Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opvolger van Nefit Easy, is deze al te koop?

Pagina: 1
Acties:

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 09:40
In februari konden we dit lezen: nieuws: Bosch brengt in april thermostaat uit die Alexa- en ifttt-ondersteuni...
Bosch maakt bekend dat zijn nieuwe slimme thermostaat, ontwikkeld door Nefit, in april op de markt komt. De EasyControl biedt volgens de makers 'op termijn' een open interface en krijgt later ondersteuning voor Amazon Alexa en Ifttt.
Als ik op de Nefit site kijk voor deze nieuwe thermostaat kom ik alleen de Nefit Easy (let op de logo's bij het product op de website van 2014) tegen ( https://www.nefit.nl/cons...duct_detail/product_11776 ), het enige wat ik kan vinden als ik op zoek ga naar een Nefit EasyControl, zijn adapters om oudere CV ketels aan te sluiten op een Easy muur thermostaat. Dat is dus niet de nieuwe aangekondigde variant.

Goed, Ik weet ook dat Nefit en Bosch hetzelfde zijn, via de belgische site van Bosch is hij wel te vinden ( https://www.bosch-easycon...nl/easycontrol/overzicht/ ). Qua design lijkt hij een beetje op de Nefit Easy, maar er zijn duidelijke verschillen zichtbaar.

Daarnaast kan de EasyControl zones toepassen zodat het op de badkamer bv alleen in de ochtend warm is, en de rest van de dag lekker uit is.

Nefit Easy

Bosch EasyControl:

(en met Ambient light)

Weet iemand of de EasyControl variant al beschikbaar is op de Nederlandse markt?

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:26
Goede vraag. Ik heb nefit er een jaar geleden al over gebeld en zou het snel moeten komen. Geen NL shop heeft ze en de info is zeer beperkt. Ook kan ik de prijs van losse knoppen niet vinden.

• arjandijk162
Ik kan de thermostaten niet vinden

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Radiatorknoppen? https://www.amazon.de/Bos...pp-Funktion/dp/B01N691S9A

Edit: en inmiddels ook bij Nefit zelf op de site als info aanwezig; https://www.nefit.nl/cons...duct_detail/product_30656

hardware-lover wijzigde deze reactie 31-01-2019 17:21 (21%)

A smile a day....

• MarcoHoorn
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20:42
Vanaf 4 februari heb ik vorige via Nefit te horen gekregen.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:26
Kijk, dat is fijn om te horen.
Ben al langere tijd opzoek naar precies zoiets. Het enige dat ik kon vinden is die van Tado (het moet er ook nog een beetje leuk uitzien) maar ik wil niet afhankelijk zijn van hun cloud.

Dit systeem lijkt volledig op zichzelf te werken Of is dat niet zo?

//edit
Gevonden in de FAQ;
Een voordeel van EasyControl is dat gegevens niet in de cloud worden opgeslagen. Alles wordt opgeslagen in de EasyControl thermostaat zelf.
[..]
Alle gegevens die nodig zijn voor het correct functioneren van dit product, worden lokaal op uw product zelf opgeslagen. Bij het gebruik van de app worden alle gegevens op uw mobiele toestel opgeslagen.
Internet lijkt alleen nodig voor extra features (inzage door installateur, bediennig buiten huis, buitentemperatuur, tijd) maar niet voor de normale werking. Anders dan de Tado dus, waar al je instellingen bij hun op de servers staan en de thermostaat daar continue bij moet kunnen.

frickY wijzigde deze reactie 01-02-2019 14:34 (53%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@frickY, volgens mij zit er geen onderscheid tussen de Easy en deze opvolger wat dat betreft.

(uit de handleiding)

[3] verbinding met Bosch-server

A smile a day....

• arjandijk162
Vandaag wordt hier een Easycontrol geïnstalleerd als vervanging van de Easy met 6 radiatorknoppen. Ik heb een kantoor (matig geisoleerd, 80m2) en een woonkamer waar de Thermostaat hangt. Beide hebben 3 knoppen. De rest van het huis laten we nog even ongemoeid. Ik heb tot nu toe nog geen links met Domotica gezien dus ik ben benieuwd of de easycontrol met Homey werkt als ik m aanmeld als Easy.

• arjandijk162
Eerste ervaringen. Installatie ging eenvoudig, alleen heeft de installateur Giacomminikranen vervangen want geen adapter, hierdoor moest systeem worden afgetapt.

Gisteren kon ik de kantoorkranen niet via app bedienen (draadloos logo met streep erdoorheen in app). Handmatig op de kranen kon gelukkig wel, maar dan weet de ketel niet dat hij wat harder moet gaan werken.

Er zijn dus nog wat problemen met bereik van de kranen. Op dit moment zijn 4/6 kranen verbonden. De kranen werken op 868mhz, het lijkt uit verschillende berichten het Homematic IP protocol. Dit wordt ook gebruikt door ELV wat oa bij Conrad wordt verkocht. Geen idee of dit een mesh systeem is, maar batterijapparaten meshen sowieso vaak slecht.

Vervolgens wil ik dit systeem met Homey laten praten maar lees dat zowel Alexa integratie, IFTTT later wordt geimplemeteerd. In eerdere berichten stond er nog een datum, nu is het alleen veelzeggend "later". Ik kan het dus alleen met de app bedienen maar nodig niet opnemen in mijn systeem. Ook lees ik op andere sites dat de thermostaat op geen enkele poort luistert dus dat de kans op lokale sturing klein is. Alles via de cloud.....

De installateur heeft gebeld met Nefit, waar ze weinig kennis leken te hebben van dit nieuwe product en ze wilde foto's van de ruimtes hebben. Ik ben benieuwd of ze zometeen op basis van de foto's allerlei apparaten als willekeurige storingsbronnen gaan aanwijzen waarom het niet werkt.

Tot nu toe nog niet overweldigd dus. We wachten af

• MarcoHoorn
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20:42
En ondertussen nog wat ervaring opgedaan ?

• WouterG
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:27
arjandijk162 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:17:
[..]
In eerdere berichten stond er nog een datum, nu is het alleen veelzeggend "later".
[..]
Dat komt erg bekend voor, ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op de webinterface van de easy, de ontwikkeling van de easy ging precies zo :F

• RJ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 08:43
arjandijk162 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:17:
Tot nu toe nog niet overweldigd dus. We wachten af
Heb je al een nieuwe update toevallig? Volgens mijn loodgieter is het eerder van de markt gehaald omdat het bugs bevatten die niet snel op te lossen waren. Hoop dat dit niet de dingen zijn die jij noemt want dan voorspelt het niet veel goeds. Hoop dat alles werkt nu!

Geniet maar tweak met mate

• arjandijk162
Ik heb het inmiddels even lopen. Connectieproblemen zijn verholpen en het is stabiel. Nog geen connectie gemaakt of geprobeerd met een home automation systeem
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True