Toon posts:

Buffed Basisgamesysteem: Bottlenecked? circa 1000 €

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timocoolsbruh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk voor gaming gebruikt worden, film kijken (in de hoop dat dit een leuke ervaring is op een klein scherm), en remote management van servertjes en eventueel ook een aantal virtuele servers.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om wat "onnodige" kosten te drukken wil ik hem zelf assembleren en eigenlijk wil ik max 1000 € uitgeven, scherm en klavier niet meegerekend.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Samsung EVO 840 SSD van 250 GB die ik meeneem en ook een Western Digital Elements harde schijf van 2 TB, en ik zou graag het Samsung LC27JG50QQU Zilver scherm gebruiken en zo goed mogelijk aan het werk willen zetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om het Basisgamesysteem BBG te gebruiken kom ik hierop uit, het is een blijft in zekere zin een gokje om voor de RTX 2070 te gaan ipv een 1080 Ti, maar de meerprijs lijkt het mij niet waard.
AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
ASRock B450M Pro4
Asus Turbo GeForce RTX 2070
Fractal Design Focus G Mini
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
BitFenix Formula Gold 550W

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het is mijn eerste "tower" PC dus heb geen voorkeuren, kijk vooral naar bang for your buck.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik moet niet het maximum uit het Samsung scherm halen, maar het zou zonde zijn als deze build er geen gebruik van zou kunnen maken. De nieuwe games op de hoogste setting en 144 fps gaat hem niet worden uiteraard.

Ga je overklokken?
Ik heb dit nog nooit gedaan en moet mij hierover nog inlezen maar zie me dit wel doen in de toekomst, al is het maar om een upgrade nog tijdelijk uit te stellen.

Wat verwacht je van ons?
Ik moet niet het beste van het beste, al het is moeilijk om hier niet aan toe te geven..maar wil graag een vloeiende Game ervaring hebben in 1440p, en hier ook een X aantal jaar (5ish?) van kunnen genieten aan een leuk aantal Frames per seconde. En of er eventueel componenten zijn die de build nu al weerhouden van zijn "full" potential.

Mijn grootste factor die in (eigenlijk alles in het leven) meespeelt is de prijs/kwaliteit.

Alvast bedankt
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[Voor 22% gewijzigd door timocoolsbruh op 11-11-2018 19:12]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou de 500w versie van je voeding kiezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• niceman12
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-03 14:30
Hackus schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:29:
Ik zou de 500w versie van je voeding kiezen
Op Azerty's specificaties van deze kaart staat dat de minimale stroomtoevoer 550watt is. Zit je dan met 550 al niet aan de krappe kant met wat harde schijven en de CPU?

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-04 08:06
niceman12 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:37:
[...]

Op Azerty's specificaties van deze kaart staat dat de minimale stroomtoevoer 550watt is. Zit je dan met 550 al niet aan de krappe kant met wat harde schijven en de CPU?
De RTX 2070 heeft een TDP van 175w, de cpu 65w, komt er nog de rest van je componenten bij en onder load vebruikt je systeem dus nog geen 300w.
Dus 550w is ruim genoeg :)

Twitch | Steam | Origin: TsundereWaffle | Uplay: TsundereWaffle | Battle.net: Waffle#22235

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

niceman12 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:37:
[...]

Dat is een basis advies, men weet nooit welk systeem jij hebt eo je gaat overclocken etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 21:24
Je hebt een 1080 ti nu (nog) voor €669,-. De RTX 2080 is ongeveer hetzelfde maar is wel €100/200,- duurder. Zou er toch nog eens over nadenken :)

• timocoolsbruh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09-2022
Randleman schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:05:
Je hebt een 1080 ti nu (nog) voor €669,-. De RTX 2080 is ongeveer hetzelfde maar is wel €100/200,- duurder. Zou er toch nog eens over nadenken :)
Het is dat er ergens een grens moet getrokken worden natuurlijk. de 517 die ik betaald voor een RTX 2070 is al pittig en dar komt dan zomaar even 150 euro bij voor de 1080 Ti en dan nog eens 100-200 voor de 2080. Dat is al 50% meer dan wat ik nu betaal.

En als deze 1440p kan draaien rond de 100 fps vind ik het meer dan ok.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 21:24
timocoolsbruh schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:27:
[...]

Het is dat er ergens een grens moet getrokken worden natuurlijk. de 517 die ik betaald voor een RTX 2070 is al pittig en dar komt dan zomaar even 150 euro bij voor de 1080 Ti en dan nog eens 100-200 voor de 2080. Dat is al 50% meer dan wat ik nu betaal.

En als deze 1440p kan draaien rond de 100 fps vind ik het meer dan ok.
Ik zeg juist NIET voor de 2080 gaan maar een 2070 doet het ook prima op 1440p hoor :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee