Ryzen 2700x
- Asus ROG Crosshair VII Hero
- Een n.n.t.b M2 SSD
De case, PSU, en een GTX 1080ti heb ik zelf nog van een oude build.
Het enige wat ik nog nodig heb is DDR4 geheugen. Daar gaat het nu dus om:
Wat wil je doen met je nieuwe RAM?
Gamen op1440p ultra, het opnemen hiervan met Shadowplay,en video editing van dit 1440p materiaal.
Wat mag het gaan kosten?
Tussen 150-220 eur als het kan. Indien een nog hogere meerprijs gerechtvaardigd kan worden is dat ook prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie bovenaan de post. (de GTX1080ti en case/PSU)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB DDR4
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik niet, maar het Ryzen platform wel
Ga je overklokken?
Het liefst niet. Mijn voorkeur is eigenlijk out of the box erin prikken en werken. Dus ook mbt timings e.d. Een XMP profiel instellen zal denk ik nog wel gaan lukken, maar van timings e.d. heb ik echt geen kaas gegeten.
Wat verwacht je van ons?
Het liefst iemand die een 2700x heeft (en een zelfde mobo zou helemaal geweldig zijn) en mij kan vertellen
wat voor RAM hij/zij gebruikt heeft en waarom. Ik lees namelijk ontzettend veel over Ryzen 2 RAM en dat je toch wel minimaal 3200mhz nodig hebt om de CPU optimaal te kunnen bedienen.
Ook zou het beste 2 sticks zijn ivm dual channel, en is er ook nog zoiets als Ryzen certified RAM?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.