• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 17:21
Goedemiddag, ik heb een kraken x62 die ik wil monteren in mijn fractel design R6 tempered glass kast.

Daarvoor moet ik het paneel waar je de harde schijven in hangt los monteren, twee schroeven aan de voorkant, twee aan de onderkant. en tweee aan de zijkant boven. Dan ontstaat de zogenaamde open layout.

de voorkant en zijkant krijg ik los... de onderkant echter... zijn de schroeven van kapot gegaan , althans van 1 in ieder geval, met dezelfde schroevendraaier gedaan als de andere 4 en is het zelfde formaat.

is het nu verstandig om de schroeven voorzichtig uit te boren zodat het paneel los kan en dan twee kleine schroeven aan vragen bij fractel design ? aan de achterkant kan ik dan alles weer monteren , en desnoods even een gat om te schroeven open laten tot ik de schroeven binnen heb.

Baal hiervan als een stekker kan nu niet verder met bouwen, 1 schroev is nu dolgedraaid , en de ander wil ook niet echt los...

Kortom advies gevraagd.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-02 01:47

djunicron

*click-swoosh-thud*

Je kan prima in de "Standard" layout een X62 plaatsen. Ik heb ook een 280 rad voorin zitten met HDD's in normale opstelling.

Bij mijn case zit ook één van de schroefdraden aan de onderkant niet lekker, gebeurt vaker, het is een ronding voor stevigheid waar ze schroefdraad doorheen tappen... tja.

Als je zorgt dat je ze opvangt kan je ze als ze toch al dol zijn van binnen waarschijnlijk wel eruit tikken. Uitboren is ook prima.

Zeker als je toch standard blijft en rad plaatst, kan je prima af zonder de onderste schroeven, mits je wellicht de case met veel HDD's erin gaat vervoeren met regelmaat.

In de open configuratie, zit de plaat stevige vast aan de moederbord tray en is de arm van de kracht van het gewicht van de HDD's veel kleiner. Ook geen ramp dus naar mijn mening. Volgens mij heb je overigens nog extra schroefjes erbij gekregen, die voor SSD's passen volgens mij?

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 17:21
probleem is opgelost, topic kan dicht

Overigens komt de radiator net niet passend bij een R6 vanwege de plaat aan de voorkant , balen dat onderkant dus niet los kon door een te harde montage in de fabriek..

Heb mijn x62 omgeruild voor een x52 en voor de rest zeer tevreden over de kast.

Nu nog wel wat uitzoeken over aansluitingen van de fans... fractel geeft op hun site bij de faq lopen ze beetje achter..

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee