Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

2 uitgangen transformator ongelijk belasten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07:29
Momenteel ben ik thuis alle halogeenspots aan het vervangen voor Led varianten en zit een dimbare groep van 3 spots waar voorheen 2 transformatoren voor werden gebruikt:
- Ereatronic waarop 1 halogeenspot + 230v doorgelust naar:
- Halotronic HTM 70 waarop 2 spots zijn aangesloten.

De Ereatronic trafo werkt niet meer lekker en moet dus weg, is het mogelijk om alleen de Halotronic te blijven gebruiken? Ik zou dan op de ene uitgang 2 ledspots aansluiten en op de andere uitgang slechts 1.

De halotronic is ongelijk te belasten, het is namelijk ook mogelijk slechts 1 uitgang te gebruiken bijkt uit de specificatie. Echter is deze trafo ook ongelijk te belasten als beide uitgangen worden gebruikt? Of zal ik dan een extra weerstand moeten plaatsen op de 2e poort (is natuurlijk niet wenselijk gezien energieverbruik).

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Alle reacties

• Comp-Freak
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 30-05 13:39
In een van de PDFs op de website van Osram (Installatie aanwijzingen 334738_HALOTRONIC – Manual) staat het volgende:
The maximum load of the transformer
can be connected to any of the lampside
terminal pairs (except HTL 225)
Kan verder ook geen aanwijzingen vinden dat de twee uitgangen gescheiden zijn van elkaar. Lijkt er dus op dat je zelf mag weten hoe je het aansluit, zolang je maar een load hebt tussen de 20 en 70 watt totaal over beide aansluitingen opgeteld.

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 23:25

SA007

Moderator Tweaking
Trafo's hebben in de regel geen probleem met ongelijke belasting.
Dus tenzij je hier een hele bijzondere te pakken hebt (onwaarschijnlijk) is er niks aan de hand zolang je binnen de maximale belasting van de trafo blijft.

Zou me bij het vervangen van halogeen door leds op een trafo eerder zorgen maken over een te lage belasting waardoor de spanning te hoog wordt en de levensduur van de leds flink ingekort wordt.

Klok is stuk :(

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07:29
Dank voor de reactie heren! Inmiddels is alles aangesloten en werkt als een zonnetje.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True