Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een upgrade voor mijn huidige build
Ik ben op zoek naar CPU, aftermarket koeler, mobo en geheugen. Mijn huidige i5 2500k is na 7 jaar aan vervanging toe. Aangezien Intel CPU's nu absurd geprijsd zijn ben ik van plan de overstap te maken naar het rode kamp.
Ik gebruik mijn desktop voornamelijk om te gamen, doe vooralsnog niet aan videobewerking maar neem wel regelmatig gamefootage op. Sluit niet uit dat ik hier ooit iets mee ga doen.
Mijn huidige videokaart wordt achtergehouden door mijn 2500k. Met de aankomende release van Battlefield 5 vind ik het tijd voor een upgrade.
EDIT: niet onbelangrijk.Gamen op 1080p 144Hz.
Wat is je budget?
Tussen de 600 en 650 euro, aangezien ik een aantal componenten van mijn oude build meeneem.
Wat ik meeneem:
- MSI 1070 ti 8gb
- Crucial M4 120gb
- Crucial MX500 512gb
- 1TB HDD van Samsung (geloof ik), is al een oudje
- OCZ ModXstream pro 500W voeding (geloof ik, op moment niet bij mijn systeem om te checken) --> deze heb ik ook al een triljoen jaar. Nog geen tekenen van overlijden. Misschien wel tijd om te vervangen binnen aanzienlijke tijd
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen ervaring met AMD maar gezien Intel belabberd geprijsd is stap ik over. De Ryzen gen 2 serie vind ik zeer interessant. Verder heb ik gelezen dat de Gigabyte moederborden vermeden moeten worden. Blijft voor mij Asus, MSI en Asrock over.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor de upgrade kijk ik naar de gen 2 versies van Ryzen, de 2600X en 2700X. Qua gaming zijn de prestaties tussen beide vrijwel gelijk.
Ik ben niet van plan om meteen te overklokken, echter zou ik wel graag de optie hiertoe willen hebben.
Wat ik echter niet goed begrijp is hoe B450 en X470 zich tot elkaar verhouden.
B450 is gelijk aan X470 maar minder uitgebreid qua aansluitmogelijkheden?
In eerste instantie koos ik, vanwege de hardware.info vergelijkingsreview, voor de Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming, maar na slechte ervaringen op het forum van deze gedachte gestapt.
Mobo dat ik overal tegen kwam was deze:
pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
Heb ik hiermee dezelfde mogelijkheid om in de toekomst eventueel te overklokken, in vergelijking met X470?
Het geheugen heb ik op aanraden van meerdere mensen in de fora uitgekozen:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Qua processorkoeling ga ik voor een +- 20-30 euro luchtkoelertje.
Ik zou graag willen weten of mensen betere ideeën hebben voor een upgrade van mijn pc.
Overzicht:
Ik zoek een upgrade voor mijn huidige build
Ik ben op zoek naar CPU, aftermarket koeler, mobo en geheugen. Mijn huidige i5 2500k is na 7 jaar aan vervanging toe. Aangezien Intel CPU's nu absurd geprijsd zijn ben ik van plan de overstap te maken naar het rode kamp.
Ik gebruik mijn desktop voornamelijk om te gamen, doe vooralsnog niet aan videobewerking maar neem wel regelmatig gamefootage op. Sluit niet uit dat ik hier ooit iets mee ga doen.
Mijn huidige videokaart wordt achtergehouden door mijn 2500k. Met de aankomende release van Battlefield 5 vind ik het tijd voor een upgrade.
EDIT: niet onbelangrijk.Gamen op 1080p 144Hz.
Wat is je budget?
Tussen de 600 en 650 euro, aangezien ik een aantal componenten van mijn oude build meeneem.
Wat ik meeneem:
- MSI 1070 ti 8gb
- Crucial M4 120gb
- Crucial MX500 512gb
- 1TB HDD van Samsung (geloof ik), is al een oudje
- OCZ ModXstream pro 500W voeding (geloof ik, op moment niet bij mijn systeem om te checken) --> deze heb ik ook al een triljoen jaar. Nog geen tekenen van overlijden. Misschien wel tijd om te vervangen binnen aanzienlijke tijd
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen ervaring met AMD maar gezien Intel belabberd geprijsd is stap ik over. De Ryzen gen 2 serie vind ik zeer interessant. Verder heb ik gelezen dat de Gigabyte moederborden vermeden moeten worden. Blijft voor mij Asus, MSI en Asrock over.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor de upgrade kijk ik naar de gen 2 versies van Ryzen, de 2600X en 2700X. Qua gaming zijn de prestaties tussen beide vrijwel gelijk.
Ik ben niet van plan om meteen te overklokken, echter zou ik wel graag de optie hiertoe willen hebben.
Wat ik echter niet goed begrijp is hoe B450 en X470 zich tot elkaar verhouden.
B450 is gelijk aan X470 maar minder uitgebreid qua aansluitmogelijkheden?
In eerste instantie koos ik, vanwege de hardware.info vergelijkingsreview, voor de Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming, maar na slechte ervaringen op het forum van deze gedachte gestapt.
Mobo dat ik overal tegen kwam was deze:
pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
Heb ik hiermee dezelfde mogelijkheid om in de toekomst eventueel te overklokken, in vergelijking met X470?
Het geheugen heb ik op aanraden van meerdere mensen in de fora uitgekozen:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
Qua processorkoeling ga ik voor een +- 20-30 euro luchtkoelertje.
Ik zou graag willen weten of mensen betere ideeën hebben voor een upgrade van mijn pc.
Overzicht:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 216,- | € 216,- |
1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 149,- | € 149,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,05 | € 25,05 |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 140,50 | € 140,50 |
1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 63,- | € 63,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 593,55 |