Toon posts:

Stille beamer voor slaapkamer (max EUR 1000)

Pagina: 1
Acties:
  • 7.037 views

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 16:11
De titel zegt het al: ik ben op zoek naar een stille beamer voor de slaapkamer. Aangezien de beamer boven mijn / ons hoofd zal komen hangen, is de hoeveelheid geluid die de beamer maakt voor mij een heel belangrijke factor.

Uiteraard ben ik zelf al flink aan het zoeken geweest naar tests, alleen komt daar voor mij nog geen eenduidig beeld naar voren. Bovendien is niet altijd duidelijk of het geluid daadwerkelijk is gemeten of dat men afgaat op de specs (waarmee volgens mij nogal eens gerommeld wordt). Daarnaast wordt er soms weer enkel afgegaan op een ecomodus (zie bijvoorbeeld deze youtube-video waar de Optoma HD142X het beste scoort: YouTube: Top 10 low noise / whisper quiet portable home projectors 2018)

In deze test (http://www.gadgetreview.c...t-home-theater-projectors) wordt bij de de twee Optoma beamers aangegeven dat ze behoorlijk stil zijn (wederom de HD 142X en de Optoma HD29Darbee), maar de BENQ HT3050 is volgens mij de stilste uit de test.

De Sony Sony HW45ES zie ik ook nog wel eens voorbij komen, maar die vind ik met EUR 2000 weer wat te duur.

Iemand nog tips?

Even wat verdere achtergrond:
- Budget voor beamer zelf: EUR 1000 (liever goedkoper, maar tegelijkertijd ook geen keiharde bovengrens)
- Gebruik: films en tv kijken
- 1080p is volgens mij voldoende
- Afstand beamer tot nog te kopen projectiescherm is ongeveer 2,50m
- Zal meestal 's avonds kijken, dus dan is het niet superlicht in slaapkamer. Verder kunnen de gordijnen natuurlijk dicht. Ondanks verduisterende gordijnen is het dan geen batcave ;) Bovendien wil ik ook wel overdag kunnen kijken, zonder het te hoeven verduisteren.
- Input: zal een chrome cast worden
- Geluid wil ik extern doen (moet ik nog over nadenken hoe dan)
- Geluid is belangrijkste, maar dat betekent niet dat beeld dus ondermaats kan zijn.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 20:19

Polycom

Poes van goud

Waarom niet gewoon een TV? Je hebt voor €1000,- een 55" OLED tv.

• Oscar Mopperkont
En voor 1500 heb je zelfs een 75" tv. Heb ik ook naar gekeken, maar vinden we lelijk op de slaapkamer.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:37

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Oscar Mopperkont

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Oscar Mopperkont schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:06:
[...]

Waaruit blijkt dat deze stil is?
Aangezien hij niet boven je hoofd hangt heb ik daar niet specifiek naar gekeken. Maar er schijnt wel een Buzz in te zitten na nader onderzoek.

[Voor 11% gewijzigd door Dwarlorf op 11-11-2018 16:26]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 14:32
Beamers zijn van zichzelf gewoon redelijke geluidsbronnen omdat de ventilators de warme lamp moeten afkoelen, en die luchtverplaatsing brengt geluid met zich mee. Ik heb zelf de BenQ W1110, die was iets groter dan het vorige model en daardoor is die ook wat stiller. Echter, het is alsnog best wat geluid van de beamer als je die dicht bij je hebt staan.
Hoewel de dB-schaal logaritmisch is denk ik niet dat je echt gigantisch veel verschil zal vinden in beamers waarbij je praktisch gezien écht dat verschil gaat merken. Ik had ook zo'n Optoma kort getest (zou de normale 142 kunnen zijn) en die maakte meer geluid dan de W1110, ja, maar dan zeg maar 110% tov 100%.

Bij BenQ is HT trouwens de naam voor de Amerikaanse lijn, hier worden ze rebranded naar andere typenummers.

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver

• Oscar Mopperkont
Dwarlorf schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:23:
[...]

Aangezien hij niet boven je hoofd hangt heb ik daar niet specifiek naar gekeken. Maar er schijnt wel een Buzz in te zitten na nader onderzoek.
Aha. Op die fiets. Thx voor uitzoeken :)

Moet wel zeggen dat boven bed hangen enige optie is, omdat scherm aan voeteneinde bed komt. Dus ergens anders plaatsen zit de oplossing niet in.

• Oscar Mopperkont
MacorgaZ schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:31:
Beamers zijn van zichzelf gewoon redelijke geluidsbronnen omdat de ventilators de warme lamp moeten afkoelen, en die luchtverplaatsing brengt geluid met zich mee. Ik heb zelf de BenQ W1110, die was iets groter dan het vorige model en daardoor is die ook wat stiller. Echter, het is alsnog best wat geluid van de beamer als je die dicht bij je hebt staan.
Hoewel de dB-schaal logaritmisch is denk ik niet dat je echt gigantisch veel verschil zal vinden in beamers waarbij je praktisch gezien écht dat verschil gaat merken. Ik had ook zo'n Optoma kort getest (zou de normale 142 kunnen zijn) en die maakte meer geluid dan de W1110, ja, maar dan zeg maar 110% tov 100%.

Bij BenQ is HT trouwens de naam voor de Amerikaanse lijn, hier worden ze rebranded naar andere typenummers.
Thx. Allebei nuttig om te weten. Maw: als ie maar in de categorie stillere beamer zit, zou jij zeggen?

Verder ook nuttig om te weten van BenQ. Die komen vaak goed uit testen en dan dacht ik telkens: shut, niet in NL te krijgen. Maar wel dus :)

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Gezien je afstand denk ik dat je eerst moet kijken naar de throwrange. Uit alle beamers die je dan overhoud kan je de stilste kiezen.

Ik heb een benq w1050 gekocht. Echter had ik 3.5 meter afstand voor 100 inch. Niet stil maar weinig storend verder.

[Voor 30% gewijzigd door DaTimMan op 12-11-2018 16:51]

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Oscar Mopperkont schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:06:
[...]

Waaruit blijkt dat deze stil is?
<32 dB volgens de fabrikant

• Oscar Mopperkont
Ok. Thx. Dat is op basis van specs dus best wel hoog nog. Er zijn er genoeg diebtich wel 5dB of meer, minder geluid produceren. Dat zou je denk ik nog wel aan verschil kunnen merken.

• Oscar Mopperkont
Zo. Heb eindelijk een redelijk goede test gevonden:

https://www.techgearlab.c...ome-office/best-projector

Daarin scoort de BenQ HT2050a niet alleen het best overall, maar is ook de meest stille beamer. In Europa heet ie volgens mij de W1120.

Denk dat dat hem dus gaat worden :)

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:25
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:03:
Zo. Heb eindelijk een redelijk goede test gevonden:

https://www.techgearlab.c...ome-office/best-projector

Daarin scoort de BenQ HT2050a niet alleen het best overall, maar is ook de meest stille beamer. In Europa heet ie volgens mij de W1120.

Denk dat dat hem dus gaat worden :)
Ik heb gelezen dat bij 1080p 50hz de beamer veel geluid gaat maken.
Bij 60hz is er geen probleem.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:37

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee