Toon posts:

Lage uploadspeed uit het niets (powerline)

Pagina: 1
Acties:

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-07-2021
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik ineens een lage uploadspeed, minstens de helft langzamer hoe het hoort te zijn. Belangrijk om te vermelden is dat ik gebruikmaak van een powerline netwerk, dus via het stroomnet. Hierin lijkt niks veranderd te zijn op het eerste oog en het heeft altijd goed gewerkt.

Via mn Ziggo Connectbox krijg ik de volgende melding:

Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Wat heb je al geprobeerd? Modem opnieuw gestart? Powerline eruit gehaald en er weer in gedaan? Computer opnieuw opgestart? Iets?

The devil is in the details.

• RikN89
Hahn schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:13:
Wat heb je al geprobeerd? Modem opnieuw gestart? Powerline eruit gehaald en er weer in gedaan? Computer opnieuw opgestart? Iets?
Ja, dit heb ik allemaal geprobeerd en geen resultaat. Dat is ook het enige wat ik nu volgens mij kan doen, of zijn er nog meer mogelijkheden?

[Voor 13% gewijzigd door RikN89 op 11-11-2018 15:14]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Je Ziggo Connectbox geeft een aantal mogelijke redenen, heb je die al gecheckt? Wat haal je als je niet via de Powerline werkt?
RikN89 schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:14:
[...]

Dat is ook het enige wat ik nu volgens mij kan doen, of zijn er nog meer mogelijkheden?
Er zijn meer dan genoeg dingen die je zou kunnen doen natuurlijk. Drivers updaten, alles resetten, zonder Powerline testen, netwerkkabels vervangen/testen...

[Voor 59% gewijzigd door Hahn op 11-11-2018 15:17]

The devil is in the details.

• RikN89
Hahn schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:16:
Je Ziggo Connectbox geeft een aantal mogelijke redenen, heb je die al gecheckt? Wat haal je als je niet via de Powerline werkt?

[...]

Er zijn meer dan genoeg dingen die je zou kunnen doen natuurlijk. Drivers updaten, alles resetten, zonder Powerline testen, netwerkkabels vervangen/testen...
Mn drivers zijn volgens mij allemaal up to date. Zonder powerline kan ik wel even proberen maar dan moet ik mn hele verplaatsen :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee