Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Blokeer spotify connect van extern

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 15:38
Ik heb verschillende spotify connect ingeschakelde speakers, werkt prima. Nu hebben wij wel is gasten over de vloer die via spotify een nummertje opzetten. Ook helemaal goed. Deze gasten zijn dan verbonden aan onze WiFi.

Echter komt het vaak voor dat als deze gasten de volgende dag weer thuis zijn, ze nog steeds muziek kunnen afspelen op onze speakers. Ze zien niet alle speakers maar wel degene waar ze op afgespeeld hadden.

Eigenlijk wil ik dat dus niet. Als ze verbonden zijn met de WiFi vind ik het prima. Maar, als de verbinding met WiFi verbroken is, dan gewoon niet meer.

Ik kan dit echter nergens vinden hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Zag wel iets met een TCP poort, maar er zal toch een degelijke oplossing voor moeten zijn?

Beste antwoord (via Sa1 op 12-11-2018 10:00)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:25

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sa1 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:36:
[...]

Al met al een voor mij niet gewenste situatie.
Yup. 't Is gewoon lek, dat spotify connect. Want alle connecties lopen via de spotify servers.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 07:38
Herkenbaar! Ik heb geen oplossing voor je, maar ik heb hetzelfde probleem (waarbij m'n vriendin vanuit haar huis besloot om de Star Wars 'Imperial March' aan te zetten bij mij...).

In mijn geval gaat het om Spotify Connect als onderdeel van een Squeezebox Server installatie op een eigen servertje. In de settings heb ik in elk geval nog niet direct iets gevonden wat verbindingen van buiten blokkeert.

Vind het ook een vreemd probleem. Het is niet iets met openstaande poorten volgens mij, want in de router heb ik niets open gezet hiervoor. Het lijkt mij dus dat als er eenmaal een verbinding is opgezet, deze in stand blijft.

Dus heb geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem. Ben wel benieuwd: wat voor apparatuur draait Spotify bij jou op?

• BastiaanCM
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08:52
Ik denk dat de makkelijkste oplossing is om een 'guest' netwerk aan te maken voor al je gasten. Sommige routers ondersteunen dat gewoon: een tweede beveiligd wifi netwerk met ander wachtwoord. Is eigenlijk sowieso veiliger ook voor jou.

edit: ah ik had een deel over het hoofd gezien, dom.. Nouja, je zou je gasten dan via een apparaat van jou spotify laten bedienen..

[Voor 23% gewijzigd door BastiaanCM op 11-11-2018 15:17]

• Sa1
vanaalten schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:07:
Herkenbaar! Ik heb geen oplossing voor je, maar ik heb hetzelfde probleem (waarbij m'n vriendin vanuit haar huis besloot om de Star Wars 'Imperial March' aan te zetten bij mij...).

In mijn geval gaat het om Spotify Connect als onderdeel van een Squeezebox Server installatie op een eigen servertje. In de settings heb ik in elk geval nog niet direct iets gevonden wat verbindingen van buiten blokkeert.

Vind het ook een vreemd probleem. Het is niet iets met openstaande poorten volgens mij, want in de router heb ik niets open gezet hiervoor. Het lijkt mij dus dat als er eenmaal een verbinding is opgezet, deze in stand blijft.

Dus heb geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem. Ben wel benieuwd: wat voor apparatuur draait Spotify bij jou op?
Ik heb een aantal Sonos Play 1 boxen, maar ook een vaste pc en een receiver. Alles is via Spotify Connect aan te sturen, wat overigens erg prettig werkt.

Ook ik heb nix in m'n router hiervoor ingericht, daarom denk ik dat het blokkeren van een inkomende TCP verbinding ook niet gaat werken omdat het terugkomende verkeer over het algemeen een random poort is met dit soort dingen.

Het is ook alleen met de systemen die je als laatste gebruikt hebt. Wij hebben bijvoorbeeld een veranda waar we zaterdag avond nog wel is een feestje geven. Veel slechte muziek wordt er dan gedraaid. De volgende dag als iemand wakker wordt en weer spotify wilt gaan luisteren, staat deze veranda box gewoon nog geselecteerd en gaat keurig afspelen wat je wilt. Gaan ze echter over naar een eigen box bij hun thuis, dan komen ze meestal er niet meer terug op bij ons. Maar, soms ook wel.

• Sa1
BastiaanCM schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:15:
Ik denk dat de makkelijkste oplossing is om een 'guest' netwerk aan te maken voor al je gasten. Sommige routers ondersteunen dat gewoon: een tweede beveiligd wifi netwerk met ander wachtwoord. Is eigenlijk sowieso veiliger ook voor jou.

edit: ah ik had een deel over het hoofd gezien, dom.. Nouja, je zou je gasten dan via een apparaat van jou spotify laten bedienen..
tjah, maar dan moet ik dus mijn telefoon aan hen geven, lijkt mij bijzonder ongewenst. En inderdaad een gastennetwerk gaat hier niet in helpen :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sa1 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:36:
[...]

Yup. 't Is gewoon lek, dat spotify connect. Want alle connecties lopen via de spotify servers.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• wibra
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21-02 19:57
ik denk niet dat je het kan blokkeren. Er is immers geen (directe) verbinding tussen de gast-telefoon en spotify-connect client.

Na de initiele hand-shake, geeft de gast-telefoon gewoon aan het spotify netwerk aan dat die of deze connect-client iets nieuws moet spelen.

• Sa1
Brahiewahiewa schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:41:
[...]

álle, dus ook wanneer ik verbonden met het lokale wifi netwerk? Dus al zou ik expliciet spotify connect connecties blokkeren van buiten het netwerk, dan kan ik ook zelf nix meer? m.a.w. omgevingen waar geen internet toegestaan is, zijn onmogelijk in te richten met spotify connect systemen?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sa1 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:51:
[...]
álle, dus ook wanneer ik verbonden met het lokale wifi netwerk? Dus al zou ik expliciet spotify connect connecties blokkeren van buiten het netwerk, dan kan ik ook zelf nix meer? m.a.w. omgevingen waar geen internet toegestaan is, zijn onmogelijk in te richten met spotify connect systemen?
Precies

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Sa1
Wauw, dat geeft mij toch wel een beetje een onbestemd gevoel.... nooit gerealiseerd dat alles via hen loopt... tnx iig!

antwoord dus dus in deze is; nee, is niet mogelijk om enkel externe gebruikers te blokkeren.

• tomvdpoel
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12-11-2020
Dank voor de duidelijkheid, ik vreesde al dat het zo zat. Maar ik heb het idee dat de connectie na een tijdje wel verdwijnt. Klopt dat? Misschien nadat de gebruiker zijn telefoon herstart heeft of zo

Groet
Tom
Sa1 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:00:
[...]
Wauw, dat geeft mij toch wel een beetje een onbestemd gevoel.... nooit gerealiseerd dat alles via hen loopt... tnx iig!

antwoord dus dus in deze is; nee, is niet mogelijk om enkel externe gebruikers te blokkeren.

• Sa1
tomvdpoel schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:53:
Dank voor de duidelijkheid, ik vreesde al dat het zo zat. Maar ik heb het idee dat de connectie na een tijdje wel verdwijnt. Klopt dat? Misschien nadat de gebruiker zijn telefoon herstart heeft of zo

Groet
Tom

[...]
ja klopt, waar dat precies aan ligt weet ik ook niet maar de connectie verdwijnt wel. Soms al bij het afsluiten van de app. Meestal gaat het ook goed als ik van huis de auto in stap. Begint ie gewoon te spelen via auto, heel soms ben ik toch nog verbonden met mn receiver ..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13-06 18:02
Hier hetzelfde probleem met spotify connect op een Marantz avr met Heos (van Denon) waar degelijke functionaliteit ingebakken zit. Na me een paar keer lam geschrokken te zijn na een feestje waar meerdere gasten muziek hebben afgespeeld heb ik contact gezocht met Marantz. Ook met Denon (maar die hebben nog niet gereageerd).

Marantz bevestigd de 'functionaliteit' van spotify connect.
Het vreemde aan Spotify Connect is dat apparaten altijd opgeslagen blijven in de Spotify app. Als je dus ooit verbonden geweest bent met Spotify Connect met een apparaat kun je vanaf iedere plek in de wereld dat apparaat bedienen vreemd genoeg.
Helaas kunnen wij dit niet oplossen, het is een functie van Spotify, zij moeten dit in hun applicatie updaten en dit kunnen wij niet doen.
Ik heb Marantz nu maar gevraagd om de optie toe te voegen om spotify connect helemaal uit te schakelen. Marantz biedt spotify connect aan, dan kunnen ze ook de optie geven om dit uit te schakelen lijkt me.
Dit is natuurlijk geen oplossing voor de spotify gebruikers maar wel voor de niet gebruikers.

Het lijkt er op dat we spotify moeten gaan bestoken met het verzoek tot aanpassingen aangezien de speaker- en versterkerbouwers verwijzen naar een derde dienst die ze zelf aanbieden op hun producten 8)7

• Sa1
fflow schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:13:
Hier hetzelfde probleem met spotify connect op een Marantz avr met Heos (van Denon) waar degelijke functionaliteit ingebakken zit. Na me een paar keer lam geschrokken te zijn na een feestje waar meerdere gasten muziek hebben afgespeeld heb ik contact gezocht met Marantz. Ook met Denon (maar die hebben nog niet gereageerd).

Marantz bevestigd de 'functionaliteit' van spotify connect.

[...]

[...]

Ik heb Marantz nu maar gevraagd om de optie toe te voegen om spotify connect helemaal uit te schakelen. Marantz biedt spotify connect aan, dan kunnen ze ook de optie geven om dit uit te schakelen lijkt me.
Dit is natuurlijk geen oplossing voor de spotify gebruikers maar wel voor de niet gebruikers.

Het lijkt er op dat we spotify moeten gaan bestoken met het verzoek tot aanpassingen aangezien de speaker- en versterkerbouwers verwijzen naar een derde dienst die ze zelf aanbieden op hun producten 8)7
Het is eigenlijk te zot voor woorden dat dit standaard gedrag is. Het lijkt mij erg gevoelig voor hacks e.d., maar inderdaad spotify maar benaderen. Geen idee wat de route daarin is.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:01
tomvdpoel schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:53:

Groet
Tom

[...]
Mijn oude Marantz versterker heb ik een jaar geleden verkocht, al diverse keren uit de spotify lijst verwijderd en tot op de dag vanvandaag verschijnt ie steeds weer in mijn connect lijst. Ontzettend irritant.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• fflow
Sa1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:59:
[...]
Het is eigenlijk te zot voor woorden dat dit standaard gedrag is. Het lijkt mij erg gevoelig voor hacks e.d., maar inderdaad spotify maar benaderen. Geen idee wat de route daarin is.
Bij Marantz had ik ook aangeven dat ik graag zie dat de beveiliging weer hersteld wordt in het kader van de externe toegang en dat ik het vreemd vindt dat iemand extern toegang heeft tot mijn avr in mijn netwerk. Dit was de reactie van Marantz:
Onze receivers geven goede beveiliging ook via het netwerk tenzij je iets hebt wat dit tegen spreekt.
Op deze pagina staat hoe je in contact kan komen met Spotify. Dit kan via hun community of een contactformulier....mits je een account hebt. Ik heb ze net een mail gestuurd bij gebrek aan een account.

• Sa1
fflow schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Bij Marantz had ik ook aangeven dat ik graag zie dat de beveiliging weer hersteld wordt in het kader van de externe toegang en dat ik het vreemd vindt dat iemand extern toegang heeft tot mijn avr in mijn netwerk. Dit was de reactie van Marantz:

[...]

Op deze pagina staat hoe je in contact kan komen met Spotify. Dit kan via hun community of een contactformulier....mits je een account hebt. Ik heb ze net een mail gestuurd bij gebrek aan een account.
haha, goed antwoord van Marantz. Het geeft mij in ieder geval een naar gevoel en ook onnodig. Heb zojuist ook maar het contact formulier ingevuld. Heb niet het idee dat dit gaat helpen, maar ach.. niet geschoten is altijd mis.

• fflow
Marantz zou dit moeten regelen natuurlijk. Maar ze verwijzen je als hun klant naar de derde partij die zij toegang hebben gegeven tot hun platform. Ik heb mijn verhaal maar niet herhaald om aan te geven dat ik denk dat er iets mis is met de beveiliging van Marantz apparatuur. Het geeft inderdaad een naar gevoel, we hebben geen controle over deze apparaten in onze eigen woning.

Spotify is snel met reageren via de mail. Na het eerste standaard verzoek om mijn situatie beter uit te leggen kreeg ik onderstaande reactie.
Hello again Arjen,

We appreciate you writing back and for providing us a more clear description of the issue.

We're really sorry this has happened to you. Just in case you and your guest know each other, have you tried to ask him/her to disconnect Spotify from your device?

Rest assured that we have alerted our developers to this issue and they are investigating the matter.

We appreciate your feedback as it helps inform our decisions going forward, although please keep in mind we’re not able to confirm if or when your specific request will be addressed.

At the meantime, we recommend to keep on checking for any upcoming updates on our Community. You can also submit feedback and suggest new features there.

Sorry to keep you waiting. We understand this must be frustrating, but hopefully it won't be too much longer before we've resolved the issue.
Thanks again for your patience, we really appreciate it.

You know where we are if you need us in the meantime. We’re always happy to help, so please don’t hesitate to come back if you have any more questions or problems.

All the best,

• Sa1
fflow schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:00:
Marantz zou dit moeten regelen natuurlijk. Maar ze verwijzen je als hun klant naar de derde partij die zij toegang hebben gegeven tot hun platform. Ik heb mijn verhaal maar niet herhaald om aan te geven dat ik denk dat er iets mis is met de beveiliging van Marantz apparatuur. Het geeft inderdaad een naar gevoel, we hebben geen controle over deze apparaten in onze eigen woning.

Spotify is snel met reageren via de mail. Na het eerste standaard verzoek om mijn situatie beter uit te leggen kreeg ik onderstaande reactie.

[...]
Mja.. heb het ook doorgestuurd, maar naar de NL afdeling. Kreeg het volgende terug:
Dank je wel om ons te contacteren. We helpen je graag, zodat alleen jij toegang hebt tot je Sonos en Onkyo Speakers.

Normaal gezien is het zo dat je dit niet kunt regelen via de Spotify app, maar wel via de app van de speakers.

Voor Sonos, ga naar je mobiel:
Tik in het tabblad Instellingen op Services.
Tik op Spotify en selecteer 'Account verwijderen'. Als je meerdere accounts had toegevoegd die je niet wenst, zorg er dan voor dat je de juiste account selecteert voor je deze verwijdert.
Voor Onkyo moet je hetzelfde doen om het account dat je niet wenst te verwijderen uit de gegevens.

Laat ons weten of het gelukt is. Aarzel niet om ons andere vragen te stellen als je deze hebt, we helpen je graag waar we kunnen.

Vriendelijke groeten,
Niet geheel het probleem. Dus heb weer gereageerd.
Dank je wel om ons terug te contacteren. We begrijpen zeer goed wat je bedoelt en het is uiteraard logisch dat je niet wilt dat iemand nog toegang heeft tot je Sonos, nadat deze zich niet meer bij jou thuis bevindt.

Jammer genoeg bestaat deze functie niet om dit zelf te regelen. Als iemand zich ooit verbonden heeft met je Sonos via Connect, dan is de enige optie om het account te verwijderen via de Sonos app, want die persoon zal nog steeds toegang hebben tot je Sonos, zelfs als hij zich niet op dezelfde WiFi bevindt.

De twee apparaten zijn als het ware voor altijd verbonden, tot deze verbinding via Sonos verbroken wordt. Hetzelfde geldt ook voor Onkyo.

We zien ook in dat dit storend kan zijn en dit is misschien iets dat verbeterd kan worden in de toekomst.

Onze ontwikkelaars zijn altijd op zoek naar manieren om onze klanten van een betere service en aanbiedingen te voorzien.

Het is de moeite waard om het toe te voegen aan ons ideeënbord. Op deze manier kunnen anderen je idee steunen door erop te stemmen of te reageren.

Houd de status van je idee in de community in de gaten. Zodra er 100 stemmen op je idee zijn uitgebracht, zal het idee aan het desbetreffende team van Spotify worden doorgegeven om te kijken of het mogelijk kan worden toegepast.

We weten dat dit je probleem niet oplost, maar met jouw hulp, kan het ooit misschien wel toegepast worden. Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten, we zullen je altijd helpen waar we kunnen.

Vriendelijke groeten,
Dus..... k ga is ff kijken of het 'idee' er al is. We zijn vast niet de enige twee op aarde die dit willen.

[Voor 34% gewijzigd door Sa1 op 07-10-2019 13:09]

• fflow
Er zijn er zeker meer. Hier is een gesloten idee van ongeveer dezelfde strekking die het niet gehaald heeft.
Als je een idee aanmaakt dan kun je hier in dit topic een link plaatsen voor meer zichtbaarheid. Vervolgens kunnen we iedereen die we kennen met Spotify oproepen om het idee te steunen.

Van Spotify heb ik ook weer een reactie gekregen:
Hello again Arjen,

We appreciate you writing back and for providing us a more clear description of the issue.

We're really sorry this has happened to you. Just in case you and your guest know each other, have you tried to ask him/her to disconnect Spotify from your device?

Rest assured that we have alerted our developers to this issue and they are investigating the matter.

We appreciate your feedback as it helps inform our decisions going forward, although please keep in mind we’re not able to confirm if or when your specific request will be addressed.

At the meantime, we recommend to keep on checking for any upcoming updates on our Community. You can also submit feedback and suggest new features there.

Sorry to keep you waiting. We understand this must be frustrating, but hopefully it won't be too much longer before we've resolved the issue.
Thanks again for your patience, we really appreciate it.

You know where we are if you need us in the meantime. We’re always happy to help, so please don’t hesitate to come back if you have any more questions or problems.

All the best
Deze helpdesk persoon geeft aan dat de developers op de hoogte zijn gebracht. Daar moeten we dan maar van uit gaan. Een idee op hun community lijkt me een goede aanvullende actie.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True